Ik zie dat dit topic niet meer echt word gevolgd, maar voor de "internet lezers" heb ik weer een nieuw reisverhaal gelezen en ik moet zeggen, het is de moeite waard. Het gaat over Nederlanders Leonie en Peter die een lange reis maken op twee Honda's CR250L. In totaal:

112,469 km, door 56 landen, 5 continenten, 2 jaar en 10 maanden onderweg.

Klik!

Onderaan het verhaal kan je door naar de volgende pagina en ik kan je alvast verklappen dat zijn er heel wat. Heel wat weken leesvoer!

Is een mooi verhaal inderdaad!
Ze zijn ook (mede)organisator van het Discover Overland treffen, en hebben samen met de rest van die club heel veel kennis over motorreizen die ze ook graag delen met iedereen die zo’n reis overweegt. Sinds vorig jaar hebben ze ook hun eigen zaak in Harskamp, gericht op het avontuurlijke motorreizen.
 
De man aan de overkant - Oskar Verkammen.
 

Bijlagen

  • 20210119_084729.jpg
    20210119_084729.jpg
    173,6 KB · Weergaven: 27
Niet echt motorfietsen maar de meesten van ons hebben ook wel eens een bromfiets gereden. Uiteraard ook om het topic nog een klein beetje levend te houden plaats ik dit boek;).

De titel heeft wel wat weg van Zen en de kunst van het motoronderhoud.

Gabriel Kousbroek - Buikschuiver Gaap en de kunst van het brommeronderhoud.

buikschuiver_boek.jpg
 
Vanaf nu te koop, het verrassende kerst of Sinterklaas cadeau
Officiële winkel prijs € 22,-
Ontvang nu jouw exemplaar voor €20,-inclusief verzenden of voor € 18,- als je hem komt ophalen.
Kies jouw persoonlijk nummer tussen 1 en 50 en stuur je eigen tekst me om te signeren.
De volgende nummers zijn al vergeven
1, 2, 3, 13, 48 en 49.
Stuur een email met je naam, huisadres, gewenst nummer en tekst. Je ontvangt een tikkie voor de betaling.
Jouw exemplaar wordt voor 6 december bezorgt.

Samenvatting;
De belevenissen van een ongewoon stel. Hij Alessandro, een motor Ducati Multistrada 1200 S Granturismo. Zij Gioia, een blond meisje dat tegen alle goed bedoelde adviezen en vooroordelen in met deze grote, zware, potente motor haar droomreizen wil beleven. Iedere keer als ze haar helm afzet, zijn er de voorspelbare hilarische reacties.
Samen breken zij met door de maatschappij opgelegde patronen en gaan ze in hun reizen het avontuur tegemoet, in alle vrijheid en onafhankelijkheid. We lezen soms hilarische verhalen over de voorbereiding van de reizen, het plannen van de route, bagagedilemma's of het opvoeden van een motor met karakter, maar ook over het overwinnen van de angst voor mechanische pech onderweg. Het duo trekt door Duitsland en Zwitserland naar Italië; via Sardinië doorkruisen ze Italië van noord tot zuid, en ze gaan zelfs naar Marokko.
Zij, heel anders dan een mannelijke motorrijder, leert hem omgaan met haar. Hij, met zijn Italiaanse inslag, gekke inzichten en veel humor, probeert iedere keer weer zijn zin door te drijven en haar om zijn spiegels te winden. Wanneer zij zich realiseert dat het leven kort kan zijn, en dat later misschien wel nooit komt, gooit ze het roer om. Want later is nu… dus afstrepen die dromenlijst!
Dit is een leuk boek. Heel anders dan normaal. De motor ,Alessandro' schrijft ook zelf mee in het verhaal..
 
Jupiter in camera
Ted Simon heeft ook een fotoboek uitgebracht. Een koffietafelboek, zoals hij het zelf noemt. Ik vind het wat prijzig.
Leuk.
Hij heeft de trip in 2001 nog een keer gedaan lees ik:
In 2001, at the age of 69, Ted Simon decided to retrace his original journey, and Dreaming of Jupiter is the result. It took him two and a half years, during which time he revisited all the countries he had travelled through in the 1970s. He found much had changed, and he reflects upon the increased poverty, political upheavals, environmental issues and indeed the changes in himself.
But ultimately, Dreaming of Jupiter is a hugely inspiring read with a positive message at its heart – that even at the age of 70 you can still set off on an adventure, and be surprised and excited by what life throws at you along the way.

 
Binnenkort verkrijgbaar:
Ben hem als e-book aan het lezen, alweer ruim over de helft. Erg leuk boek! Wel grappig dat het een roman is waarvan een groot deel werkelijkheid blijkt (ik had nog nooit van Jan Hanlo gehoord, maar de omschrijving van deze persoon in het boek komt goed overheen met zijn Wikipedia pagina).
 
Ben hem als e-book aan het lezen, alweer ruim over de helft.
Bijna uit... ik lees de laatste tijd sowieso iets meer omdat ik lees tijdens het geven van de late avond fles aan onze zoon... maar met dit boek ben ik geneigd hem iets langer na de fles op schoot te houden en door te lezen. O-)

Ik had het boek trouwens al eerder willen kopen maar wachtte op een e-book, die ze bij bolpuntcom nu nog niet hebben... maar bij Bruna dus wel.
 
Kun jij kiezen tijdens het geven van de fles?? Onze dochter eist zoals het een echt vrouw betaamd alle aandacht op tijdens het leeg drinken van haar flesje.
Nog niet misschien dat ik iets kan lezen, een volgend nummer op Spotify klikken kan al een uitdaging zijn..:+:o
 
Laatst bewerkt:
Op een stoel in z'n kamertje met hoge leuningen, kussen over de leuning, kind schuin over m'n schoot en op het kussen. Dan pak ik de fles met m'n ene hand en heb ik een hand over voor m'n e-reader. ;)
 
Ohja, uit dus. Ik heb net 'Zen and the art of motorcycle maintenance' gekocht. In een ander boek (ik geloof 'Motorziel') werd daarnaar verwezen. Wel benieuwd naar, en kost niet duur niet als Engelanstalig ieboek. :)
 
Ja dus, Zen and the art of motorcycle maintenance... da's bepaald geen motorboek. _O-

Ik kom er moeilijk doorheen. Vind het interessant maar ik merk dat ik regelmatig afdwaal omdat ik het moeilijk kan volgen. Het is een boek dat ik misschien nog eens moet lezen om het echt te begrijpen.

Voor wie denkt het te willen lezen: het is een boek over filosofie. De motor is een soort rode draad die het verhaal bij elkaar houd maar dat is dan ook de enige link met motorrijden. Verwacht niet opeens geweldig te kunnen sleutelen na het lezen van dit boek. Hooguit ga je anders over sleutelen nadenken. :P
 
Laatst bewerkt:
Hier vast al eens genoemd maar ik ben op zoek naar een oud boekje geschreven door Jan Dirk Onrust : De Booswichtenclub, Het kwaad in een fluorhesje.

Iemand die het heeft en niet meer nodig heeft en van wie ik het kan overnemen?

1654496263773.png
 
Honderd gulden! :+

Ik heb hem maar wil hem eigenlijk niet wegdoen. Je mag hem wel van me lenen maar je woont zo te zien niet echt om de hoek van Heemskerk. :P

Edit: er is wel een MF'er bij jou in de buurt die hier nog weleens in de buurt is/op de koffie komt. Valt wellicht iets mee te regelen. Maar dan kan het zomaar nog even duren.
 
heren ik hoor het graag! Ik kan het boek nergens bestellen..... enne.... Highking..... guldens heb ik niet meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan