Motorbroek

Daveyy

Die hard MF'er
16 mei 2019
397
295
Bladel
🙋‍♂️,

Ik heb eens een vraag.
Afgelopen februari een nieuwe motorbroek gekocht. Rev'it vertex gt. Broek zit perfect alleen de kniestukken willen maar niet zitten. Na een goei uur beginnen ze echt te vervelen.. heb er nu ongeveer 1500 km opzitten met deze broek. Iemand enig idee?
 
Ik ken dat.....
Ooit ook eens gehad en toen de originele kniestukken verwisseld voor iets softere exemplaren.
Probleem was toen gelijk over.
Wellicht ook een optie voor jou indien jij de huidige kniestukken eruit kunt halen.
Indien niet dan wellicht netjes opensnijden en andere erin zetten en dichtnaaien.
 
Ik ken dat.....
Ooit ook eens gehad en toen de originele kniestukken verwisseld voor iets softere exemplaren.
Probleem was toen gelijk over.
Wellicht ook een optie voor jou indien jij de huidige kniestukken eruit kunt halen.
Indien niet dan wellicht netjes opensnijden en andere erin zetten en dichtnaaien.
Klopt ik kan ze er gewoon uithalen d.m.v. klittenband t hoesje openen en eruit halen. Toch een op pad voor de zachtere variant want dit is niet prettig meer..
 
D3O is inderdaad wel fijn, maar ook deze kunnen scheef gaan zitten of zich verplaatsen...
 
Wellicht is het fixeren van de Pads met dubbelzijdig klittenband dan een optie?
Ik had zelf geen last dat ze verschoven maar wellicht lag dat aan de type broek die ik had.
 
Ik heb ze pakken de joekels, morgen is even kijken voor andere. Laat me denk ff adviseren bij mkc.
20200427_204628.jpg
 
Je kan eventueel ook seesmart protectoren nemen.

Dat zijn matjes, niet zo veilig als die je nu hebt, maar kheb ze in m'n beide jeans zitten en je voelt geeneens dat ze er inzitten.
 
Je kan kijken of je de protector omlaag kan verstellen. Bij veel Rev'It broeken is de knieprotector in hoogte verstelbaar.
 
Je kan eventueel ook seesmart protectoren nemen.

Dat zijn matjes, niet zo veilig als die je nu hebt, maar kheb ze in m'n beide jeans zitten en je voelt geeneens dat ze er inzitten.
Ja klopt die heb ik wel is gehad in mn rev'it jeans. Die voel je idd totaal niet zitten!
 
Bij mijn revit broeken zitten er meerdere klittenband strips in den pockets, waarmee je de positie van de protector kan verstellen.
 
Bij mijn revit broeken zitten er meerdere klittenband strips in den pockets, waarmee je de positie van de protector kan verstellen.
Oh echt, daar zou ik is naar moeten kijken. Volgens mij wat ik zo zag was er maar 1 klittenband strip aanwezig...
 
Draag je iets onder de broek of zitten die knie stukken direct op je huid? Ik krijg namelijk ook last van mijn kniestukken tenzij ik een thermobroek aan heb. Dan merk ik er bijna niks van. Hooguit op een lange rit.
 
Draag je iets onder de broek of zitten die knie stukken direct op je huid? Ik krijg namelijk ook last van mijn kniestukken tenzij ik een thermobroek aan heb. Dan merk ik er bijna niks van. Hooguit op een lange rit.
Ik draag wel altijd een thermobroek eronder ja. Maar met of zonder, na een goed uur rijden dan is het niet meer comfortabel vanwege die knie protectoren.

Leer moet nauw aansluiten en dat doet het verder ook perfect, alleen daardoor zitten de kniestukken wel strak op de knie bij de zithouding...
 
Op weg naar Italië greeg ik echt hele beurse kniëen van de kniestukken na 5+ uur rijden. Na 2 dagen de bescherming eruit gehaald en zonder verder gereden. De afweging comfort vs veiligheid is iets wat voor iedereen anders ligt, maar als je er last van hebt zou ik ze er gewoon uithalen en enventueel dunnere kopen ter vervanging.
 
Ik heb ze pakken de joekels, morgen is even kijken voor andere. Laat me denk ff adviseren bij mkc.
Bekijk bijlage 1492914

Houd er wel rekening mee dat deze protectoren vaak een stuk kleiner zijn als de originele en vaak ook minder bescherming bieden. (Let op level
1 en 2)

Een protector die korter is en daardoor lager kan, komt meestal niet goed uit in de broek. De knie is immers voorgevormd in het leer.

Het kan het overwegen waard zijn om voor een lengte maat te kijken ipv te gaan rommelen aan protectie.
 
Ben even op pad geweest en de maten van de broek zijn gewoon goed voor mij.
Andere protectoren zoals dunnere of een ander merk raden ze af omdat dan het contact met de knie weg is en tijdens een glijer de knieprotector dus makkelijk kan verschuiven.
Advies wat ik mee kreeg is om met de broek een kwartier onder de douche te gaan staan en vervolgens ermee te gaan rijden, de dag erna nog eens rijden en dan de broek weer goed invetten.
Probleem zou dan opgelost moeten zijn en ik zou dan geen last meer mogen hebben van de protectoren bij de knieën..
 
Ben even op pad geweest en de maten van de broek zijn gewoon goed voor mij.
Andere protectoren zoals dunnere of een ander merk raden ze af omdat dan het contact met de knie weg is en tijdens een glijer de knieprotector dus makkelijk kan verschuiven.
Advies wat ik mee kreeg is om met de broek een kwartier onder de douche te gaan staan en vervolgens ermee te gaan rijden, de dag erna nog eens rijden en dan de broek weer goed invetten.
Probleem zou dan opgelost moeten zijn en ik zou dan geen last meer mogen hebben van de protectoren bij de knieën..
Dat klinkt als een bekende en beproefde methode.
Werkt in elk geval uitstekend bij jeans.
HIER vind je een instructie filmpje.

;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan