Motorcamera met of zonder display

Heb zelf de drift hd nu alleen nog niks op youtube staan.

Heb hem op de helm zitten en hij filmt super en ook het geluid is erg goed met de externe microfoon die ik in mijn helm vast zet.

Vind het schermpje erg fijn en hij wordt echt compleet geleverd met accesoires.

Tevens is het gewoon fijn om alle instellingen te kunnen doen zonder eerst je telefoon en de app te starten en filmpjes terug te kijken wanneer je onderweg bent om te kijken of alles goed staat.

Had de beardevil maar nu met de drift hd ben ik pas tevreden.

Als je het budget hebt zou je nog voor de ghost kunnen kijken maar ik had echt een prijs in mijn hoofd en daar paste de drift hd perfect in.

Hoe is het aan/uit zetten van de DriftHD tijdens het rijden eigenlijk? Contour heeft zo'n mooie grote schuif bovenop, wat mij super handig lijkt. Maar hoe zit dat met de Drift?

Ik heb nog een Hero 1 in de aanbieding. Motor-forum prijs €100, reacties via PB

Overingens heb ik de display nooit gemist. Het is een keer uitproberen hoe hij staat en klaar is kees. Ik heb inmiddels ook een Hero 2 met wifi en kan dus op de telefoon zien of hij goed staat, maar dat heb ik een enkele keer gebruikt.
De schermpjes vreten stroom.
Ja, maak de keuze nóg moeilijker...

Gopro 1 voor €100
Controur 1080p voor €125 (nieuw)
DriftHD voor €140

Zucht..
 
Hoe is het aan/uit zetten van de DriftHD tijdens het rijden eigenlijk? Contour heeft zo'n mooie grote schuif bovenop, wat mij super handig lijkt. Maar hoe zit dat met de Drift?Ja, maak de keuze nóg moeilijker...

Gopro 1 voor €100
Controur 1080p voor €125 (nieuw)
DriftHD voor €140

Zucht..
Waar kost die Contour 1080p €125 nieuw?
 
Hoe is het aan/uit zetten van de DriftHD tijdens het rijden eigenlijk? Contour heeft zo'n mooie grote schuif bovenop, wat mij super handig lijkt. Maar hoe zit dat met de Drift?Ja, maak de keuze nóg moeilijker...

Gopro 1 voor €100
Controur 1080p voor €125 (nieuw)
DriftHD voor €140

Zucht..

Bij mijn Drift Ghost HD zit een afstandsbediening die je met een bevestiging op je stuur ofzo kunt maken, maar ook met een band om je arm kunt doen.

Heb een eerste testfilmpje waar je hem aan het einde (3.45) op ziet. Youtube is het filmpje nu aan het bewerken (muziekje er onder zetten). Met deze cam heb je wel een externe micro nodig die je v in de helm maakt. De ingebouwde microfoon geeft zelfs op de laagste stand flink windgeruis.
 
Als het niet te veel mag kosten en toch een behoorlijk resultaat op moet leveren kan ik ook de 808 camera #16 aanraden voor €30/35,-.

[afbeelding]
Deze kan je met zelfklevend klittenband op elke willekeurig plek hangen. De voeding heb ik via een USB aansluiting op de motor: Bekleidung, Helme und Motorradzubehör | Louis Motorrad & Freizeit

De enige modificatie die ik heb gedaan was een extern microfoontje op de printplaat solderen, zodat ik hem uit de wind onder de buddy kan stoppen: RC Groups - View Single Post - The ORIGINAL #16 HD keycam thread (read posts #1-#5 BEFORE posting questions).

Hier een eigen voorbeeldje:
(wel op 720p zetten ;) )

Er is recent een verbeterde (1080p) versie op de markt gekomen, de Mobius voor €60,-.
[afbeelding]Mobius ActionCam Full HD Sports Camera 1080P 30FPS 720P 60FPS Pocket Camcorder | eBay

Deze wordt op dit moment nog een beetje getweaked:
The Mobius 1 ActionCam Support Thread (Posts #1-#7 mandatory reading!) - RC Groups

Hoe heb jij het aan je motor vastgezet? Want zo te zien zitten er niet echt veel mounts bij.
 
~
Hoe is het aan/uit zetten van de DriftHD tijdens het rijden eigenlijk? Contour heeft zo'n mooie grote schuif bovenop, wat mij super handig lijkt.


Er wordt een afstandbediening meegeleverd voor de drift hd met een polsbandje.

En dat werkt goed je hoort duidelijk terwijl je rijdt of hij aan gaat of uit gaat.

Zal morgen even video uploaden als ik tijd heb.
 
Laat ik het zo zeggen; het is de Vholdr Contour 1080, en die was bij Vnix zelfs maar 100 euro. Maar die heedt ze niet meer.
Verder google je maar, anders zijn ze dalijk uitberkocht voordat ik mijnnkeuze heb kunnen maken :+

Anders heb je nog de ISAW A1 HD voor €119, maar ik weet niet of die een externe microfoon ondersteunt dat is toch echt een must wil je goed geluid hebben.
 
Als het niet te veel mag kosten en toch een behoorlijk resultaat op moet leveren kan ik ook de 808 camera #16 aanraden voor €30/35,-.

Met een beetje goed zoeken had ik deze op ebay besteld voor 6 euro *O*
Wel even opletten dat je de goede versie hebt, er zijn wat slechte versie's in de omloop.
 
De #16 is normaal niet voor €6,- te vinden. De link die ik postte was van een van de "originele" verkopers. Hier staan alle verschillende versies (met zelfde uiterlijk) uitgelegd: 808 Car Keys Micro Camera, Micro Video Recorder, Review Ik ben benieuwd wat je ziet als je die van jouw open maakt...

Als het inderdaad een #16 is, moet je me je verkoper even laten weten!

*Edit*
Link is gefixed.

De #16 is geleverd met 3 lenzen, de normale, de "rode" met filter en een "fisheye" die uitsteekt.
 
Laatst bewerkt:
Voor dat bedrag kán het haast niet de goede versie zijn, toch? Tenminste, de slechte zitten rond dat bedrag..
 
De link die je hebt gepost werkt niet.
Het zou best kunnen dat ik niet de #16 versie heb.
Ik weet wel dat ik (al een half jaartje terug was dat) 2 verschillende binnen had gekregen.
Je kon aan de kleur van de lens (groen of blauwe waas over de lens) zien welke versie het was.
Eentje gaf behoorlijk goed beeld (zeker voor die 6 euro), de ander gaf problemen met trillingen en harder dan 50 rijden.
 
Laatst bewerkt:

Dit heb ik opgenomen met een goedkope mini dv cam die ook te koop was bij de aldi voor €25, maar ik heb de mijne van ebay voor €15 inclusief een 16gb mini sd. De kwaliteit is best wel redelijk alleen moet je knutselen met die mounts ik heb namelijk dubbelzijdige tape gebruikt om de mounts vast te plakken op mijn tank.
 

Dit heb ik opgenomen met een goedkope mini dv cam die ook te koop was bij de aldi voor €25, maar ik heb de mijne van ebay voor €15 inclusief een 16gb mini sd. De kwaliteit is best wel redelijk alleen moet je knutselen met die mounts ik heb namelijk dubbelzijdige tape gebruikt om de mounts vast te plakken op mijn tank.
:? Als je door de "jello" heen kijkt heb je nog steeds maar een beeldhoek zo groot als een paard met oogkleppen op...
 
:? Als je door de "jello" heen kijkt heb je nog steeds maar een beeldhoek zo groot als een paard met oogkleppen op...

Mee eens... de beeldhoek heb je werkelijk niks aan, als je hem op een betere plek zetzit je nog met de jello inderdaad :P
 

Dit heb ik opgenomen met een goedkope mini dv cam die ook te koop was bij de aldi voor €25, maar ik heb de mijne van ebay voor €15 inclusief een 16gb mini sd. De kwaliteit is best wel redelijk alleen moet je knutselen met die mounts ik heb namelijk dubbelzijdige tape gebruikt om de mounts vast te plakken op mijn tank.

Zonde om daar tijd in te steken. Weggooien dat ding. Koop een echte motorcam met een 140-170 graden lens, die tenminste de hele weg kan beslaan. Die bijna-aanrijdingen waar je het over hebt in je filmpje zijn ook totaal niet te zien.... nu snap ik dat je nog met je mounts moet gaan spelen, maar deze zou ik echt door de plee spoelen of ritueel verbranden. :+

Ik heb nu een Midland XTC-200, alleen die loopt ongeveer een seconde achter qua geluid. Qua beeld best aardig, maar ik twijfel of ik 'm in de auto ga gebruiken of 'm verkoop en dan heb ik het idee om voor een GoPro 3 HD Black edition te gaan, omdat de silver en white volgens mij een soort van GoPro 2's zijn... kost wat, maar dan heb je ook écht wat.
Ik ga hier even verder sparen....


Hier wat van een video van mij met die XTC en waar het geluid achterloopt;

De auto snijd me af op de rotonde (of geeft me eigenlijk geen voorrang en ik blijf ook doorrijden) en je hoort mij toeteren, maar dat was dus al een seconde eerder. Kreeg daarna nog een undercover motoragent achter me aan omdat ik bij die dame in de auto even er naast ging rijden en gebaarde even rustiger aan te doen en voortaan op te letten. Was overigens geen probleem.

Maargoed, die cam wil ik dus vervangen omdat ik me stoor aan die audio-lag (en het niet kunnen aansluiten van een externe mic om windruis te voorkomen... een plakkertje helpt niet).
 
Laatst bewerkt:
Zonde om daar tijd in te steken. Weggooien dat ding. Koop een echte motorcam met een 140-170 graden lens, die tenminste de hele weg kan beslaan. Die bijna-aanrijdingen waar je het over hebt in je filmpje zijn ook totaal niet te zien.... nu snap ik dat je nog met je mounts moet gaan spelen, maar deze zou ik echt door de plee spoelen of ritueel verbranden. :+

Ik heb nu een Midland XTC-200, alleen die loopt ongeveer een seconde achter qua geluid. Qua beeld best aardig, maar ik twijfel of ik 'm in de auto ga gebruiken of 'm verkoop en dan heb ik het idee om voor een GoPro 3 HD Black edition te gaan, omdat de silver en white volgens mij een soort van GoPro 2's zijn... kost wat, maar dan heb je ook écht wat.
Ik ga hier even verder sparen....


Hier wat van een video van mij met die XTC en waar het geluid achterloopt;

De auto snijd me af op de rotonde (of geeft me eigenlijk geen voorrang en ik blijf ook doorrijden) en je hoort mij toeteren, maar dat was dus al een seconde eerder. Kreeg daarna nog een undercover motoragent achter me aan omdat ik bij die dame in de auto even er naast ging rijden en gebaarde even rustiger aan te doen en voortaan op te letten. Was overigens geen probleem.

Maargoed, die cam wil ik dus vervangen omdat ik me stoor aan die audio-lag (en het niet kunnen aansluiten van een externe mic om windruis te voorkomen... een plakkertje helpt niet).

Voor in de auto is het wat makkelijker om een cam te vinden, maar met dit doel ik dan meer op dat een microfoon niet zo goed hoeft te zijn aangezien er op de motor meer windruis is. Ik ga mijn camera weggooien en kijken naar een camera met een externe microfoon mogelijkheid. Alhoewel een nieuwe cam kopen makkelijker is moet ik altijd een afweging maken om geld op zij te zetten voor een eventuele reparatie of gewoon mijn benzine verbruiken. :+
 
Laatst bewerkt:
Bij mijn Drift Ghost HD zit een afstandsbediening die je met een bevestiging op je stuur ofzo kunt maken, maar ook met een band om je arm kunt doen.

Heb een eerste testfilmpje waar je hem aan het einde (3.45) op ziet. Youtube is het filmpje nu aan het bewerken (muziekje er onder zetten). Met deze cam heb je wel een externe micro nodig die je v in de helm maakt. De ingebouwde microfoon geeft zelfs op de laagste stand flink windgeruis.

Lijkt me ergens helemaal niet handig, maar ach. Elke camera heeft wel iets.
Ik neem aan dat de camera wel kenbaar maakt dat ie filmt of gestopt is met filmen? Door middel van piepjes of iets dergelijks?
 
Voor in de auto is het wat makkelijker om een cam te vinden, maar met dit doel ik dan meer op dat een microfoon niet zo goed hoeft te zijn aangezien er op de motor meer windruis is. Ik ga mijn camera weggooien en kijken naar een camera met een externe microfoon mogelijkheid. Alhoewel een nieuwe cam kopen makkelijker is moet ik altijd een afweging maken om geld op zij te zetten voor een eventuele reparatie of gewoon mijn benzine verbruiken. :+

Je field of view is belangrijk, de lens die je nu hebt zie je echt niets in.
Je moet inderdaad een externe microfoon gebruiken, ik zoek dat ook, maar ik wil gewoon een GoPro 3 Black. Meteen echt goed. Maar er zijn nog wel meer goeie cams te vinden voor op de motor en ook nog waterdicht. En bedenk je goed hoe vaak je het wilt gaan gebruiken...
 
Je field of view is belangrijk, de lens die je nu hebt zie je echt niets in.
Je moet inderdaad een externe microfoon gebruiken, ik zoek dat ook, maar ik wil gewoon een GoPro 3 Black. Meteen echt goed. Maar er zijn nog wel meer goeie cams te vinden voor op de motor en ook nog waterdicht. En bedenk je goed hoe vaak je het wilt gaan gebruiken...

Vooral dat laatste. Er is veel te krijgen, van een paar euro (MD80) tot een klein fortuin (GoPro Black editions).
Als het echt dagelijks is, of voor motovlogging en dergelijke is een duurdere camera met extra opties fijn, maar is het sporadisch of om te proberen kun je ook klein starten.

Ben zelf aan het kijken voor een tweedehandsje van een gerenomeerd merk (Gopro/ Contour/ Drift) om trips, meetings en vakantie mee te gaan filmen. En eventueel ook wintersport (dan neem ik me al jaren voor, maar het wordt het steeds niet met een gewone camera). Maar dan nog, is het maar een paar dagen per jaar, en dan is een nieuwe camera in mijn ogen een te dure investering.

EDIT:
Zo.. Tweedehands Drift HD 1080 aangeschaft. Compleet en al, met nog 7 maanden fabrieksgarantie. €119 lichter, maar het hopenlijk wel waard
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan