motorblok revisie?

Voor dit blok heb ik liggen drie goede zuigers met bussen.



Mt. vr. Grt Groen.

Als je 3 losse bussen met zuigers hebt, kun je die zuigers net zo goed gewoon weggooien, de bussen zijn namenlijk niet om te persen zonder een volgende overmaat zuigers te nemen.
Wat je eigenlijk dus bruikbaar hebt zijn 3 std. bussen zonder zuigers.......
 
compressie waardes zijn
cilinder 1. -7,3 bar fout!
cilinder 2. -11.7 bar goed!
cilinder 3. -7.5 bar fout!
cilinder 4. -6.9 bar fout!
en de fabrieks waarde moet volgens dyno jet liggen tussen 9.8 en 14.7
met kleppen stellen was alles goed
naaldbuizen zijn ook nog goed
bougies vervangen
choke was aan cilinder 4 losgeraakt dus bleef open staan
hij heeft ook geen duitse restrictors
conclusi volgens dyno jet is dat de krukas en/of de zuigers beschadigd of kapot zijn
en heeft er iemand hier nog een reactie op?
 
vind het vreemd dat dynojet zegt dat het óf de krukaslagers zijn óf de zuigers, beide hebben naar mijn mening een heeeeel andere uitwerking, maar je compressie is dus duidelijk te laag, dan zou ik als eerste bij de kleppen/zuigers kijken....
 
er is dus al wel iets mis geweest met een klep
een klep zit geborgd met twee spietjes met halve schijfjes
een daarvan is er een keer tussen uit gekomen zou dat de grote schade aangericht hebben?

als ik zo hoor van iedereen dat het dan bij mijn kleppen/zuigers zou moeten zitten
alleen ik had de problemen al voor dat bovenstaande gebeurde

en zoals ik al zei ben ik echt een leek zo correct me if i am wrong
 
Het kan zijn dat je zuigerveren versleten zijn, maar het kan ook zijn dat 1 of meerdere kleppen verbrand zijn, klepspeling te krap is geweest enz. de boel zal toch open moeten en serieus bekeken en gemeten moeten worden.

Ik heb eventueel nog een 3 cil. 2 takt, 750cc blok voor je liggen... ;) lekker geen kleppenzooi boven je zuigers!
 
Even alle pagina's gelezen en zie punten van herkenning. Heb zelf een GSXR750W daar was het niet spannen van de distributie riem het probleem. De ketting was iets versleten > langer geworden. De kettinggeleidingen uitgesleten.Een luid ratelen van het slaan van de ketting was hoorbaar. De veer en mechaniek van de spanner op z'n eind. Kortom het slepende gedeelte van de ketting kon niet meer strak gehouden worden.Dus inlaat-zijde. Ook bij mij zijn de kleppen gaan zweven doordat de timming tussen nokken-as van IN en UIT elkaar niet meer volgden. Hierdoor half tonnetje vrij kunnen komen van klepsteel > klep door de zitting geduwd door zuiger. Door rijden op 3 poten.

Voor een kleine inspectie. (Denk dat de blokken vergelijkbaar zijn.) Kleppendeksel afnemen en nakijken of spanning van ketting nog goed is.
Hoe, deksel afhalen waar onstekings pick-up achter zit op krukas. (deksel rechts van blok. Met sleutel 19 ronddraaien > rechts om(wel eerst bougies eruit halen om geen compressie te hebben}. Tijdens draaien kijken wat de ketting tussen de tandwielen van de nokkenassen doen (mag bslist niet opwippen of zo moet strak blijven.
Nu je de boel toch open heb, stel vast of er ook maar een ietsie pietse speling is tussen de kleppen en de nokken.
Een lage compressie kan door versleten zuigerveren of niet goed of te kort sluitende inlaat kleppen. Niet goed sluitende uitlaatkleppen geeft altijd een verbrande klep.

Succes als je nog vragen heb, laat maar horen. Greetz Only The Best
 
Even alle pagina's gelezen en zie punten van herkenning. Heb zelf een GSXR750W daar was het niet spannen van de distributie riem het probleem. De ketting was iets versleten > langer geworden. De kettinggeleidingen uitgesleten.Een luid ratelen van het slaan van de ketting was hoorbaar. De veer en mechaniek van de spanner op z'n eind. Kortom het slepende gedeelte van de ketting kon niet meer strak gehouden worden.Dus inlaat-zijde. Ook bij mij zijn de kleppen gaan zweven doordat de timming tussen nokken-as van IN en UIT elkaar niet meer volgden. Hierdoor half tonnetje vrij kunnen komen van klepsteel > klep door de zitting geduwd door zuiger. Door rijden op 3 poten.

Voor een kleine inspectie. (Denk dat de blokken vergelijkbaar zijn.) Kleppendeksel afnemen en nakijken of spanning van ketting nog goed is.
Hoe, deksel afhalen waar onstekings pick-up achter zit op krukas. (deksel rechts van blok. Met sleutel 19 ronddraaien > rechts om(wel eerst bougies eruit halen om geen compressie te hebben}. Tijdens draaien kijken wat de ketting tussen de tandwielen van de nokkenassen doen (mag bslist niet opwippen of zo moet strak blijven.
Nu je de boel toch open heb, stel vast of er ook maar een ietsie pietse speling is tussen de kleppen en de nokken.
Een lage compressie kan door versleten zuigerveren of niet goed of te kort sluitende inlaat kleppen. Niet goed sluitende uitlaatkleppen geeft altijd een verbrande klep.

Succes als je nog vragen heb, laat maar horen. Greetz Only The Best
het lijkt idd wel of hij op drie poten loopt
en als ik de motor verplaats dan lijkt het wel of ik iets hoor schuren
 
Dat schuren als je hem verplaatst is waarschijnlijk normaal, dit zijn je remblokken die net tegen je schijven aanlopen.

Dat op 3 poten lopen niet natuurlijk.. ;)
nou dat schuren was voorheen niet en het klinkt alsof het uit het blok komt.

wel alles onthouden he
voor als ik bij je kom en ik niet meer weet te vertellen wat er nou aan de hand was |( :+ |(
de daignose van dyno-jet is hier al helemaal niet mee van toepassing geloof ik
 
nou dat schuren was voorheen niet en het klinkt alsof het uit het blok komt.

wel alles onthouden he
voor als ik bij je kom en ik niet meer weet te vertellen wat er nou aan de hand was |( :+ |(
de daignose van dyno-jet is hier al helemaal niet mee van toepassing geloof ik

Het verhaal wordt steeds boeiender.... 8-)

Al contact gehad met de verkoper?

Waar heb je dat "ding" eigenlijk gekocht? Misschien goed om te weten voor andere potentiële kopers....
 
Het verhaal wordt steeds boeiender.... 8-)

Al contact gehad met de verkoper?

Waar heb je dat "ding" eigenlijk gekocht? Misschien goed om te weten voor andere potentiële kopers....
ik kan beter nog niet zeggen waar ik hem gekocht heb ben namelijk nog bezig met brieven naar de verkoper dus STEL dat alles goed geregeld word heb ik hem hier dalijk helemaal zwart lopen maken en dat kan ik niet maken op dit moment
zodra ik er helemaal uit ben zal ik naar alle erlijkheid mijn verhaal doen en ook vertellen van wie ik hem gekocht heb
 
Terug
Bovenaan Onderaan