Motorbus verhuur

Huurbusje moet je dan wel een goede oprijplaat hebben .

Heb zelf in me eigen busje een aluminium oprijplaat van 1.00m breed uitklapbaar ingebouwd
en dat is zoveel makkelijker dan een smalle oprijplaat
Passen dan ook gewoon 2 supersports in

full
 
Ja, oke ik snap de regel wel, wanneer die bedoeld is om mensen die stelselmatig in een buitenlands voertuig rond tuffen om zo goedkoper uit te zijn.
Maar het zou toch gewoon ronduit vreemd zijn dat ik niet gewoon met de auto van een Duitse vriend in Nederland zou mogen rijden?
Sterker nog, mijn zusje reed wel vaker met Duits auto's, en is er ook mee aangehouden.
Nooit problemen mee gehad.

Ik snap de regel, maar ik geloof niet dat er ook maar 1 douane beambte het in zijn hoofd haalt hier een bon voor te schrijven.

De eerste keer krijg je over het algemeen een waarschuwing, de 2e keer ga mag je je rekening plunderen. Dit is ook zo wanneer je een Duits handelaarskenteken hebt.

Je zusje is dan niet door de douane aan de kant gezet, want het is gewoon belastingontduiking, tenzij je een ontheffing hebt. De douane in duiven laat dit iig niet zomaar gaan.

Ook de politie en de KMar kunnen de gegevens noteren en dit doorgeven aan de douane.
 
Mkay... nou ja. Scheelt als ze mij willen aanhouden op het rijden met Duitse platen vind ik ze heel knap aangezien ik de grens op 300m van mijn garage heb :P


Maar is sowieso niet aan de orde, ik heb een AHW ;)

Overigens @ TS: Ik heb nog een handige AHW te koop staan in TKO....
 
Mkay... nou ja. Scheelt als ze mij willen aanhouden op het rijden met Duitse platen vind ik ze heel knap aangezien ik de grens op 300m van mijn garage heb :P


Maar is sowieso niet aan de orde, ik heb een AHW ;)

Overigens @ TS: Ik heb nog een handige AHW te koop staan in TKO....

Ik vanaf januari ook, maar ook in Dinxperlo kunnen ze staan ;)

Over het algemeen komt de douane bij ons in de buurt niet verder dan de A12
 
Verzekeringstechnisch klopt het allemaal, maar als inwoner van Nederland mag je in Nederland niet met een motorvoertuig rijden dat op buitenlands kenteken staat. Je pleegt dan een belastingdelict, die regel is ingevoerd om te voorkomen dat iemand op bijvoorbeeld een Belgisch kenteken gaat rijden om zo onder houderschapsbelasting en BPM uit te komen.

De enige uitzondering is iemand die vanuit het buitenland in Nederland is komen wonen en het motorvoertuig als huisraad heeft meegenomen. Die mag het voertuig een bepaalde tijd (ik dacht 6 of 12 maanden) in Nederland gebruiken op het oude buitenlandse kenteken. Ongeacht of het een buitenlander is die in Nederland komt wonen of een terugkerende Nederlander.

In alle andere gevallen geldt, als je in Nederland staat ingeschreven mag je niet met een buitenlands kenteken in Nederland rijden.

Met een tijdelijk kenteken uit het buitenland kun je dus tot de grens rijden en vanaf daar een buitenlander achter het stuur zetten, of het voertuig afslepen.

De pakkans is weliswaar niet zo heel groot, maar de boete wel dus ik zou het zelf niet wagen.


Kleine toevoeging hierop...
Je kan als nederlands inwonende voor bv een duitse leaseauto een "Vergunning vrijstelling BPM werknemer" aanvragen mits je aan een aantal voorwaarden voldoet
mag jij en eventueel inwonende gezinsleden (vermeld op vergunning) gewoon met
duits kenteken in NL rijden....
 
Dus eigenlijk als ik het goed begrijp zou de TS wanneer die met de nog Engelse motor met engelse kentekenplaat Nederland binnen rijd de belasting onderduiken?
Bwha. wat een kut regel.
Kan me voorstellen als mensen stelselmatig zo rond gaar rijden om goedkoper uit te zijn, en dus de belasting dan echt onderduiken, dat die aangepakt zal worden.
Het is toch van de gekke dat dit niet mogelijk is?
Is hier geen uitzondering voor in zulke gevallen?
Overleggen van een schriftelijke afspraak met een RDW keuringsstation ofzo?
Zoiets al wanneer je zonder APK op je koekblik naar het APK bedrijf mag rijden?

Trouwens ik had de gok gewoon genomen, als het hier op vast zit om niet te gaan rijden.
Denk niet dat je gepakt word.
 
Laatst bewerkt:
Huurbusje moet je dan wel een goede oprijplaat hebben .

Heb zelf in me eigen busje een aluminium oprijplaat van 1.00m breed uitklapbaar ingebouwd
en dat is zoveel makkelijker dan een smalle oprijplaat
Passen dan ook gewoon 2 supersports in

[afbeelding]


Ik ken iemand die drukt 3 supersports in een enkel verlengde T4 met smalle oprijplaat :z

Wat voor iets is het nou om iemand een ingebouwde brede oprijplaat aan te raden voor een huurbus :X

Een brede oprijplaat is zeker handig, als je een taxibus rijd en regelmatig rolstoelen moet vervoeren O-) Voor motoren is het alleen handig als je motorschade hebt en alleen bent, en ook dan is het prima te doen met een smalle, been there done that...


Anyway, terug bij de vraag van TS, welke bus is geschikt? alles groter als een Inca, Connect, Caddy, Partner. Dus Transporter, H200, Ducato, LT, Boxer, Vito, Transit, Daily, Jumper, Crafter, Sprinter noem het maar op.
 
Laatst bewerkt:
Dus eigenlijk als ik het goed begrijp zou de TS wanneer die met de nog Engelse motor met engelse kentekenplaat Nederland binnen rijd de belasting onderduiken?
Bwha. wat een kut regel.
Kan me voorstellen als mensen stelselmatig zo rond gaar rijden om goedkoper uit te zijn, en dus de belasting dan echt onderduiken, dat die aangepakt zal worden.

De goeden moeten zoals altijd weer onder de kwaden lijden.

Het is toch van de gekke dat dit niet mogelijk is?
Is hier geen uitzondering voor in zulke gevallen?
Overleggen van een schriftelijke afspraak met een RDW keuringsstation ofzo?

Daar zijn ééndagskentekens voor.

Trouwens ik had de gok gewoon genomen, als het hier op vast zit om niet te gaan rijden.
Denk niet dat je gepakt word.

Dat hangt ervanaf. Zeker als je een motor uit Engeland haalt, dan kom je vanaf de boot automatisch langs paspoortcontrole en douane. Die gok zou ik niet nemen. Vanuit Duitsland of België zou ik die gok nog overwegen.
 
Dat is een kwestie van geluk hebben.Dat mag je geloven, maar het gebeurt toch met regelmaat. Douane doet vaak mee aan die algehele routinecontroles waarbij al het verkeer van de weg wordt gehaald. En met de invoering van kilometerheffing in het verschiet worden de controles op het onterecht rijden met buitenlands kenteken ook weer aangescherpt.

Tuurlijk de pakkans is nog steeds klein, maar de boete dermate hoog dat ik een buitenlandse motor toch maar in een busje of met aanhanger ophaal. Wordt je gepakt, dan is al je financiele voordeel weer verdwenen.
Vriend van me werkte een tijd in Duitsland en mocht dus ook met zijn Duitse auto in Nederland rijden. Werd door de douane van de weg gehaals om zijn papieren te vragen.

Omdat hij "de weg wel erg goed kende" en dus waarschijnlijk geen tourist was.
 
gewoon simpel houden, of een busje huren, maar dat kost geld of een busje lenen van een kennis of mede forummer dat is dan gratis of bij je dealer vragen of je zijn bus mag gebruiken.
Lijkt me sterk dat ze daar nee tegen zullen zeggen.
Dan hoef je denk ik niet eens de brandstof te betalen .
Dus genoeg goedkope manieren.
 
gewoon simpel houden, of een busje huren, maar dat kost geld of een busje lenen van een kennis of mede forummer dat is dan gratis of bij je dealer vragen of je zijn bus mag gebruiken.
Lijkt me sterk dat ze daar nee tegen zullen zeggen.

Dan hoef je denk ik niet eens de brandstof te betalen .
Dus genoeg goedkope manieren.
Hallo dealer, ik ga een motor in Engeland halen ipv er een bij jou te kopen, zou ik je bus mogen lenen? Neem aan dat ik hem niet hoe vol te gooien he, na afloop. :?
 
Laatst bewerkt:
gewoon simpel houden, of een busje huren, maar dat kost geld of een busje lenen van een kennis of mede forummer dat is dan gratis of bij je dealer vragen of je zijn bus mag gebruiken.
Lijkt me sterk dat ze daar nee tegen zullen zeggen.
Dan hoef je denk ik niet eens de brandstof te betalen .
Dus genoeg goedkope manieren.


Waarom zou een dealer zijn bus aan je uitlenen? Nog los van wat je ermee gaat doen. Wat gebeurt er als je hem plat rijdt?
En waarom zou je geen benzine hoeven betalen? Je brengt een geleende auto toch altijd afgetankt terug? Ook als je hem niet helemaal vol mee krijgt?

Ik wil je graag heel hard uitlachen, maar leg eerst eens uit wat je in vredesnaam bedoelt? Ik denk dat het haast niet kan dat je dit echt meent :?
 
Ik vermoed dat ie de benzine niet zou hoeven betalen omdat de bus een diesel is O-)


*D ja en je hebt nog gelijk ook, haha.
Maar mijn vorige bus had ik ook uitgeleend en ze gingen idd benzine tanken en kwamen er niet ver mee O-) .
Naar is idd doorgaans een diesel.
Ik was niet scherp genoeg :9
 
gewoon bussie huren .
denk aan de spanbanden & dekens om schade te voorkomen !!
een oprijplank om de bike er in te krijgen .

de meeste huurbussen zijn glad van binnen dus overtuig je of je de bike GOED vast kan zetten .
als je in 24 uur heen en weer gaat moet het binnen de 100 euri kunnen blijven incl de km ex brandstof .
dit zijn ervaringscyfers !


have fun met de bike en denk aan de verzekering ook voor het stukkie vanaf de verkoper ! ook al ga je niet over de weg
superduke is geweldig apperaat heb veel fun meegehad . proefrit maken in nederland en daar met de bike die je koopt je kunt dan vergelijken of ie goed is .
is een een bike waar veel schade meegereden wordt en aan geprutst is
 
Laatst bewerkt:
*D ja en je hebt nog gelijk ook, haha.
Maar mijn vorige bus had ik ook uitgeleend en ze gingen idd benzine tanken en kwamen er niet ver mee O-) .
Naar is idd doorgaans een diesel.
Ik was niet scherp genoeg :9
Ik had mijn pickup uitgeleend en toen hebben ze er de hele zijkant van een transporter mee aan gort gereden, ook leuk..
 
Terug
Bovenaan Onderaan