motorblok revisie?

Volgens mijn contract meewerkend chef werkplaats en dan alleen aan gemotoriseerde 2 wielers in alle cilinder inhouden, merken en types.

ik haat sleutelen aan 3 wielers
 
Tja, ehh, bij mij in Zoetermeer!

Om even een nieuw topic te besparen wil ik hierbij even vragen wat het ongeveer kost om een blok te reviseren...

Mijn ervaringen zijn:
-de motor zuipt olie (700km op 1 liter)
-af en toe bij constant toerental lijkt het net of hij op 3 poten loopt.
-Start moeilijk
-Hoop trillingen bij verschillende toerentallen.

Hij loopt gewoon niet soepel en zuipt emmers olie.
Wat zou het kosten ongeveer?
Misschien zijn het de zuigerveren??
Honen en vergrote zuigers erin ?

graag reactie })
 
Om even een nieuw topic te besparen wil ik hierbij even vragen wat het ongeveer kost om een blok te reviseren...

Mijn ervaringen zijn:
-de motor zuipt olie (700km op 1 liter)
-af en toe bij constant toerental lijkt het net of hij op 3 poten loopt.
-Start moeilijk
-Hoop trillingen bij verschillende toerentallen.

Hij loopt gewoon niet soepel en zuipt emmers olie.
Wat zou het kosten ongeveer?
Misschien zijn het de zuigerveren??
Honen en vergrote zuigers erin ?

graag reactie })


Moet de boel eerst openmaken en opmeten. Zuigers en cilinders, klepstelen en geleiders. Dan kan ik pas zeggen wat er vervangen,opgeboord,vernieuwd moet worden en wat het zal kosten.
Het is moeilijk te zeggen wat het kost als ik niet weet of het alleen zuigerverenset en klepseals zijn of ook nog overmaat zuigers en opboren enz.

Dus als je het wilt weten even mailen en langskomen.
 
En wat kost me zo'n kijkoperatie??? En als je gekeken hebt zit ik er dan ook aan vast om het bij jullie te laten fixxen???

Wat zo'n "kijk operatie" kost... De tijd dat ik er mee bezig ben. Ong. 3 a 4 uur ong 75 tot 100 euro en verder geen verplichtingen.

Waar zou je em dan willen laten repareren?

Ik reken 25 euro per uur, andere dealers 50 tot 60 euro p.u.

Laat maar horen wat je wilt.
 
Tja, ehh, bij mij in Zoetermeer! Ik weet niet wat er allemaal aan mankeert en vervangen moet worden? Zuigerveren? Versnellingsbak? Iets meer info graag om een indicatie te kunnen geven.

Hé GT,

Heb jij ook verstand van motorelektra, ik moet nog de verlichting aansluiten op mijn bijna afgebouwde SM, lichtspoel, koplamp, achterlicht en knippers zitten er al op alleen de draden moeten nog van de bestaande dradenboom afgetakt worden, en daarna aangeloten worden op het licht.
En dat is best lastig, omdat de kleuren bedrading die uit de koplamp komen niet overeen komen met de schakelaar op het stuur.

P.S, ik woon bij jou om de hoek.
 
Hé GT,

Heb jij ook verstand van motorelektra, ik moet nog de verlichting aansluiten op mijn bijna afgebouwde SM, lichtspoel, koplamp, achterlicht en knippers zitten er al op alleen de draden moeten nog van de bestaande dradenboom afgetakt worden, en daarna aangeloten worden op het licht.
En dat is best lastig, omdat de kleuren bedrading die uit de koplamp komen niet overeen komen met de schakelaar op het stuur.

P.S, ik woon bij jou om de hoek.

Kom ik wel uit, beetje meten en alles komt verlicht bij je terug!
 
Terug
Bovenaan Onderaan