Motorbroek lengte

Zeker goretex textiel is een vak apart om aan te passen. Mijn nieuwe Stadler jas moest terug naar de fabriek omdat ik een aanpassing wilde aan de kraag. Kraag moet daarvoor los, en opnieuw getaped. Kost 100,- extra bovenop de jas. Dat valt gezien het werk dat ze moeten doen wel mee maar het blijft wel al met al een hoop geld.
 
Spul van Damen is goed. Ik ben er zo'n 30 jaar geleden geweest en heb er een paar laarzen gekocht (toen was mijn budget op). Die dingen hebben het meer dan 10 jaar uitgehouden. Maar ze doen, bij mijn weten, alleen leer.


Heb je wel eens op hun site gekeken? Naast leder hebben ze toch ook een behoorlijk aanbod textiel.

Bij Klim, zoals eerder al gezegd, heb je ook lengtematen. Als je in Eindhoven bent geweest, is Tessenderlo (BE) misschien ook te doen voor je?
www.atrsuperstore.com
Stuur 'm ff een mailtje om te vragen wat hij in jouw maat in de winkel heeft, passen op je eigen motor kan daar perfect!


Wil je naar de groothandel voor onlineprijzen? Kijk dan bij FC moto... Gewoon een aantal maten bestellen en laten leveren in de winkel zelf. Je hoeft dan ook niet online te betalen.
Als de spullen geleverd zijn krijg je een mail en kan je gaan passen in de winkel... Jouw bestelling ligt klaar.

Je koopt dan enkel wat je past of aanstaat, de rest laat je gewoon daar.
 
Thnx! Dat is behoorlijk wat advies. Kan ik even mee vooruit. Ik ben vandaag stukje wezen rijden in mijn wax-cotton jas (de enige die een beetje past) en de motorjeans. Beetje te optimistisch.
 
Ben inmiddels geslaagd voor beter passende kleding. Op advies van de verkoopster van MKC Moto eens gaan kijken bij de Italiaanse merken. Die hebben blijkbaar een maatvoering die beter geschikt is voor mensen met een slank postuur. Mijn oude Buse pak is meer voor een Duits postuur. Dus na het eten van veel bratwurst. Ik heb nu een jas gescoord van Alpinestars. Maatje M viel duidelijk minder ruim uit dan de M van Buse. Eerst maar eens gaan testen en dat beviel goed. Geen geflapper meer. Er moest dus ook een broek bij komen. Die levert Alpinestars in M lang. Netjes om in deze prijsklasse standaard, kort en lang te leveren. Enige nadeel; ik ben gegaan voor een Andes V3 en die is meer gericht op adventure rijders en de echte toerders. Ik heb echter een sport/toer (F800GT) waarbij de knieën duidelijk meer gebogen zijn. Ik zal dus nog met de knieprotectors aan de slag moeten. Komt goed.
 
Mooi hoor!

Ik had zelf een poging gewaagd en een broek besteld die bij m'n Dainese jas hoort, in de lengte lang. Dat werkte dus niet; de knie protectoren zaten te laag. Dus alhoewel een Italiaans merk qua jas prima kan zitten, hoeft dat niet te gelden voor de broek. Je hebt dus wel een beetje geluk nodig.
 
Ik ben er zelf ook nog niet helemaal uit wat betreft de knie protectoren. De broek zit verder prima. Het voordeel is wel dat deze protectoren van een nieuw type zijn er behoorlijk soepel zijn (Nucleon Flex Plus) maar ik moet daar nog een beetje mee prutsen. Nu heb ik meestal wel ruzie met knieprotectoren. Toen ik begon met motorrijden had een pak alleen een paar lagen extra stof op de knieen met wat schuimrubber ertussen. Altijd comfortabel maar, uiteraard, minder veilig. Gelukkig valt aan de knie protectoren nog wel wat te doen. Hoogte is aan te passen met wat naald en draad. Als ik die gebruik ziet het er niet uit maar komt het nooit meer los. Het zit toch aan de binnenkant dus niemand die het ziet.

Bij mijn Buse pak heb ik ze er gewoon uit gehaald. Niet zo veilig maar erg comfortabel. Dat waren van die keiharde krengen.
 
Mooi hoor!

Ik had zelf een poging gewaagd en een broek besteld die bij m'n Dainese jas hoort, in de lengte lang. Dat werkte dus niet; de knie protectoren zaten te laag. Dus alhoewel een Italiaans merk qua jas prima kan zitten, hoeft dat niet te gelden voor de broek. Je hebt dus wel een beetje geluk nodig.
Vandaag met mijn nieuwe motorjeans, zaten staand te laag maar zittend op de motor als gegoten….. 8-)
 
Ik heb ondertussen weer wat ritten gereden met mijn nieuwe broek (Alpinestars Anders V3 maat M-lang). De maatvoering is prima, de broek zit als gegoten maar ik kan geen vriendjes worden met de knieprotectors. Het is ontzettend hinderlijk tijdens het rijden, zelfs met die soepele protectors die er standaard in zitten. De Andes is ontworpen voor toerrijders en allroad rijders. Mijn F800GT is een sport-toer motor maar ik heb ook een verlaagd zadel. Niet vanwege mijn lengte maar omdat ik dan wat meer controle heb bij het manoeuvreren. Heb een manke linkerpoot. Dat zorgt voor een tamelijk scherpe kniehoek en daar is deze broek duidelijk niet op ontworpen. Dan kom je al snel in de racy-leren pakken. Dat is me niet praktisch genoeg. Enige dat ik nu nog kan doen is die vermaledijde dingen eruit halen. Minder veilig maar met afgeknelde knieen rijden is ook niet veilig. En, in mijn beginperiode was een knieprotectie in een motorbroek alleen maar een stuk dubbelgestikte stof met wat schuimrubber. Heb ik jaren mee gereden en ik leef nog (die manke poot heb ik niet te danken aan een ongeluk). Nu nog uitzoeken hoe ik die dingen eruit moet halen. Heb al een klein ritsje gevonden onderaan de pijp. Als ik daar mijn hand doorsteek kan ik de protector in zijn pocket voelen. Nu nog op de tast op zoek naar een klittenband sluiting.
 
Zo, de knieprotectors zijn er uit. Sorry aan alle voorstanders van die dingen maar comfort is ook belangrijk. Niet voor niets dat de motorpolitie in warme landen (denk aan CHIPS) gewoon in hun korte mouwen op de motor zitten. Comfort vs veiligheid blijft lastig. Dat is een keuze die ieder voor zichzelf moet maken maar motorrijden wordt nooit veiliger dan een auto. Het zou eigenlijk verboden moeten worden :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan