Motorbroek aan? of niet??

als ik weet dat ik binnen de bebouwde kom blijf doe ik nie altijd mn broek aan (ff naar de winkel naar het werk etc...)

ik denk dat er wel meer zijn op dit forum die dit doen, maar omdat je keihard onderuit wordt gehaald in dit topic posten ze maar niet.

Als je zomers met 25/30 graden naar Zandvoort rijdt vanuit Amsterdam zou je niet zeggen dat er in Nederland motorkleding gedragen wordt. _O-
 
Meestal.

Als ik naar een voorstelling ofzo ga (ergens met veel drukte en daardoor veel warmte) dan is die broek gewoon te warm. Je kan ze niet altijd kwijt, dus het gebeurt dat ik em niet aandoe omwille van het comfort op de plaats van bestemming.
 
Iedere km altijd vol in pak. Woon/werk in textiel en fun in het leer maar nooit enige km zonder motorkleding.
 
Zelfs met 40 graden in Italië.

Goed beschermd zijn voelt ondanks de warmte toch wel prettig!
 
Alleen met lange of snelle ritten trek ik hem aan. Casual look ding dus meestal als ik een weekend naar het oosten ga heb ik hem het hele weekend lang aan. Voor de rest vind ik het teveel moeite..
 
Alles wat ik te kort vind om mn broek aan te trekken kan ik ook fietsen ;)

Verder altijd met kleding aan.
 
Ik doe het 99% van de tijd.

Ik heb een keer een hard lesje gehad:

Ik had 'altijd' mijn leren pak aan en net die keer dat ik 'ff' zonder een testritje maakte lag ik op mn plaat........paar maanden flink last van gehad en de littekens zie je nog steeds. :/

Ik wil trouwens wel kijken voor een wat meer casual motorbroek (heeft bmw oa), zodat je ook ernaast nog enigszins mee voor de dag kan komen.
:^ helemaal eens met slim
 
Altijd een textielbroek met protectoren aan over de eigen broek of een leren broek aan tijdens motorritten behalve als ik ga tanken bij het tankstation 800 meter verderop.
 
ik draag in 99% van alle ritjes mn volledige motorpak

ECHTER

bij ritjes die alleen in de stad zijn (bijvoorbeeld ff boodschappen doen vanaf huis of shoarmatje halen) alleen een jas laarzen enz.
(ik kom dan dus niet boven de 50/60 km/u uit).

verder altijd helemaal in pak. Vind het ook voor geen meter rijden eigenlijk zonder motorbroek, je glijdt je zadel over en het wappert/koud.
 
Valt de nieuwe Promotor bij mij in de brievenbus en wat zien ik op de cover:
Een off the road rijder in zijn spijkerbroekje. ANWB vindt dat dus ook geen prbleem:
full
 
Misschien Giali Jeans met cevlar?
1961556505binnen.jpg
1962151101.jpg


Of Jet van Lindstrands ?
jettrousers.GIF
 
Laatst bewerkt:
Bij een klein ritje bbk doe ik mijn leren pak soms niet aan en alleen een textiele motorjas aan. (dan gebruik ik de motor als een vervoersmiddel, terwijl 9 van de 10 ritjes zijn toch puur voor de fun :] )
Heb niet altijd zin als ik ff iets moet wegbrengen, dat ik dan eerst het pak moet aantrekken.
Ook trek ik de motorlaarzen dan niet aan, maar draag ik gewone schoenen (doe wel ff de veters zo, dat ze niet kunnen blijven hangen aan iets!).
 
ik draag in 99% van alle ritjes mn volledige motorpak

ECHTER

bij ritjes die alleen in de stad zijn (bijvoorbeeld ff boodschappen doen vanaf huis of shoarmatje halen) alleen een jas laarzen enz.
(ik kom dan dus niet boven de 50/60 km/u uit).

verder altijd helemaal in pak. Vind het ook voor geen meter rijden eigenlijk zonder motorbroek, je glijdt je zadel over en het wappert/koud.

je wilt niet weten hoe mijn textiele pak eruit zag na een schuiver over het asfalt... ik reed net 20!! na die tijd nooit meer zonder...
 
Terug
Bovenaan Onderaan