Motorcamera met of zonder display

Voordeel van camera zonder display is volgens mij ook dat de accu veel langer meegaat.
Accu van mijn contour roam is na een hele dag rijden en veel filmen nog lang niet leeg. Kan ook haast niet met dat uit / aan systeem:

schuif naar voren = camera AAN en meteen opnemen
schuif naar achteren = camera stoppen met opnemen en camera UIT

2013-03-23%2520Motorshow%2520Aarle%2520Rixtel%2520011.jpg


Verder kan met de camera in de regen gereden worden zonder dat je zo'n lelijke krasgevoelige plastic behuizing moet gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
lelijke behuizing ben ik met je eens, maar hij is zeker niet krasgevoelig (meer)
De hero 2 was wel krasgevoelig maar hero 3 is dat opgelost :P
En een hele dag?! :o
Dat red je ECHT niet met een GoPro, of je moet hem extern op je accu aansluiten :)
 
Ik heb deze camera van de week besteld:
http://dx.com/p/hd-1080p-mini-sports-dv-5-0mp-cmos-water-resistant-camera-camcorder-with-tf-2-leds-1-red-laser-119097
Voor die 82 euro verwacht ik geen super hoge kwaliteit, maar ik ben toch wel benieuwd wat de kwaliteit is. Als ik hem binnen heb zal ik wel een filmpje posten.
Op deze camera zit geen display maar een laser lampje waar de camera op richt. Dus dan kan je hem daarmee uitlijnen.

Inderdaad "als je hem binnen hebt". Ik had in maart 2013 een bluetooth headset besteld bij DX maar die is nooit aangekomen. Eerst wilde men de bestelling nogmaals sturen maar dan zou ik extra verzendkosten moeten betalen. dat wil ik dus niet; was niet mijn fout dat bestelling niet aankwam (opgegeven adres was immers juist). Uiteindelijk toch mijn geld teruggekregen na bij DX klantenservice"een chinees hoger in rang" gesproken te hebben. Medewerker van de klantenservice wilde in 1e instantie geld niet terugstorten.
 
Inderdaad "als je hem binnen hebt". Ik had in maart 2013 een bluetooth headset besteld bij DX maar die is nooit aangekomen. Eerst wilde men de bestelling nogmaals sturen maar dan zou ik extra verzendkosten moeten betalen. dat wil ik dus niet; was niet mijn fout dat bestelling niet aankwam (opgegeven adres was immers juist). Uiteindelijk toch mijn geld teruggekregen na bij DX klantenservice"een chinees hoger in rang" gesproken te hebben. Medewerker van de klantenservice wilde in 1e instantie geld niet terugstorten.
Door de jaren heen voor honderden dollars bij DX besteld naar volle tevredenheid, en zelfs een keer een vervangend MP3spelertje opgestuurd gekregen toen ik een DOA binnenkreeg, foto opsturen was voldoende. Zo kan het dus ook gaan!
 
Inderdaad "als je hem binnen hebt". Ik had in maart 2013 een bluetooth headset besteld bij DX maar die is nooit aangekomen. Eerst wilde men de bestelling nogmaals sturen maar dan zou ik extra verzendkosten moeten betalen. dat wil ik dus niet; was niet mijn fout dat bestelling niet aankwam (opgegeven adres was immers juist). Uiteindelijk toch mijn geld teruggekregen na bij DX klantenservice"een chinees hoger in rang" gesproken te hebben. Medewerker van de klantenservice wilde in 1e instantie geld niet terugstorten.


Afgelopen 2 jaar heb ik zeker wel 40 bestellingen bij dealextreme gedaan. Er is geen enkele bestelling niet aangekomen. Wel een aantal keer gehad dat dingen vrij snel kapot gingen (is soms ook wel te verwachten voor het geld) maar hier heb ik altijd een vergoeding voor gekregen en er werd nooit moeilijk over gedaan.
Meestal duurt het 2-3 weken voor de bestelling binnen was, maar ik heb ook wel eens een maandje moeten wachten.
Zo zie je maar weer dat ervaringen van persoon tot persoon kunnen verschillen :)
 
Ik ben absoluut niet tevreden over de beardevil.

Heb vorige week een beardevil black gekocht via marktplaats en het geluid en beeld kwaliteit vind ik persoonlijk niet goed maar ik had ook iets beter moeten researchen want de genoemde problemen zoals focus , batterij en uitvallen tijdens ritten kwamen ook meteen bij mijn voor.

Ik ga zelf kijken voor de drift hd morgen tevens ook omdat deze een display heeft en een externe microfoon ingang heeft en gewoon als een goed product bekend staat voor weinig.

De contour is ook zeker een goede optie.

net als jou wil ik niet meer dan dan 200+- uitgeven voor een gadget en vind ik de go pro lomp staan op een helm ook al heeft hij zijn eigen al bewezen en doet de white niet onder.

Succes met je aankoop in ieder geval !
 
Laatst bewerkt:
Ik ben absoluut niet tevreden over de beardevil.

Heb vorige week een beardevil black gekocht via marktplaats en het geluid en beeld kwaliteit vind ik persoonlijk niet goed maar ik had ook iets beter moeten researchen want de genoemde problemen zoals focus , batterij en uitvallen tijdens ritten kwamen ook meteen bij mijn voor.

Ik ga zelf kijken voor de drift hd morgen tevens ook omdat deze een display heeft en een externe microfoon ingang heeft en gewoon als een goed product bekend staat voor weinig.

De contour is ook zeker een goede optie.

net als jou wil ik niet meer dan dan 200+- uitgeven voor een gadget en vind ik de go pro lomp staan op een helm ook al heeft hij zijn eigen al bewezen en doet de white niet onder.

Succes met je aankoop in ieder geval !

Mijn oog gaat ook steeds meer voor de drift hd. Vooral ook vanwege de display. Dan kan je hem mogelijk ook gebruiken om gewoon wat te filmen, zonder dat hij op de motor staat.
 
Ik heb deze camera van de week besteld:
RD32II 1080P Mini Sports DV 5.0MP CMOS Water Resistant Camera Camcorder w/ TF / 2 LEDs / 1 Red Laser
Voor die 82 euro verwacht ik geen super hoge kwaliteit, maar ik ben toch wel benieuwd wat de kwaliteit is. Als ik hem binnen heb zal ik wel een filmpje posten.
Op deze camera zit geen display maar een laser lampje waar de camera op richt. Dus dan kan je hem daarmee uitlijnen.
Jelke check ff de review van Techmoan op youtube over de RD32II:
 
Thanks Kevin,
Vandaag mijn camera binnen gehad (bijzonder snel, minder dan 2 weken!)
Net even snel op mijn brommer geplakt en een testfilmpje gemaakt:
*is nog bezig met uploaden, kwaliteit wordt vanzelf beter hoop ik, want op de pc is het filmpje veeeel mooier*


Hij stond op de 720p stand met 60fps. Uiteraard nog niet de datum goed gezet (lees: uitgezet).
Het valt me niks tegen. Hij is goed waterproof en maakt mooie opnamen overdag.
'S avonds moet je er niks van verwachten. Het geluid is niet echt geweldig, maar het viel me nog mee. Misschien dat een stukje dons voor de microfoon het nog verbeterd.
Een goede klem om hem te bevestigen is nog wel een must.
De bycicle mount die je erbij krijg is van plastic en is redelijk, maar niet geheel trillingsvrij.
Hiervoor moet ik dus nog iets anders gaan maken.
 
Laatst bewerkt:
De hero 3 Black heb ik al snel gekocht :P

Ik heb nog geen moment spijt gehad van dat ding en ik mis ook echt geen display. Je kan hem via een smartphone instellen dus "niet zien of hij goed gericht staat" is geen argument :P

Bestel er via DealExtreme (China) twee of meer batterijen bij en je kan de hele dag blijven filmen.

Ik ben een afgelopen vakantie op pad geweest met een GoPro Hero 3 Black en de laatste versie van Contour. De beeldkwaliteit van de Contour is helaas nog niks vergelijken met de nieuwste GoPro, logisch ook want die is veel nieuwer.

Voorbeeld:

Contour->50fps->750dpi
GoPro->50fps->1080dpi

en die 50fps ga je zeker wel willen gebruiken op de motor of met andere snellere doeleinden...

Dus, zonder display en gewoon lekker veel filmen, bovendien vreet een display batterij.
 
Als je gewoon puur wil opnemen wat je doet, dan is de hero 3 black inderdaad een beetje aan de dure kant, maar als je ook veel wil gaan bewerken, (met After Effects bijvoorbeeld) dan wil je wel het beste van het beste hebben, en op dit moment is de hero 3 black qua kwaliteit gewoon het beste, nog wel.
Niet echt motor gerelateerd, maar dit heb ik met after effects kunnen maken, ben niet zo heel goed in bewerken, maar ik leer beetje bij beetje :)
 
Laatst bewerkt:
Staat tegenover dat de Hero 3 Black dik het dubbele kost...

Zoals hierboven staat ligt dat inderdaad echt aan de manier waarop je wil filmen. Als je voor je verzekering alles wil vastleggen dan kan je een cammetje uit China kopen, als je echt gave beelden wil hebben zou ik niet bezuinigen. Veel goedkopere action camera's bieden echt belabberde beelden in vergelijking met de duurdere GoPro of Contour camera's.
 
Ben wel benieuwd naar deze cam, ook voor degenen onder ons zonder het geld voor een +€200 camera. Én inclusief beeldscherm wat me toch wel een vereiste lijkt.

Ben ik ook benieuwd naar, dus heb hem gewoon besteld. Hopelijk is die nog voor onze vakantie binnen.
 
De hero 3 Black heb ik al snel gekocht :P

Ik heb nog geen moment spijt gehad van dat ding en ik mis ook echt geen display. Je kan hem via een smartphone instellen dus "niet zien of hij goed gericht staat" is geen argument :P

Bestel er via DealExtreme (China) twee of meer batterijen bij en je kan de hele dag blijven filmen.

Ik ben een afgelopen vakantie op pad geweest met een GoPro Hero 3 Black en de laatste versie van Contour. De beeldkwaliteit van de Contour is helaas nog niks vergelijken met de nieuwste GoPro, logisch ook want die is veel nieuwer.

Voorbeeld:

Contour->50fps->750dpi
GoPro->50fps->1080dpi

en die 50fps ga je zeker wel willen gebruiken op de motor of met andere snellere doeleinden...

Dus, zonder display en gewoon lekker veel filmen, bovendien vreet een display batterij.

Een contour niks vergeleken met zo'n GoPro ? Plaats dan eens een link van een filmpje dat je gemaakt hebt. Wat wil je met 50fps opnames doen ? Slowmotion film van maken ? Lijkt me niet interessant voor een motorritfilmpje.
 
Een contour niks vergeleken met zo'n GoPro ? Plaats dan eens een link van een filmpje dat je gemaakt hebt. Wat wil je met 50fps opnames doen ? Slowmotion film van maken ? Lijkt me niet interessant voor een motorritfilmpje.

HFR refers to the shooting and projecting of a movie with more native frames per second (fps) than is normally the case. While 24 fps has long been the industry standard for making and showing movies, by doubling the rate of shooting to 48 fps, or even higher to 60 fps, the image looks smoother to the human eye when projected.

of,

the higher the FPS, the smoother the motion appears. In general, the minimum FPS needed to avoid jerky motion is about 30 FPS. For high-motion content, an encoding session around 60 FPS may be more beneficial.

Kortom beide mijn laptop en mijn tv spelen 60fps gewoon af en maken hier niet automatisch een slomo van... het beeld is merkbaar scherper in vergelijking met 30fps. Dus niet alleen de motor of auto ervoor is scherp maar de hele omgeving eromheen is merkbaar scherper :P

Dit kan overigens niet op Youtube bekeken worden omdat Youtube een max. van 30fps geeft en dus automatisch je video zal renderen naar 30fps indien hoger...
 
Als je alles opneemt met full hd en 60fps dan zijn de geheugenkaartjes niet aan te slepen lijkt me.

60fps is en een functie die volgens mij alleen nodig is om later slow motion films van de monteren.

Ik film met m'n contour full hd met de TV standaard van 25 fps en dat geeft een prachtig beeld op full HD TV
 
Zoals hierboven staat ligt dat inderdaad echt aan de manier waarop je wil filmen. Als je voor je verzekering alles wil vastleggen dan kan je een cammetje uit China kopen, als je echt gave beelden wil hebben zou ik niet bezuinigen. Veel goedkopere action camera's bieden echt belabberde beelden in vergelijking met de duurdere GoPro of Contour camera's.

Uiteraard is bedoeling doorslaggevend, maar jij trekt in nijn ogen wél de goede vergelijking; goedkope camera's vs duurdere camera's (gopro/ contour) en dit duur vs nog nog duurder.


Overigens zit ik zelf even in eeb dubio;

- Contour 1080p voor €125 of een licht gebruikte DriftHD voor €140.
Beide zijn compleet en heel, alleen heeft se Drigt wat gebruikssporen.

Lastig lastig lastig.
 
Heb zelf de drift hd nu alleen nog niks op youtube staan.

Heb hem op de helm zitten en hij filmt super en ook het geluid is erg goed met de externe microfoon die ik in mijn helm vast zet.

Vind het schermpje erg fijn en hij wordt echt compleet geleverd met accesoires.

Tevens is het gewoon fijn om alle instellingen te kunnen doen zonder eerst je telefoon en de app te starten en filmpjes terug te kijken wanneer je onderweg bent om te kijken of alles goed staat.

Had de beardevil maar nu met de drift hd ben ik pas tevreden.

Als je het budget hebt zou je nog voor de ghost kunnen kijken maar ik had echt een prijs in mijn hoofd en daar paste de drift hd perfect in.
 
Als het niet te veel mag kosten en toch een behoorlijk resultaat op moet leveren kan ik ook de 808 camera #16 aanraden voor €30/35,-.

$T2eC16Z,!y0E9s2S8inSBRuuG3nIig~~60_57.JPG

Deze kan je met zelfklevend klittenband op elke willekeurig plek hangen. De voeding heb ik via een USB aansluiting op de motor: Bekleidung, Helme und Motorradzubehör | Louis Motorrad & Freizeit

De enige modificatie die ik heb gedaan was een extern microfoontje op de printplaat solderen, zodat ik hem uit de wind onder de buddy kan stoppen: RC Groups - View Single Post - The ORIGINAL #16 HD keycam thread (read posts #1-#5 BEFORE posting questions).

Hier een eigen voorbeeldje:
(wel op 720p zetten ;) )

Er is recent een verbeterde (1080p) versie op de markt gekomen, de Mobius voor €60,-.
Mobius_Camera-Nr-A.jpg
Mobius ActionCam Full HD Sports Camera 1080P 30FPS 720P 60FPS Pocket Camcorder | eBay

Deze wordt op dit moment nog een beetje getweaked:
The Mobius 1 ActionCam Support Thread (Posts #1-#7 mandatory reading!) - RC Groups
 
Ik heb nog een Hero 1 in de aanbieding. Motor-forum prijs €100, reacties via PB

Overingens heb ik de display nooit gemist. Het is een keer uitproberen hoe hij staat en klaar is kees. Ik heb inmiddels ook een Hero 2 met wifi en kan dus op de telefoon zien of hij goed staat, maar dat heb ik een enkele keer gebruikt.
De schermpjes vreten stroom.
 
Ik heb nog een Hero 1 in de aanbieding. Motor-forum prijs €100, reacties via PB

Overingens heb ik de display nooit gemist. Het is een keer uitproberen hoe hij staat en klaar is kees. Ik heb inmiddels ook een Hero 2 met wifi en kan dus op de telefoon zien of hij goed staat, maar dat heb ik een enkele keer gebruikt.
De schermpjes vreten stroom.
:^
 
Terug
Bovenaan Onderaan