Motorblok van grasmaaier->chopper maken?

Krukasje

MF'er
27 aug 2009
203
0
Ergens in Nederland.. :)
Hallo Iedereen,

Er komt weer een nieuw gezicht om de hoek kijken..., moi.. :)
Aangezien ik zag dat hier een speciaal topic voor is zal ik er niet verder op in gaan....

En fin....
Ik heb laatst van iemand een grasmaaierblokje gekregen.
Een incompleet Briggje.... V-Twin... :)

Nu had ik in mijn achterhoofd om hier een Chopper (misschien mini) mee te gaan, maar
aangezien hij nogal wat mist vraag ik me af of het de moeite waard is.
De belangrijkste missende onderdelen zijn het vliegwiel, de ontsteking en de cilinderkoppen (ohv koppen). De rest zoals de carb. en de kappen boeien mij niet zo, daar vind ik wel een oplossing op.

Ik zal ook een foto uploaden, dan kunnen jullie kijken.
Misschien heeft iemand toevallig nog iets liggen.

Ben benieuwd naar de reacties. :)

Andy :)

btw, mocht ik deze post verkeerd hebben geplaatst, neem me dat dan niet kwalijk.. :)
 
Hallo Iedereen,

Er komt weer een nieuw gezicht om de hoek kijken..., moi.. :)
Aangezien ik zag dat hier een speciaal topic voor is zal ik er niet verder op in gaan....

En fin....
Ik heb laatst van iemand een grasmaaierblokje gekregen.
Een incompleet Briggje.... V-Twin... :)

Nu had ik in mijn achterhoofd om hier een Chopper (misschien mini) mee te gaan, maar
aangezien hij nogal wat mist vraag ik me af of het de moeite waard is.
De belangrijkste missende onderdelen zijn het vliegwiel, de ontsteking en de cilinderkoppen (ohv koppen). De rest zoals de carb. en de kappen boeien mij niet zo, daar vind ik wel een oplossing op.

Is niet de moeite.
Voordat je al die onderdelen hebt ben je het geld voor een nieuwe al kwijt.
Ik zal ook een foto uploaden, dan kunnen jullie kijken.
Misschien heeft iemand toevallig nog iets liggen.

Ben benieuwd naar de reacties. :)

Andy :)

btw, mocht ik deze post verkeerd hebben geplaatst, neem me dat dan niet kwalijk.. :)
 
Je blokje mist teveel onderdelen.

Maar er zijn wel mensen die zo'n ding in een frame bouwen, geen benzine maar wel met diesel.
blokje van Punsun, chinees materiaal.

full
 
Laatst bewerkt:
De jongens van OCC op TV hebben ook een custom fiets gebouwd met een V-twin B&S blokje er in, dus het kan zeker.

Alleen mis je te veel onderdelen van het blokje. Die B&S blokjes zijn niet zo heel duur. Losse onderdelen, zeker in de hoeveelheden die je nog nodig hebt, zijn bij elkaar duurder dan een compleet blokje kopen.


EDIT:
off topic: Andersom wordt vaker gedaan: Een motorfiets blok inbouwen in een grasmaaier. Tijdens de grasmaaier races die ik wel eens gezien heb reden er bruute maaiers rond met crossblokken, en zelfs complete Fireblade blokken.
 
Laatst bewerkt:
Vaak moet je kunstgrepen uithalen om de as die meestal onder uit het blok komt je achterwiel aan te laten drijven. Tenzij deze motor de as aan de zijkant heeft natuurlijk. Dan is het bij een lopend blokje vrij simpel.
 
Laatst bewerkt:
De jongens van OCC op TV hebben ook een custom fiets gebouwd met een V-twin B&S blokje er in, dus het kan zeker.

Alleen mis je te veel onderdelen van het blokje. Die B&S blokjes zijn niet zo heel duur. Losse onderdelen, zeker in de hoeveelheden die je nog nodig hebt, zijn bij elkaar duurder dan een compleet blokje kopen.


EDIT:
off topic: Andersom wordt vaker gedaan: Een motorfiets blok inbouwen in een grasmaaier. Tijdens de grasmaaier races die ik wel eens gezien heb reden er bruute maaiers rond met crossblokken, en zelfs complete Fireblade blokken.
:')


ik had een grasmaaier gebouwd met een z400 blok, dat was al een gevaarlijk ding :+

@TS: ga maar op zoek naar een compleet (lopend) blok, dat is een stuk goedkoper denk ik.
 
Bedankt,

Via dat linkje lukte het wel.
Hier zijn de foto's:

Het blok staat hier recht op, maar is eigenlijk van de liggende soort.

x5upat.jpg


2emn8ep.jpg


5txptw.jpg


2wrhon8.jpg


Andy :)


EDIT: Ik begin een beetje te twijfelen of het wel een Briggs & Stratton blok is.
Hoewel het op het oliefilter en op de drijfstangen staat....
Maar alle Briggs & Stratton modellen hebben een nummer in het blok staan en dat heeft deze niet.
Het kan ook nog een Tecumseh blok zijn. Die hebben namelijk ook V-Twins gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
leuk blokkie :D

je moet alleen iets van een versnellingsbak er achter zetten, of miss direct een koppeling die aangrijpt bij een bepaald toerental ( zoals een Tomos ) met een tandwiel op de koppeling....

maar hoe groot is dat blok ? hoeveel cc ?

je zou kunnen denken om het onder bijv. een Aprillia Red Rose of een classis te bouwen, dan heb je alleen een brommert ;)
 
Het is zeker een leuk blokje.. :)
Een versnellingsbak heb ik ook al, een van een grasmaaier.
5 Versnellingen, een vrijloop en een achteruit.. :)

Dat blok hier is flink groot, ik schat bijna 40 cm hoog.
In totaal heeft het blok een inhoud van ongeveer 650 cc.
En zoals het er nu kaal bij staat weegt het ongeveer 15 kilo.

Het chassis ga ik zelf maken, heb ik trouwens al eens gedaan.
Anders vind ik er niets aan, dan kan ik net zo goed een complete brommer kopen en daar op gaan rijden... :)

Andy :)
 
Laatst bewerkt:
leuk blokkie :D

je moet alleen iets van een versnellingsbak er achter zetten, of miss direct een koppeling die aangrijpt bij een bepaald toerental ( zoals een Tomos ) met een tandwiel op de koppeling....

maar hoe groot is dat blok ? hoeveel cc ?

je zou kunnen denken om het onder bijv. een Aprillia Red Rose of een classis te bouwen, dan heb je alleen een brommert ;)
Ik denk dat er dan toch nog een vaste vertragingsbak, 1:30 ofzo, zal zijn voorzien; misschien in de naaf van het achterwiel.
 
@cbr rydah

Dat is juist het probleem.
Ik zou bijgod niet weten waar hij vanaf komt, en de persoon van wie ik hem heb weet dat ook niet meer.
Aangezien de motoren op internet altijd compleet zijn, zie je door de kappen niet hoe het blok zelf er uit ziet.

Nu bestaan er niet heel veel soorten V-Twins....
Maar dan nog zal het stevig doorzoeken worden... :(

Andy :)
 
@willem1940

Die vertraging zal geen probleem worden.

In de versnellingsbak zit al een dikke vertraging en het uitgaande tandwiel is ook heel klein, wat ook weer zorgt voor een flinke vertraging.
Ik ben eerder bang dat ik te langzaam zal gaan.. :)
De 80 Km/h wou ik eigenlijk gaan halen.. :)

Andy :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan