motorblok XV 920 polijsten

tjem

Rookie
17 sep 2009
6
0
Groningen
Wie kan mij vertellen wat voor "grijze" verf op het motorblok zit. Zal in elk geval hittebestendig moeten zijn.Kent iemand een merknaam. Is het in een spuitbus verkrijgbaar? De zijkanten van het blok is aluminium. Dat wil ik met aluminiumpasta van Belgom proberen...
Als het gelukt is komt er een foto.
 
Motip. Te krijgen bij elke automaterialenhandel.

Let even op bij alu, niet elke verf hecht even goed.

Je kunt ook Hammerite hittebestendige verf pakken.
 
Motip. Te krijgen bij elke automaterialenhandel.

Let even op bij alu, niet elke verf hecht even goed.

Je kunt ook Hammerite hittebestendige verf pakken.
Hammerite op een luchtgekoeld blok lijkt mij niet zo heel verstandig. Ik zou eerder gaan voor velgenlak, die is ook warmtebestendig en in bijna alle kleuren verkrijgbaar van Motip.

Polijsten: ga naar de dichtsbijzijnde hornbach / bouwmarkt en koop daar een polijstset voor op de boormachine. Deze sets bestaan uit twee borstels (grof en zacht) en twee blokken polijstpaste (bruin en blauw).
Kleine tip van mijn kant: alle Yamaha's hebben een laag blanke lak over het aluminium, die in de loop der jaren verkleurd en kapot gaat. Deze laklaag kun je er het beste gewoon nat afschuren met 240 waterproof schuurpapier en dan naschuren met 1600 nat of hoger. De hele boel goed afdrogen en dan polijsten. Géén nieuwe laklaag aanbrengen, want het aluminium gaat onder de lak weer oxideren, met hetzelfde lelijke resultaat. Je kunt de motor beter eens in de maand met belgom napoetsen, dan opnieuw helemaal polijsten.

Het beste polijstresultaat krijg je als de te polijsten delen van de motor verwijderd zijn. Let er wel op, dat je alle pakkingen in huis hebt, voordat je de kappen verwijdert. Onderdelen van Yammies ouder dan 15 tot 20 jaar zijn niet noodzakelijkerwijs meer verkrijgbaar bij de dealer..........

Veel succes!
 
Hee Tjem, ik heb ook een XV920 gehad een grijze met een zwarte baan over de tank, een amerikaan die hier in '86 nieuw te koop was voor 6999,- gulden. Misschien is t de 'mijne' wel, een dokter in Empe bij zutphen heeft er jaren mee rondgereden, heb je hem van hem toevallig?
Heb nog een werkplaatshandboek en ook testen. Interesse?
Mail ff stappiejansen@hetnet.nl Greetz
 
Terug
Bovenaan Onderaan