Motorblok Triumph Trophy 1200

-=gpXtreme=-

MF'er
26 apr 2003
94
0
Spakenburg
Gevraagd i.v.m. schade aan versnellingsbak van mijn Trophy uit 93: (volgens mij is het blok uit de latere Trophy gewoon hetzelfde)

Een motorblok dat past in deze motor. Indien het een identiek blok is, heb ik genoeg aan alleen het draaiend gedeelte, als het een blok uit een Daytona is, zullen er misschien ook carburateurs en kabelboom bij moeten.
Evt. is een 900 blok ook bespreekbaar, maar dan natuurlijk helemaal compleet met uitlaat, carbs, kabelboom en alle andere onderdelen die nodig zijn om hem lopend te krijgen.

Prijs natuurlijk afhankelijk van hetgeen aangeboden wordt.
 

mathh

MF veteraan
12 jul 2005
4.682
86
Beek (Lb)
De prijzen voor het 4 cylinderblok zijn aanzienlijk. In Duitsland brengt zo'n blok makkelijk 800-1000 euro op. Ik ben een blok in Engeland gaan halen, daar liggen de prijzen tussen 250 en 500 euro.
Als de rest van het blok nog goed is , is repareren waarschijnlijk de beste optie. Ik heb nog een blok in onderdelen liggen en heb misschien de versnellingsbakdelen voor je liggen. Wat heb je nodig?
Als ie toch open ligt kun je beter ook de lagerschalen vervangen (afhankelijk van de km.stand) omdat deze toch wel na verloop van tijd de geest geven. De eerste series hadden namelijk smeringsproblemen die bij hogere km.standen duidelijk werden. De latere series hebben dan ook andere drijfstangen.
Als je interesse hebt, kan ik hem ook wel voor je repareren.
Ps: een Daytona heeft een andere CDI en carbs, kabelboom is hetzelfde.
 
Laatst bewerkt:

-=gpXtreme=-

MF'er
26 apr 2003
94
0
Spakenburg
Bedankt voor de info!

De kilometerstand is nu 116000, dus ik had me al voorgenomen ook de lagerschalen te vervangen als ik het blok open maak.
Omdat ik nog niet in kan schatten wat er allemaal kapot is, zal ik eerst het blok open moeten maken voor ik de beslissing neem om wel of niet te repareren. Als jij onderdelen voor de bak hebt liggen, klinkt dat alvast erg interessant. Ik zal wanneer ik het blok uit elkaar heb liggen contact met je opnemen over de onderdelen die ik denk nodig te hebben.
Waarschijnlijk ga ik dan ook voor een complete revisie, omdat hij ook nogal wat olie verbruikt. Vooral bij gas los komt er een behoorlijke pluim uit beide uitlaten. Vandaar ook dat ik uit blijf kijken naar een compleet nieuw blok, want bij een revisie kost het me aan onderdelen ook al honderden euro's.
Heb je het blok uit Engeland bij een particulier gekocht of via een sloop/onderdelenhandel?
 

mathh

MF veteraan
12 jul 2005
4.682
86
Beek (Lb)
Dan heb je netjes gereden, normaal zijn ze bij 75000km wel op. Goeie olie is ook erg belangrijk. Ik heb het blok via Ebay bij een particulier gescoord (was oorspronkelijk voor inbouw in een kitcar), maar Engelse sloperijen vind je ook vaker op Ebay. Moet je nationaal zoeken (Ebay.co.uk) omdat ze in eerste instantie niet versturen. Het driecylinderblok past zonder problemen in het frame.
 
Bovenaan Onderaan