Motorblok Suzuki Bandit 600 2001

Status
Niet open voor verdere reacties.

Banditfan

MF'er
10 apr 2021
44
13
Goedemiddag,

Ik ben op zoek naar een motorblok voor een Suzuki gsf Bandit S uit 2001, zou ook enorm geholpen zijn als iemand mijn oude blok (deze niet meer wil starten en uitgebreid is nagekeken door een erkende dealer) eruit zou willen halen en het nieuwe blok wil monteren. Ik woon in Nijmegen en heb geen mogelijkheid tot een garage. Als je op de één of andere manier het toch voor mekaar zou krijgen om mijn oude blok aan de praat te krijgen is dat natuurlijk de beste optie maar ik ga er vanuit dat het niet meer lukt.

Ik hoor graag,

Mvg Lionel.
 
gewoon de motor starten met ether/startpilot en dan die motor eens goed op zijn flikker geven zoals in je topic in tech al vermeld
 
gewoon de motor starten met ether/startpilot en dan die motor eens goed op zijn flikker geven zoals in je topic in tech al vermeld
Als je mijn andere bericht ook al had gelezen had je gezien dat hij NIET meer start. Als jij het wel voor elkaar krijg mag je langskomen.
 
ik kost 75 euro excl btw per uur en heb bijna 40 jaar ervaring met motorfiets reparatie.

Vraag de sjieke werkplaats eens of hij start met startpilot
Voor €5 meer zit ik bij een erkende Yamaha dealer. Eerst maar eens kijken of er nog mensen zijn die het meer doen als hobby met een ik wil je helpen mentaliteit in plaats van €€€€€
 
Voor €5 meer zit ik bij een erkende Yamaha dealer. Eerst maar eens kijken of er nog mensen zijn die het meer doen als hobby met een ik wil je helpen mentaliteit in plaats van €€€€€
Ga dan lekker naar die dure Yamaha dealer dan hier continu in al een paar verschillende topics om hulp te vragen dan.
Ja ik weet kom stom over met dit antwoord maar jij begint zelf over de Yamaha dealer terwijl jij let even goed op een SUZUKI rijd.
Moet je dan niet naar een officiele Suzuki dealer dan?.
Yamaha is toch ander merk of mis ik iets?.

En al second opinion gedaan ergens anders inzake jouw motorbok?.
Wie weet kletst die Yamaha dealer maar wat en blijkt later je Suzuki blok niet kapot.
Wat ik heb gelezen in ander topic van jouw wat de motoblok klachten waren heb ik sterk het idee dat de Yamaha dealer ook maar wat zegt wat niet klopt.
Om jouw op dure kosten te jagen.
En dan ben je bij Zot weer wel op juiste adres.
Voor eerlijk en goed advies.
Is maar wat jij zelf wilt.
Succes ermee verder.
 
Laatst bewerkt:
Voor €5 meer zit ik bij een erkende Yamaha dealer. Eerst maar eens kijken of er nog mensen zijn die het meer doen als hobby met een ik wil je helpen mentaliteit in plaats van €€€€€
En dan wil jij merk ik goedkoop iets laten fiksen en de ander moet er weer prive tijd energie en zijn gereedschap en van alles aan besteden.
En dan begin je hier te miepen als het niet goed is tegen zot over een dure Yamaha dealer.
Dan taaien de meesten wel af hier voor dat ze ook maar iets willen doen snap je.
 
Was je maar lid van de ANWB. Die had je motor vast wel weer aan de praat gekregen. Ik denk dat het niet starten vooral een combinatie is van matige accu,oude smerige bougies en interne vervuiling en mogelijk zelfs kou. De Bandieten hebben last van bevroren carburateurs bij vochtig koud weer en gaan dan sputteren. Na een paar startpogingen is je accu niet best meer en is het klaar. Die Yamaha dealer had geen trek een 23 jaar oude Suzuki en heeft niet eens geprobeerd om het lopend te krijgen volgens mij.
 
Was je maar lid van de ANWB. Die had je motor vast wel weer aan de praat gekregen. Ik denk dat het niet starten vooral een combinatie is van matige accu,oude smerige bougies en interne vervuiling en mogelijk zelfs kou. De Bandieten hebben last van bevroren carburateurs bij vochtig koud weer en gaan dan sputteren. Na een paar startpogingen is je accu net best meer en is het klaar. Die Yamaha dealer had geen trek een 23 jaar oude Suzuki en heeft niet eens geprobeerd om het lopend te krijgen volgens mij.
Zo iets denk ik dus ook.
En kan een onwetend iemand lekker geld laten uitgeven.
 
Zo iets denk ik dus ook.
En kan een onwetend iemand lekker geld laten uitgeven.
71 duizend kilometer is niet de wereld en ineens niet meer starten door compressie verlies? Ts heeft het niet over olieverbruik , volgens mij moet dat ding wat startpilote een jumpstart en frisse bougies en 98 benzine.
 
Mijn BMW wilde van de week ook ineens van de ene op de andere dag niet aan gaan. Startmotor ging als een tierelier in de rondte, maar sloeg niet aan. Accu aan de lader en vervolgens starten als nooit te voren. De startmotor trok te veel stroom om de rest van het systeem z'n gang te laten gaan. Doe ermee wat je wil.
 

Modbreak:


de technische adviezen in dat technische topic svp, hier alleen als je een blok hebt voor ts ;)

 
TS zegt:
De werkplaats heeft geconstateerd dat de aftapleiding voor het overtollig water verroest is en een gaatje in zit waardoor er water in de tank loopt vanaf de dop.

Ik denk ook gewoon verstopt zoals jij aangaf. Daarom mijn reactie in andere topic van zelf kijken en conclusie trekken.
 
TS zegt:
De werkplaats heeft in 2022 geconstateerd dat de aftapleiding voor het overtollig water verroest is en een gaatje in zit waardoor er water in de tank loopt vanaf de dop.

Ik denk ook gewoon verstopt zoals jij aangaf. Daarom mijn reactie in andere topic van zelf kijken en conclusie trekken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan