motorbloknummer eruit geslepen door geslepen perso

Status
Niet open voor verdere reacties.

eigenwijs

Die hard MF'er
17 feb 2004
844
0
uitgeest
oei een gsx750 brik van 81 gekocht voor 100euri en nu blijkt het motorbloknummer eruit,het framenummer zit er gelukkig wel ongeschonden op,klopt het dat dit geen enkel probleem geeft bij een controle langs de weg door de politie?
de motor staat nog niet op mijn naam dat gebeurt maandag of later pas,wat staat mij tedoen :?
 
Mja het verdient niet de schoonheidsprijs natuurlijk...

Qua kleine controle zal je niet snel last hebben,maar bij een grote kunnen ze wel vragen gaan stellen... :X
 
Iemand hier ooit meegemaakt dat "ze" bij een controle naar het motorbloknummer keken :? ??? Framenummer oke, maar bloknummer heb ik eigenlijk nog nooit meegemaakt.
 
in engeland zijn de motorbloknummers goed gearchiveerd en maakt de politie er vaak gebruik van heb ik is in een documentaire van de bbc gezien,ik heb de zoekfunctie van M-F geprobeerd maar dit leverd helemaal niks op :?
ben ik de eerste die hier een vraag over steld :? ,dan zal het wel geen hot item wezen.
 
Ik heb een paar andere vragen voor je.

1 Wil jij heler zijn?
2 Wil jij met een blok rondrijden wat onder een motor zat waarvan de eigenaar heeft staan janken toen ie verdwenen was?
3 Wat doen we met motordieven?
4 Ga je hem nu nog kopen?
 
Ik heb een paar andere vragen voor je.

1 Wil jij heler zijn?
2 Wil jij met een blok rondrijden wat onder een motor zat waarvan de eigenaar heeft staan janken toen ie verdwenen was?
3 Wat doen we met motordieven?
4 Ga je hem nu nog kopen?
:^
:X
Hij heeft gelijk!!
Helemaal vergeten |( |( Veel belangrijker!!
 
Ik heb een paar andere vragen voor je.

1 Wil jij heler zijn?
2 Wil jij met een blok rondrijden wat onder een motor zat waarvan de eigenaar heeft staan janken toen ie verdwenen was?
3 Wat doen we met motordieven?
4 Ga je hem nu nog kopen?

vraag 1 >het staat niet vast of is niet vast te stellen dat het blok van een diefstal afkomstig is.

vraag 2 >zie vraag 1

vraag 3 >opsluiten maar dat is niet de remedie naar blijkt.(de cipiers wensen die gasten elke morgen een goeie morgen of prettige dag enzo |( doen ze in rusland anders B| )

vraag 4 >een lelijk wijf die van haar man af is vind ook weer snel een ander,het was liefde op het eerste gezicht en ik ben helaas voor deze brik gevallen. '(
 
Laatst bewerkt:
iemand moet toch voor dat beesie zorgen,en ik kan en hoef me niet te verontschuldigen voor wat een van de vorige eigenaren er mee heeft uitgespookt,ik heb een normaal bedrag neergeteld voor deze motor die slordig is overgespoten,krassen en deuk in tank,niet loopt,zat praktisch geen olie meer in het blok,remmen kaduk,halfdoorgerotte uitlaten,achterlichtglaasje gescheurd,gladde banden,23 jaar oud,bij een sloperij geven ze er misschien nog minder voor en die malen er ook niet om als blijkt dat ze een motor zonder bloknummer innemen.
is de maatschappij hard,en mag ik dat niet zijn :?
 
Laatst bewerkt:
hoeveel redenen kan jij bedenken waarom het nummer uit het blok is ???

maar een natuurlijk,gejat :(
maar ik handelde te goedertrouw,heb een redelijke prijs betaald,en deze motorfiets is waarschijnlijk al meer dan 3 maal van eigenaar gewisseld waardoor ik niet,als heler aangemerkt kan worden.
en wie van de vorige eigenaren de schuldige is valt met geen mogelijkheid te achterhalen.
een verrader slaapt nooit,iemand die er meer van weet mag een stapje naar voren zetten,maar ik denk dat die het de sop van de kool niet waard vind(de beloning is nul,nul) en ook zijn/haar schouders er niet eens voor ophaalt.
 
Ik kan nog wel een reden bedenken.

Als er ooit een nieuw carter opgegaan is, kan het zijn dat de monteurs niet te moeite namen om het motornummer over te hakken.
 
iemand moet toch voor dat beesie zorgen,en ik kan en hoef me niet te verontschuldigen voor wat een van de vorige eigenaren er mee heeft uitgespookt,ik heb een normaal bedrag neergeteld voor deze motor die slordig is overgespoten,krassen en deuk in tank,niet loopt,zat praktisch geen olie meer in het blok,remmen kaduk,halfdoorgerotte uitlaten,achterlichtglaasje gescheurd,gladde banden,23 jaar oud,bij een sloperij geven ze er misschien nog minder voor en die malen er ook niet om als blijkt dat ze een motor zonder bloknummer innemen.
is de maatschappij hard,en mag ik dat niet zijn :?
Nee oetlul.

Niet dit topic openen met o o o wat moet ik nu doen. En dan nu zo reageren. Gewoon laten staan want dat is geen koosjer ding. Zo simpel is 't.
Jij weet ook dat er 'n gestolen blok onder hangt.
Mag hopen dat er je er justituele problemen door krijgt. Kan je gelijk toetsen of ze 100euro 'n normaal bedrag vinden.
 
vraag 1 >het staat niet vast of is niet vast te stellen dat het blok van een diefstal afkomstig is.

vraag 2 >zie vraag 1

vraag 3 >opsluiten maar dat is niet de remedie naar blijkt.(de cipiers wensen die gasten elke morgen een goeie morgen of prettige dag enzo |( doen ze in rusland anders B| )

vraag 4 >een lelijk wijf die van haar man af is vind ook weer snel een ander,het was liefde op het eerste gezicht en ik ben helaas voor deze brik gevallen. '(

Tis jouw geweten, niet het mijne gelukkig.
 
heb hier ook ooit eens gelezen van iemand waar ook het blok nummer was verwijdert.
Bij hem had het toen te maken dat het blok uit een schade motor kwam,waarvan de eigenaar een wat minder goeie afloop had.
Om te voorkomen dat nabestaande ooit weer met de motor (of vragen hierover)werden confronteert was toen het nummer verwijdert.
(tenminste,dat kan ik me herinneren,of het waar is,is vraag 2)
 
heb het hele stuk gelezen,ik hou me maar vast aan een uitspraak van dr. bral die er niet warm of koud van word>>>






Door dr.Bral op 05-02-2004 11:47




Quote:
Op donderdag 05 februari 2004 11:41 schreef Péétje Brik het volgende:
[...]

Waar komt die info vandaan Bral




heel simpel, het staat niet op je kenteken ofzo dus kan het niet verplicht zijn, net als bijvoorbeeld de kleur van je motor.......

een bloknummer dient alleen maar om makkelijk onderdelen te kunnenbestellen maar wordt in NL niet gebruitk voor enige vorm van registratie en is dus ook niet verplicht.........

wat niet wegneemt dat de voornoemde firma op zijn minst verdacht acteert maar goed...
 
ps,scooters die een blok zonder of met onleesbaar gemaakt bloknummer hebben,worden na een onderzoek erop gedaan hebben ook gewoon weer terug gegeven aan de eigenaar als een strafbaar feit niet aan te tonen valt.
een verkloot framenummer bij een scoot hoeft niet te resulteren in vernietiging van het frame,als niet duidelijk/hard gemaakt kan worden dat er sprake is van een misdrijf kan er opnieuw een nummer ingeslagen worden door een daartoe bevoegde instantie.
ik denk niet dat ik een slaap pilletje nodig heb vannacht :z
dat de maatschappij krom functioneerd en niet anders daar was ik al achter,en ik ga niet weer op en neer naar nieuw-beierland met een gehuurde aanhanger van 33euri +brandstofkosten,als ik wettelijk gezien niets fout doe *D
laat een ander die daar behoefte aan heeft,zich ergeren aan mijn handels wijze en zich ervan distantieren,ik behoor waarschijnlijk dan tot de catagorie "foute" mannen waar vrouwen ook liever voor vallen dan voor een brave borst :+
daar dempen ze liever een gracht mee schijnt het :)
 
gadverdamme,..vanwege zo'n K*Tmentalitiet als die van jou verdienen dieven nog steeds geld!!!

je zit gewoon fout vanuit het principe! of je er nou mee weg komt of niet, je weet dat hij gejat is L*L!

veel plezier met je """"eerlijke aankoop""""" ik kots op dit soort gedrag :r
 
Waarom start je dan eigenlijk dit topic?

om de laatste twijfel weg tenemen,ik heb vanavond er flink over zitten pijnsen en me er in verdiept,en (hoop ik) voormezelf de juiste beslissing genomen.
evengoed allemaal bedankt voor julie reacties,we denken erallemaal klaarblijkelijk verschillend over dan wel laten het koud,gezien de weinige reacties in verhouding tot het aantal bekijkers van dit topic ;) :z

Slotje a.u.b.
ben er klaar mee,nog steeds verliefd op het brikkie met een vlekkie :+
 
Laatst bewerkt:
Als je erover zit te peinzen en hoopt de juiste beslissing genomen te hebben zit het je blijkbaar meer dwars dan je doorhebt. Na verloop van tijd wordt dat alleen maar erger. In dat geval is dat brik de moeite niet waard en kun je beter verder kijken, je komt vast wel iets tegen waar je nog enthousiaster over wordt..

In ieder geval succes ermee, wat je keuze ook is..... ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan