Motorblok vervangen van een Suzuki GS500 uit 2006

Dedier

Rookie
15 feb 2018
13
5
Hallo,

Gister ochtend stond ik met pech langs de snelweg en net een telefoontje van de garage gekregen dat mijn motorblok niet meer te redden valt. Bij deze ben ik dus op zoek naar een nieuw blok voor een Suzuki gs 500 uit 2006!!!

Mijn vraag hierbij is meteen, weet iemand toevallig welke blokken van welke jaren ik er zonder problemen op kan zetten.

Bij voorbaat dank voor de behulpzame antwoorden.
 
Er zijn bij de latere modellen wijzigingen aan carburatie en uitlaat (EGR) geweest waardoor je misschien even goed moet kijken welk blok je nu hebt en wat je er onder gaat schroeven.

Neem eens contact op met de al eerder genoemde Bassie en overleg jouw probleem. Hij zal je waarschijnlijk wel verder willen helpen.

De oudere blokken van de GS500 waren wel veel zuiniger en volgens sommigen ook beter.


En let voortaan op het oliepeil: 100 km vol gas blazen betekent vrijwel zeker olie bijvullen.
 
Volgens mij is de vorm van het blok al een jaartje of 29 hetzelfde dus in het frame hangen zal geen probleem zijn. Toerenteller moet je dan wel vervangen, de pickup aan de zijkant van het blok is ook anders bij het nieuwe model en misschien nog wat andere dingen die ik vergeet, maar het past wel :P
De Suzuki GS500 is een populaire beginnersmotor die op de markt is gebracht door de Suzuki Motor Corporation. Suzuki produceerde drie versies van de motor: de GS500 en GS500E van 1989 tot 2004 en de GS500F (met kuip) van 2004 tot 2009.

daarvoor was de 450. De GS500 ervoor was een 4 cilinder
 
Terug
Bovenaan Onderaan