Motorbroeken voor lange mensen

Supreem

Rookie
15 sep 2006
12
0
Gent
Ik ben al enkele weken op zoek naar een degelijke waterdicht textiel-motorbroek, maar zonder resultaat: stuk voor stuk zijn ze te kort.

De enige broek die enigszins lang genoeg was, was een broek van BMW, maar die was op haar beurt dan terug te wijd aan de taille (en tevens met €568 iets boven mijn budget :( )

Kent iemand een adres waar men broeken voor de langere medemens verkoopt?

Ter info: de taillemaat zou 52 moeten zijn en de lengtemaat tenminste 106 cm

Alvast bedankt!
 
Termaatmotoren(.nl) zit in Nijmegen.
En heeft een heeeeele grote kelder vol met motorkleding.
Ook alle lengte/breedte/... maten aanwezig daar.

Als je daar niet slaagt is het echt niet te koop denk ik.
 
www.maximaat.nl/
Hebben voornamelijk kleding voor een maatje meer in de breedte, maar misschien ook wel voor in de lengte? Ik zou het niet weten, ik heb eerder te korte pootjes, maar ben er wel uitstekend geslaagd voor een motorbroek.
Ze zitten overigens in Poeldijk (Zuid-Holland dus).
 
Ik zie dat je in Gent woont?

Anyway dan kan ik alleen (uit ervaring) zeggen dat Evo(lution) Puike maten heeft.
 
Ik zal een dezer eens proberen langsgaan bij maximaat en termaatmotoren.

Veel vertrouwen heb ik niet in merken met langere en kortere maten. IXS en Dainese hebben ook bepaalde broeken met verlengde broekspijpen, maar zonder succes.

Toch bedankt iedereen. Van zodra ik iets meer weet meld ik het hier!
 
Hoe lang ben je dan?
Ik ben zelf 2.00m met echt lange benen en ik kan een Evo lengtemaat prima aan!

Edit: een Evo maat 52 - Long heeft volgens hun site een binnenbeenlengte van 98cm, weet alleen niet hoe ze dat precies meten...
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zelf 1m96.

Op de site van Evolution zie ik dat er een verdeler in de buurt is, dus dat ga ik deze week even bekijken.

-EDIT-
Indien ze met beenlenge effectief de beenlengte bedoelen en niet de afstand van onderaan de broekspijp tot aan de taille, zit het goed 8-)
 
Met 1.96 moet het prima lukken, betwijfel zelfs of je wel een lengtemaat nodig hebt want Evo valt toch al best lang (NL fabrikaat, valt meestal lang)
Die lengte is geheid onderkand broekspijp tot je kruis, dan kom je heel dik aan die 106cm van je!

Reken op een 100 Euro voor zo'n broek, het is geen geld! ;)
 
Ben 2 meter en heb lange benen.
Bij motoport kunnen ze je zo aan een broek helpen. Ik heb er een van Evolution!! Zit prima. :Y :Y
 
Hiero 2 meter incl lange benen. Ik heb eerst een lengtemaat motorbroek van DiFi gehad en die zat goed, maar omdat ik onderuit ben gegaan, heb ik een andere broek moeten kopen. Ik heb nu een lengtemaat van ReV'it en die zit zelfs nog beter. Ik heb nu ook een leren broek van ReV'it die goed zit.
 
Binnenbeenlengte meet je vanaf onderkant broekspijp tot aan het kruis. Dus pak een goed zittende spijkerbroek, meet de binnenbeenlengte en je weet waar je naar moet zoeken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan