Motorblokje spuiten

motorrijder2

Die hard MF'er
13 sep 2009
525
0
Ik heb hier een Honda rebel 250cc motorblokje liggen die ik graag zwart of zilver wil spuiten. heeft iemand een idee hoeveel me dit ongeveer gaat kosten?

het hoeft niet extreem netjes, helemaal glad stralen vind ik daarom niet perse nodig.

ik heb dus nodig:
hittebestendige primer
hittebestendige verf

misschien nog hittebestendige lak eroverheen?

welke verf kan ik het beste ervoor gebruiken?
 
hoi,laat ik daar nou eens veel ervaring mee hebben. Nou, je hebt keuze uit twee manieren namelijk kiezen voor motorbloklak in diverse kleuren die hittebestendig is tot 150 graden en hittebestendige lak die bestand is tot 650 graden. De eerste heeft een droogtijd van 24 uur en de tweede van 650 graden is binnen een uur droog. Die van 650 graden is wat dikker en dekt beter het metaal,de eerste is wat dunne lak waarbij je gauw het risico loopt van druppels op het oppervlak. Dan de kosten: deze spuitbussen zijn verkrijgbaar bij goede lak en autozaken en liggen tussen de 10 a 15 euro. Voor een blok waar jij het over hebt is ee bus ruim voldoende.
 
Blokje zoveel schoonmaken en goed mogelijk ontvetten.
Dan hittebestendige lak halen (verf)(automatrialen)zaak , motip de kleur die je wilt en in een paar keer op kleur spuiten . (eigenlijk is het te koud buiten )
Dagje uit laten harden en motip hittebestendige blanke lak erover heen spuiten .

paar keer gedaan bij opknappers en zag er erg mooi en degelijk uit.
 
Hoe lang bliift dat mooi dan??

Die hittebestendige spuitbuslak viel mij smerig tegen!
Ooit eens een uitlaat mee gespoten maar dat was na 3 maand niets meer van over, dat had ik volgens voorschrift gedaan.

En dan nog wat, een motorblok is van aluminium, verf hecht over het algemeen zeer slecht op aluminium... is er voor particulieren wel aan een GOEDE primer te komen??
 
Motip engine paint:

blokspuiten3.JPG


Had de kleppendeksels al gespoten en hier bleef het erg goed op zitten (zonder primer kan je deze spuiten). Drogen duurt wel even, het geheel zal met dit weer pas echt hard worden als je de motor even laat lopen.

Succes!
 
Die enginepaint van motip is prima spul. Hiermee heb ik het blok van m'n magna gespoten en dat heeft zeker 2 jaar prima gehouden (toen heb ik de motor verkocht)
Als voorbewerking enkel het blok heel grondig ontvet, primer is niet nodig (staat ook op de spuitbus)
 
Het kan dus wel?!
Heb ik dus pech gehad toen... -O-

Dan hoop ik dat TS meer geluk heeft!!

ja motip is volgens mij de beste .
het mooist gaat het in en ruimte die toch wel lekker warm is
en dan de spiutbus ook even op de radiator zeten .
niet te heet natuurlijk maar dan vloeit hij erg mooi op en goede vetvrije ondergrond .
zonder primer want dat moet je nooit gebruiken onder hittebestendigelak
 
Ik heb het (ook al weer een jaar of 3 geleden meen ik) met normale autolak gedaan. Wel eerst een "washer" erover gespoten om de lak aan het alu te laten kleven. Daarna dus de lak en vervolgens blanke lak. De blanke lak is 2k, dus benzine bestendig etc ;)

engine4.jpg


engine3.jpg
 
Ik had het toen echt volgens voorschrift gedaan, ook in een warme ruimte.
Het resultaat zag er ook echt mooi en netjes uit, het bleef helaas alleen niet zo...

Weet alleen het merk niet meer, volgens mij gewoon de standaard hittebestendige spuitbus..
Een groot verschil Reinhoud, jij had een uitlaat gedaan (volgens je post tenminste) en dit gaat over een motorblok(je) Dit wordt lang zo heet niet aan de buitenzijde. Ik heb ook al meermalen met hittebestendige lak aangekloot op uitlaten en zeker op de bochten is het nog nooit goed blijven zitten. (zelfs bij nieuwe uitlaten is de levensduur van de originele lak maar erg beperkt op de bochten heb ik gemerkt)
 
ik heb niet heel veel ervaring met hittebestendige lak, maar vaak moet de lak na het spuiten en drogen ook nog een keer uitharden bij een temperatuur van rond de 160 graden (lees: in een oven o.i.d. dus). Anders ligt het er na de eerste rit van het seizoen zo weer af. :(

Na het uitharden in de oven blijft het vaak jaren mooi :)
 
Laatst bewerkt:
ik heb mijn blok 2 jaar geleden gespoten met hittebestendige lak van motip,
daar overheen hittebestendig blanke lak ook van motip.

Afbeelding036-1.jpg


Afbeelding019.jpg


Afbeelding018.jpg


het is echt goed spul, maar wel gevoelig voor benzine,
dat slaat wit uit op de lak en krijg ik niet meer weg.
als je het blok onder de motor spuit zou ik hem van te voren ff warm draaien,
dan vloeid de lak lekker uit :Y

maar vaak moet de lak na het spuiten en drogen ook nog een keer uitharden bij een temperatuur van rond de 160 graden (lees: in een oven o.i.d. dus). Anders ligt het er na de eerste rit van het seizoen zo weer af.

dat staat wel op de spuitbus, maar dat hoeft niet per se , (het is wel beter )
maar het valt er niet af als je het niet doet .
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan