motorblok van een 95ér zx-9r in een zxr750 j2

jelle visser

MF veteraan
21 jun 2004
1.165
3
noord holland
Hoi,even voorstellen: ik ben Jelle en ik ben in het bezit van een zxr750 j2 model (dus met die olifanten slurfen).
Nu is het probleem dat ik moest beginnen met een 25kw fietsje en dat werd een aprillia rs 125,toen kocht ik een zxr750 en oh,wat ging dat hard zeg!(ten opzichte van de rs 125). Nu is het probleem dat elk vermogen went en ben ik op zoek gegaan naar een zx-9r blok van 1996.Dit schijnt er redelijk makkelijk te passen volgens zeggen. Toen heb ik ook maar meteen een paar dubbel rr carburateurs gekocht en daar zit het probleem!. Daar zit een vacuum pompje en een microswitch op en die worden aangestuurt door de dubbel r ontstekings module en die module heb ik niet!.
Nu schijnt iemand die da ninja heet ook zoiets te hebben gedaan of misschien wel meerderen en ben ik benieuwd of er misschien iets mogelijk is.
Nou bekijk ik motor-forum wel vaker en het leek me leuk om daar ook over mee te praten en reacties te geven.
Nou,ik hoop dat jullie genoeg weten zo. groeten jelle

Hoi Jelle, ik heb inderdaad de 7/9 wisseltruc gedaan.
Maar dit was van een 97er ZX7R en niet van een ZXR750.
Op dit moment is Phoenicx beneden bij mij in de garage bezig om z'n 9 blok in z'n ZXR te hangen.
Hij heeft wel een ZXR750.
Wij gebruiken allebei ZX9rcarburateurs dus het probleem met de flatslides hebben we niet.
Bij Phoenicx pastte de CDIunit van de 9 niet gelijk op de orginele stekker.
Op de 9CDI zitten twee aansluitingen, een 8-polige en een 4-polige.
De CDI van de ZXR heeft een 6-polige en een 4-polige aansluiting.
Phoenicx moet nog ff uitzoeken hoe hij dat gaat doen, voorlopig gebruikt hij de ZXRCDI.
Op het gebied van flatslides en ZXRRonderdelen is MarkTT de man!
Anders mail eens met Phoenicx.
[me]da Ninja gaat nu z'n dochter uit bad halen, ze begint te krimpen.[/me]

Terug
Bovenaan Onderaan