gsxr750w telefonica
Die hard MF'er
weet iemand een goed adres om je motorblok te laten reviseren
en wat ben je er ongeveer voor kwijt
en wat ben je er ongeveer voor kwijt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Yep, hij en zijn vrouw. Voor meer details utfs. Meer wil ik niet kwijt over Dhr. Groenewold uit veenendaal.
Voor dit blok heb ik liggen drie goede zuigers met bussen.
Mt. vr. Grt Groen.
Wat is utfs
en heeft er iemand hier nog een reactie op?compressie waardes zijn
cilinder 1. -7,3 bar fout!
cilinder 2. -11.7 bar goed!
cilinder 3. -7.5 bar fout!
cilinder 4. -6.9 bar fout!
en de fabrieks waarde moet volgens dyno jet liggen tussen 9.8 en 14.7
met kleppen stellen was alles goed
naaldbuizen zijn ook nog goed
bougies vervangen
choke was aan cilinder 4 losgeraakt dus bleef open staan
hij heeft ook geen duitse restrictors
conclusi volgens dyno jet is dat de krukas en/of de zuigers beschadigd of kapot zijn
Ik heb eventueel nog een 3 cil. 2 takt, 750cc blok voor je liggen... lekker geen kleppenzooi boven je zuigers!
Kawa blok
ik gebruik de motor gewoon korte stukken en ook lange stukkenRij je meestal rustig en/of korte stukken, of rij je snelle en/of lange stukken
het lijkt idd wel of hij op drie poten looptEven alle pagina's gelezen en zie punten van herkenning. Heb zelf een GSXR750W daar was het niet spannen van de distributie riem het probleem. De ketting was iets versleten > langer geworden. De kettinggeleidingen uitgesleten.Een luid ratelen van het slaan van de ketting was hoorbaar. De veer en mechaniek van de spanner op z'n eind. Kortom het slepende gedeelte van de ketting kon niet meer strak gehouden worden.Dus inlaat-zijde. Ook bij mij zijn de kleppen gaan zweven doordat de timming tussen nokken-as van IN en UIT elkaar niet meer volgden. Hierdoor half tonnetje vrij kunnen komen van klepsteel > klep door de zitting geduwd door zuiger. Door rijden op 3 poten.
Voor een kleine inspectie. (Denk dat de blokken vergelijkbaar zijn.) Kleppendeksel afnemen en nakijken of spanning van ketting nog goed is.
Hoe, deksel afhalen waar onstekings pick-up achter zit op krukas. (deksel rechts van blok. Met sleutel 19 ronddraaien > rechts om(wel eerst bougies eruit halen om geen compressie te hebben}. Tijdens draaien kijken wat de ketting tussen de tandwielen van de nokkenassen doen (mag bslist niet opwippen of zo moet strak blijven.
Nu je de boel toch open heb, stel vast of er ook maar een ietsie pietse speling is tussen de kleppen en de nokken.
Een lage compressie kan door versleten zuigerveren of niet goed of te kort sluitende inlaat kleppen. Niet goed sluitende uitlaatkleppen geeft altijd een verbrande klep.
Succes als je nog vragen heb, laat maar horen. Greetz Only The Best
het lijkt idd wel of hij op drie poten loopt
en als ik de motor verplaats dan lijkt het wel of ik iets hoor schuren
nou dat schuren was voorheen niet en het klinkt alsof het uit het blok komt.Dat schuren als je hem verplaatst is waarschijnlijk normaal, dit zijn je remblokken die net tegen je schijven aanlopen.
Dat op 3 poten lopen niet natuurlijk..
bij mij thuis in capelle aan den ijsselMijn handen jeuken als ik dit lees. Waar staat die motor nu?
nou dat schuren was voorheen niet en het klinkt alsof het uit het blok komt.
wel alles onthouden he
voor als ik bij je kom en ik niet meer weet te vertellen wat er nou aan de hand was
de daignose van dyno-jet is hier al helemaal niet mee van toepassing geloof ik
bij mij thuis in capelle aan den ijssel
ik kan beter nog niet zeggen waar ik hem gekocht heb ben namelijk nog bezig met brieven naar de verkoper dus STEL dat alles goed geregeld word heb ik hem hier dalijk helemaal zwart lopen maken en dat kan ik niet maken op dit momentHet verhaal wordt steeds boeiender....
Al contact gehad met de verkoper?
Waar heb je dat "ding" eigenlijk gekocht? Misschien goed om te weten voor andere potentiële kopers....