Motorbus verhuur

barca

Rookie
20 apr 2007
9
0
Ben van plan om een motor(ktm superduke) uit de UK te halen. En ben hiervoor op zoek naar een mogelijkheid om een bus voor 1 dag te huren. Is er iemand die hier ervaring mee heeft, of me gewoon kan vertellen welke bus en/of verhuurbedrijf hiervoor geschikt is.

Alvast bedankt.

Greetings,
Barca
 
Zover ik weet zal je bij huren sowieso een dinges verklaring moeten hebben zodat je bij pech in het buitenland van hulp verzekerd bent. Weet ff niet meer hoe dit heet. Maar bij het gemiddelde verhuur bedrijf hebben ze wel een busje waar hij in te zetten is?

Is het alleen niet handiger/gunstiger om je op de boot te laten zetten en daar af te laten halen en de motor terug rijd?
 
Als je echt een bus moet gaan huren bij Avis oid, dan denk ik dat het wel eens een duur geintje kan worden.
Je betaalt al dan wel niet na een bepaald aantal km's gewoon per km.

Niks te regelen met iemand met een busje? Lijkt me stukken goedkoper.
Of net wat Roy al noemt, gewoon rijden. Moet je wel even iemand hebben die je brengt :P...
 
Ik huur regelmatig een busje bij Europcar.. snap niet wat er ingewikkeld is aan dit vraagstuk :X

(hoop niet dat de motor extreem goedkoop is en dat je vooraf een kleine storting moet doen via Western Union :X)
 
Bus huren is niet zo duur. Denk er wel aan dat je een oprijplaat mee hebt. Een moter in een bus tillen valt niet mee..
 
wij huurden altijd een groote bus met laadklep en dat was kaale huur 90 euro per dag

en als je hem de dag er voor op wou halen (als de bus er als was) koste dat ook niks extra

was bij KAV (kan alles vervoeren) of zo iets
prijs per km weet ik niet volle tank terug was altijd wel verplicht (mits je hem vol mee nam) ander moest je een melding maken van tank is half vol) aan hanger huren kan ook maar denk idd bus beter idee is evt met laadklep of goede oprijplaats van alu of zo
 
of evt in de vrienden kennisen kring
dan kan je de prijs helemaal laag houden en heb je geen km kosten mja daar heb je ongetwijfeld zelf ook al aan gedacht neem ik aan
 
Ja, aanhangwagen kan ook prima, maar is misschien duurder qua plek op de boot/schip?
Of maakt dat weer niks uit omdat een bus hoog is?
 
wij huurden altijd een groote bus met laadklep en dat was kaale huur 90 euro per dag

en als je hem de dag er voor op wou halen (als de bus er als was) koste dat ook niks extra

was bij KAV (kan alles vervoeren) of zo iets
prijs per km weet ik niet volle tank terug was altijd wel verplicht (mits je hem vol mee nam) ander moest je een melding maken van tank is half vol) aan hanger huren kan ook maar denk idd bus beter idee is evt met laadklep of goede oprijplaats van alu of zo
zal wel heel erg offtopic zijn O-) ,maar KAV heet toch officieel Karels Auto Verhuur (dacht ik),dat werd afgekort tot KAV,tot een klant vroeg wat KAV betekende en de klant kwam toen zelf met Kan Alles Vervoeren
 
Je mag er in Nederland niet mee rijden zolang hij niet op Nederlands kenteken staat.
Als je een motor (als Duitser of Pool what ever) uit Nederland haalt hebben ze van die tijdelijke platen (7 dagen platen of zoiets), dat zullen ze vast in Engeland ook wel hebben, zodat je in de belasting, en verzekerd naar Nederland kan rijden.
Lijkt mij tenminste, maar kan er totaal naast zitten.
 
Je mag er in Nederland niet mee rijden zolang hij niet op Nederlands kenteken staat.

Ik zie toch wel vaker een Engelsman hier rijden? In principe leen je op dat moment de motor van de eigenaar.

Je moet wel net vertrouwen in elkaar hebben dat dat allemaal goed gaat. Maar er moet iets te regelen zijn. Zou ik iig proberen als ik uit Engeland zou halen. Nu doe ik dat niet aangezien ik "die Heimat" om de hoek heb liggen ;)
 
Als je een motor (als Duitser of Pool what ever) uit Nederland haalt hebben ze van die tijdelijke platen (7 dagen platen of zoiets), dat zullen ze vast in Engeland ook wel hebben, zodat je in de belasting, en verzekerd naar Nederland kan rijden.
Lijkt mij tenminste, maar kan er totaal naast zitten.

Verzekeringstechnisch klopt het allemaal, maar als inwoner van Nederland mag je in Nederland niet met een motorvoertuig rijden dat op buitenlands kenteken staat. Je pleegt dan een belastingdelict, die regel is ingevoerd om te voorkomen dat iemand op bijvoorbeeld een Belgisch kenteken gaat rijden om zo onder houderschapsbelasting en BPM uit te komen.

De enige uitzondering is iemand die vanuit het buitenland in Nederland is komen wonen en het motorvoertuig als huisraad heeft meegenomen. Die mag het voertuig een bepaalde tijd (ik dacht 6 of 12 maanden) in Nederland gebruiken op het oude buitenlandse kenteken. Ongeacht of het een buitenlander is die in Nederland komt wonen of een terugkerende Nederlander.

In alle andere gevallen geldt, als je in Nederland staat ingeschreven mag je niet met een buitenlands kenteken in Nederland rijden.

Met een tijdelijk kenteken uit het buitenland kun je dus tot de grens rijden en vanaf daar een buitenlander achter het stuur zetten, of het voertuig afslepen.

De pakkans is weliswaar niet zo heel groot, maar de boete wel dus ik zou het zelf niet wagen.
 
Ik zie toch wel vaker een Engelsman hier rijden? In principe leen je op dat moment de motor van de eigenaar.

Zolang die Engelsman geen inwoner van Nederland is (m.a.w. niet in een Nederlandse gemeente staat ingeschreven), dan mag dat ook.
 
Moa, dit lijkt mij praktisch gezien de grootste onzin.
Ik woon in de Grensstreek, net als Roy, en hoeveel Nederlanders er hier wel niet rondblazen met een Duits kenteken...
Auto's van werk in Duitsland enzo...
En stel ik leen even een auto van een Duitser hier over de grens, en rijd in Nederland?
Nou dan zou de politie hier echt gouden bergen kunnen verdienen met het uitschrijven van bonnen daarvoor.

Zolang die Engelsman gewoon zijn zaakjes voor elkaar heeft, dus verzekerd, en in de belasting, en weet ik veel wat allemaal niet meer daar verplicht is, mag dat ding gewoon het verkeer in.
Lijkt me heel sterk dat de TS niet met deze "geleende" motor naar Nederland mag rijden.
Kan wel zijn dat die Engelsman even e.e.a. bij zijn verzekering moet regelen omtrent wie er op de motor rijd.
Bij ons op de groene kaart moet je dat ook invullen als je naar Engeland gaat namelijk.
 
Laatst bewerkt:
Moa, dit lijkt mij praktisch gezien de grootste onzin.
Ik woon in de Grensstreek, net als Roy, en hoeveel Nederlanders er hier wel niet rondblazen met een Duits kenteken...
Auto's van werk in Duitsland enzo...
En stel ik leen even een auto van een Duitser hier over de grens, en rijd in Nederland?
Nou dan zou de politie hier echt gouden bergen kunnen verdienen met het uitschrijven van bonnen daarvoor.

Niet de politie, maar de douane. En op gezette tijden worden daar wel een controles voor gehouden. Je moet dan de BPM over het voertuig betalen, plus een boete, en die boete is gewoonlijk hetzelfde bedrag alswaar belasting voor ontdoken is, dus nogmaals hetzelfde bedrag.

Zie: Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat
 
Niet de politie, maar de douane. En op gezette tijden worden daar wel een controles voor gehouden. Je moet dan de BPM over het voertuig betalen, plus een boete, en die boete is gewoonlijk hetzelfde bedrag alswaar belasting voor ontdoken is, dus nogmaals hetzelfde bedrag.

Zie: Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat
Ja, oke ik snap de regel wel, wanneer die bedoeld is om mensen die stelselmatig in een buitenlands voertuig rond tuffen om zo goedkoper uit te zijn.
Maar het zou toch gewoon ronduit vreemd zijn dat ik niet gewoon met de auto van een Duitse vriend in Nederland zou mogen rijden?
Sterker nog, mijn zusje reed wel vaker met Duits auto's, en is er ook mee aangehouden.
Nooit problemen mee gehad.

Ik snap de regel, maar ik geloof niet dat er ook maar 1 douane beambte het in zijn hoofd haalt hier een bon voor te schrijven.
 
Ja, oke ik snap de regel wel, wanneer die bedoeld is om mensen die stelselmatig in een buitenlands voertuig rond tuffen om zo goedkoper uit te zijn.
Maar het zou toch gewoon ronduit vreemd zijn dat ik niet gewoon met de auto van een Duitse vriend in Nederland zou mogen rijden?
Sterker nog, mijn zusje reed wel vaker met Duits auto's, en is er ook mee aangehouden.
Nooit problemen mee gehad.

Dat is een kwestie van geluk hebben.

Ik snap de regel, maar ik geloof niet dat er ook maar 1 douane beambte het in zijn hoofd haalt hier een bon voor te schrijven.

Dat mag je geloven, maar het gebeurt toch met regelmaat. Douane doet vaak mee aan die algehele routinecontroles waarbij al het verkeer van de weg wordt gehaald. En met de invoering van kilometerheffing in het verschiet worden de controles op het onterecht rijden met buitenlands kenteken ook weer aangescherpt.

Tuurlijk de pakkans is nog steeds klein, maar de boete dermate hoog dat ik een buitenlandse motor toch maar in een busje of met aanhanger ophaal. Wordt je gepakt, dan is al je financiele voordeel weer verdwenen.
 
voor zover ik weet is er voor de aangrenzende streek geen probleem voor het rijden in een buitenlands voertuig. Zit je echter in A'dam dan is t andere koek, degene die voor jou dan minder smakelijk is :P
 
Niet de politie, maar de douane. En op gezette tijden worden daar wel een controles voor gehouden. Je moet dan de BPM over het voertuig betalen, plus een boete, en die boete is gewoonlijk hetzelfde bedrag alswaar belasting voor ontdoken is, dus nogmaals hetzelfde bedrag.

Zie: Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat
Bedankt voor het linkje, maar even doorklikken levert de volgende tekst op:

Geen bpm en mrb betalen (vrijstelling)
Rijdt u in een in het buitenland gehuurd, geleend of geleaset motorrijtuig dat is geregistreerd buiten Nederland maximaal 2 weken op de Nederlandse weg? Dan is vrijstelling van bpm en mrb mogelijk. U hoeft dan geen bpm en mrb te betalen.
Dus in dit geval zou TS ongestraft met een buitenlands kenteken mogen rijden in Nederland.

~[edit] Ik heb bij het importeren van mijn motor uit Duitsland gewoon een busje gehuurd. FF kijken op de verhuursite, daar staan meestal wel de inwendige maten op. Let even goed op de afmetingen (hoogte!) aan boord van de boot/trein, zou vervelend zijn als je net in een duurdere categorie uitkomt daardoor.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan