Motorblok vervangen, welk bouwjaar mogelijk?

Mens

MF veteraan
13 jan 2011
13.140
9.003
Lang getwijfeld of ik hem hier durf te stellen.

Maar ik weet niet waar ik het antwoord anders vandaan moet halen, dus daar komt ie:

Als je overweegt een nieuw motorblok in een motor te ( laten) hangen, hoe kom je er dan achter welke bouwjaren je daarvoor kunt gebruiken? Importeur?

Het gaat om een sv650 2006

Afzeiken mag, onnozel vinden ook, maar doe dat dan maar in technische termen, want die snap ik toch niet. ;):+
 
Dus toch goed dat je je vraag hier neer hebt geplempt :t Ik zie dat Boonstra een aantal blokken heeft liggen. Maar hoe stuk is je eigen blok nu? steekt er een drijfstan door een carter, of tikt hij alleen op de big-end lagers? Dan is laten repareren misschien nog wel interessant(er).

Hou ons op de hoogte hier:)
😄je bent me nu al kwijt.....

Motorzaak heeft diagnose gesteld dat er echt een nieuw blok in moet , we zaten alleen met de dunne spoeling, waar je uit kunt kiezen.

Verder moet dus nog besloten worden of het nog de moeite lijkt.
Evt vervanging is sowieso naar de lange termijn wegens onverwachte medische pech.

Ik laat tzt wel weten wat er mee gedaan is.

Over dat durven plaatsen hier: ik hoor wel eens van irritaties hier, en ik stel eigenlijk een vraag voor een ander die niet op MF zit, terwijl ik zelf nog bij wijze van spreken moet nadenken of een kraantje opendraaien links- of rechtsom is. Dus ik weet dat ik hier niet op z'n plek ben, maar ik dacht dat mijn vraag op zich-welk bouwjaar- algemeen genoeg was om zonder irritaties te stellen.


Dank allen. :t
 
Die claim op het oude blok snap ik wel, daar zitten nokkenassen in die heel mooi in een SV650 1ste generatie passen, gaat hij aanzienlijk harder van kan ik je verzekeren ;) maar ik ben voorzien :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan