Motorbroek kniebeschermers zitten erg los

SvB

MF veteraan
21 nov 2007
1.348
313
Bij textiel motorbroeken hangen de beschermers bij mij onder m'n knieën als ik niet op de motor zit.
Eenmaal op de motor schuiven ze wel op hun plek door de kromming van de benen. Bij m'n vorige leren broeken blijven ze wel op hun plek zitten.
Het zit me niet helemaal lekker omdat het voelt alsof er een redelijke kans is dat ze bij een val verschuiven voor de impact.
Ik heb korte dikke benen en kom kwa maat uit bij L of XL - short (Rev'it).
Een maat kleiner zou helpen om de beschermers op hun plek te houden maar door m'n dikke bovenbenen wordt dat te krap.
Is dit normaal? Ik heb deze maat van de motorzaak meegekregen en kreeg er niet echt een helder antwoord op, alleen maar dat dit m'n maat was en dat hij goed moest zijn.

Ik overweeg om losse kniebeschermers aan te schaffen die ik aan m'n benen kan bevestigen zodat ze op hun plek blijven.
Maar misschien maak ik me onnodig zorgen en hoort dit bij textiel broeken?
 
Geen zorgen, dat heb ik ook.
Al staand dan hangen de kniestukken bij wijze van ook op mijn enkels.

Totdat ik op de motor zit, dan zitten ze waar ze horen te zitten.
En blijven daar ook zitten als je een gevalletje 'aantrekkings kracht tot de aarde' heb mee gemaakt.

:Y
Ik spreek uit ervaring 🤫
 
De pockets van de kniebeschermers waren in mijn broek ook veel te ruim.
Ze zaten altijd 'verkeerd'. Erger is dat bij een evt ongeval ze hun werk niet goed gaan doen met alle gevolgen!
Daarom heb ik de kniestukken nu beperkt in de positie.

Eerst heb ik gekeken waar de beschermers het best zouden kunnen zitten.
Paar keer aan/ uittrekken en met spelden vastzetten.
Toen met enkele stukjes garen de positie in de pockets vastgelegd. (slechts een enkele steek)
Mss nog enkele keer opnieuw doen totdat ze echt zeker goed op de plek zitten.
Daarna even met stift aftekenen en vervolgens met garen zelf de goed gepositioneerde pocket maken.
Mijn protectors gaan nergens meer heen en zitten nu prima gefixeerd en dus altijd op de goede plek..
 
Nee, die kunnen er nog steeds gewoon uit.

O ja, dat had ik eerder niet aangegeven,..........................sorry!
Als je de protector naar boven wil begrenzen, kan je er een strookje (extra) klittenband in maken.
 
Te laat voor jou nu, maar je hebt ook textielen broeken, die een wat strakkere pasvorm hebben. Zoals Dainese. Ik heb de Travelguard gehad; die sluit netjes aan bij de knieën, en de protector liep door t/m het scheenbeen. Bij mij zat die strak om mijn laars, weinig beweging dus.
Sommige merken hebben drukknopjes/bandjes om één en ander strakker te zetten in de benen.

Ook textiel kan netjes aansluiten dus.
 
Ik heb deze maat van de motorzaak meegekregen en kreeg er niet echt een helder antwoord op, alleen maar dat dit m'n maat was en dat hij goed moest zijn.

Was dit een franchise motorzaak die er kleding bij doet? Of een zaak die slechts alleen motor kleding verkoopt? Ik vermoed gezien je opmerking het eerste.
 
Te laat voor jou nu, maar je hebt ook textielen broeken, die een wat strakkere pasvorm hebben. Zoals Dainese. Ik heb de Travelguard gehad; die sluit netjes aan bij de knieën, en de protector liep door t/m het scheenbeen. Bij mij zat die strak om mijn laars, weinig beweging dus.
Sommige merken hebben drukknopjes/bandjes om één en ander strakker te zetten in de benen.

Ook textiel kan netjes aansluiten dus.
Kan je zo niet stellen.
Ja, bij jou zal die goed hebben gezeten. Bij een ander hoeft er weinig van te kloppen.

Niet voor nix dat protectors in de pockets veel ruimte (moeten) hebben.
Dan kan je aanpassen op de persoon.
Ieder been is anders!
 
Ik overweeg om losse kniebeschermers aan te schaffen die ik aan m'n benen kan bevestigen zodat ze op hun plek blijven.
Maar misschien maak ik me onnodig zorgen en hoort dit bij textiel broeken?
Ik heb ook een aantal motorbroeken met beschermers erin maar heb onlangs losse gekocht want daarvan weet je zeker dat ze op de goede plek (blijven) zitten mocht je ze nodig hebben.
Heb de Revit-scram, dan heb je gelijk ook scheenbeen protectie dat is handig als je ook weleens met (lage) schoenen ipv laarzen rijdt.
Doe ze ook weleens over m'n motorjeans ipv eronder en doe ze dan af als ik er ben en doe ze in mijn rugzak, scheelt toch weer.


 
Terug
Bovenaan Onderaan