Motorbroek aan? of niet??

'k doe 4 korte (5km) woonwerk-ritjes per dag.
Motobroek enkel aan als het regent, anders teveel gedoe.

Mischien dat losse kniebeschermers (skaterdingen?) wel snel aan en uit zijn?
of vliegen die dingen uit als je een flinke klap maakt?
iemand ervaring mee?
 
Ik wil trouwens wel kijken voor een wat meer casual motorbroek (heeft bmw oa), zodat je ook ernaast nog enigszins mee voor de dag kan komen.

Net gekeken op de site van BMW kleding, maar die broeken hebben ook nog speciale eisen???
Quote BMW site: " Washable (in some cases only using BMW detergent) "
Dit merk heb ik nog nooit bij de Appie gezien :?
 
Ik heb het al vaker gezegd hier maar vooruit de discussie is weer opgepakt:
De kans dat je wat beschadigd aan jezelf bij een motor ongeval is voor ruim 80% aan de benen en enkels. Daar zijn allerlei aardige statistieken over uit Engeland want die houden dat allemaal bij.
Dus als je vindt dat je wat uit moet laten, laat dan je jas uit en niet je broek en laarsen.
Ik kan jullie overigens verzekeren dat je op de SEH (spoed eisende hulp), ja ik werk o.a. daar, met grote regelmaat de ervaringen kan zien van de echte helden zonder beschermende kledij.
Staat een paar blz terug ook zo een opmerking: alleen op de snelweg trek ik beschermende kleding aan. Dat nu, zijn juist de veiligste wegen die we hebben. Dus daar is het juist minder belangrijk.
En er staat je moet goed opletten, ook leuk nuttig, maar wat als je vanachteren wordt aangereden, of een afslaande auto je over het hoofd ziet. Je bent kansloos, al let je nog zo goed op.
Overigens heb ik in de laatste 25 jaar slechts drie keer een ongeval/aanrijding gehad. Twee keer op straat gelegen daarbij en geen schade opgelopen aan moi of bijrijder.

Ik rij eigenlijk altijd met beschermde kleding, ik heb een zomer- en een winterpak en verder nog een overall dat over de normale kleding, zelfs een kostuum, heen kan en door geniale ritsen binnen 15 seconden aan of uit is. Resteren alleen de laarsen die ik meestal bij de motor vervang door schoenen en evenals de helm in de koffers achterlaat, Ja ik rij BMW en heb grote koffers :)
 
1 keer in m'n brommertijd een goed harde schuiver gemaakt. Heb er nog 6 littekens van over. Toch rijd ik nu nog zonder beschermende broek. m'n pak komt 25 maart geloof ik binnen, en om nu voor die 25 daagjes nog een broek te kopen zie ik niet zitten... hardleers zullen we maar zeggen :P
 
Altijd, behalve als de temperatuur boven de 25 graden komt. Het moet nog wel leuk blijven. Dan gewoon stevige spijkerbroek aan.
Dat had ik ook maar ik vond het niet meer veilig. Ik raad de DiFi WentMAX broek aan voor de warme temperaturen. * info clicky *
[img=150,350,1]http://www.motoport.nl/Content/Kleding/Difi/Images/VentMaxbroek.jpg[/img]
Over de jas ben ik minder positief. Het is te koud voor naked motoren, het is net een T-shirt. Het is alleen goed voor in de file staan in de zon.
 
altijd, heb textiel en leer. textiel met k ou en regen en leer als het warm genoeg is of als er geknald gaat worden.
 
Ik heb het al vaker gezegd hier maar vooruit de discussie is weer opgepakt:
De kans dat je wat beschadigd aan jezelf bij een motor ongeval is voor ruim 80% aan de benen en enkels. Daar zijn allerlei aardige statistieken over uit Engeland want die houden dat allemaal bij.
Dus als je vindt dat je wat uit moet laten, laat dan je jas uit en niet je broek en laarsen.
Ik kan jullie overigens verzekeren dat je op de SEH (spoed eisende hulp), ja ik werk o.a. daar, met grote regelmaat de ervaringen kan zien van de echte helden zonder beschermende kledij.
Staat een paar blz terug ook zo een opmerking: alleen op de snelweg trek ik beschermende kleding aan. Dat nu, zijn juist de veiligste wegen die we hebben. Dus daar is het juist minder belangrijk.
En er staat je moet goed opletten, ook leuk nuttig, maar wat als je vanachteren wordt aangereden, of een afslaande auto je over het hoofd ziet. Je bent kansloos, al let je nog zo goed op.
Overigens heb ik in de laatste 25 jaar slechts drie keer een ongeval/aanrijding gehad. Twee keer op straat gelegen daarbij en geen schade opgelopen aan moi of bijrijder.

Ik rij eigenlijk altijd met beschermde kleding, ik heb een zomer- en een winterpak en verder nog een overall dat over de normale kleding, zelfs een kostuum, heen kan en door geniale ritsen binnen 15 seconden aan of uit is. Resteren alleen de laarsen die ik meestal bij de motor vervang door schoenen en evenals de helm in de koffers achterlaat, Ja ik rij BMW en heb grote koffers :)
hoe het dat ding en waar koop je die en vooral hoe duur is dat ding?
Ik loop altijd smorgens om 1/2 6 smorgens te pielen om de boel aan te trekken maar dit klinkt mij als muziek in mn wokkels...dus kom op met die info!! :Y
 
Altijd, wil het gewoon veilig houden. Tevens zeiden mn ouders dat zodra ze me een keer in spijkerbroek zagen rijden hij verkocht ging worden :+
 
Ik doe altijd m'n volledige pak aan, ook voor de korte ritjes. Afgelopen november is het nut ervan mij erg goed duidelijk geworden. Flink ongeluk gehad met een auto die mij geen voorrang gaf. Ondanks dat ik maar een meter of 25 over het asfalt heb geschoven was de broek op mijn knieen tot op de beschermer weg en zat ernaast een gat erin. Ik wil er eigenlijk niet aan denken wat er gebeurt als ik het niet had aangehad.
Het is misschien een gedoe om alles aan te trekken, maar het hoeft maar 1 keer z'n werk te doen en alle tijd is het dubbel en dwars waard geweest.
Daarom heb ik ook zo'n Difi ventmax pak. Heerlijk (als het 30 graden of warmer is :) ). Kost in verhouding geen ene moer en je bent wel beschermd.

Voor de mensen die geen broek eronder willen aantrekken, bij Motoport hebben ze ook casual look motor-spijkerbroeken waar o.a. kevlar in zit.
 
Altijd.

Of je nu met een ritje van een uur op je bek gaat of met een ritje van 5 minuten.
Het vallen is, volgens mij, even pijnlijk.
 
hoe het dat ding en waar koop je die en vooral hoe duur is dat ding?
Ik loop altijd smorgens om 1/2 6 smorgens te pielen om de boel aan te trekken maar dit klinkt mij als muziek in mn wokkels...dus kom op met die info!! :Y


Ik heb een Roadcrafter van Aerostich. Alleen ik weet niet waar je dat hier in Nl kan kopen. Ik heb het bij de fabriek gekocht in Duluth in Minnesota. Kostte iets van € 500.- voor het hele pak en een windbreaker fleece er onder als het eens koud mocht zijn. Je kan het in iedergeval bij ze bestellen op de site www.aerostich.com. Maar een goede reden om eens in de USA te gaan toeren? Ik heb al eens aan Martijn's motorkleding gevraagd of hij het niet wilde importeren, dus als er meer vraag komt...
 
Laatst bewerkt:
als ik weet dat ik binnen de bebouwde kom blijf doe ik nie altijd mn broek aan (ff naar de winkel naar het werk etc...)

je word ook niet raar aangekeken als je 80 op je brommertje rijd in shirt!

ik denk dat er wel meer zijn op dit forum die dit doen, maar omdat je keihard onderuit wordt gehaald in dit topic posten ze maar niet.
 
als ik weet dat ik binnen de bebouwde kom blijf doe ik nie altijd mn broek aan (ff naar de winkel naar het werk etc...

ik denk dat er wel meer zijn op dit forum die dit doen, maar omdat je keihard onderuit wordt gehaald in dit topic posten ze maar niet.

'Beter hier op het forum onderuit gaan dan op asfalt onderuit gaan ',​
zei mijn vader altijd.
 
Laatst bewerkt:
Altijd.

Of je nu met een ritje van een uur op je bek gaat of met een ritje van 5 minuten.
Het vallen is, volgens mij, even pijnlijk.

Als je goed rijdt, doet het vanwege de adrenaline na een uur minder pijn als na 5 minuten..

*O*
 
altijd aan, en laatst bleek dat het slim was... Ik deed een stoppie met een gewone fiets (mountainbike) en het mislukte, over de kop, zonder enig pijntje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan