motorcamping Dolomiten

Speedy Twin

MF veteraan
17 sep 2007
2.484
0
emmercompascuum
Wij (mijn vrouw en ik) willen volgend jaar de motor meenemen in een busje en de vouwwagen meenemen. wij willen ongeveer 14 dagen verblijven op een mooie (motor)camping. en vandaar uit gaan touren.
wij hebben dit jaar 4500km gereden alleen maar op de motor hotel in en uit.
is ook goed bevallen maar wel een beetje duur, vandaar dat we op een camping willen verblijven en natuurlijk om de gezelligheid.
we hebben ongeveer 20 jaar gecampeerd, alleen vorig jaar niet.
wie weet nog mooie campings en passen in de Dolomiten.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan je camping Vidor in Pozza di Fassa aanraden.
De mooie passen liggen rondom op korte afstand.
Ik ben er deze zomer geweest, in een chalet. Er komen veel campers en caravans, maar ook veel motorrijders met tentjes.

En vergeet vooral je badjas en Crocs niet om over de camping naar het sanitair te lopen!
 
Ik kan je camping Vidor in Pozza di Fassa aanraden.
De mooie passen liggen rondom op korte afstand.
Ik ben er deze zomer geweest, in een chalet. Er komen veel campers en caravans, maar ook veel motorrijders met tentjes.

En vergeet vooral je badjas en Crocs niet om over de camping naar het sanitair te lopen!

hoe was de camping, even google geweest, lijkt me wel een leuke camping
is er veel te beleven op de camping ?.
 
Ik kan je camping Vidor in Pozza di Fassa aanraden.
De mooie passen liggen rondom op korte afstand.
Ik ben er deze zomer geweest, in een chalet. Er komen veel campers en caravans, maar ook veel motorrijders met tentjes.

En vergeet vooral je badjas en Crocs niet om over de camping naar het sanitair te lopen!
Hahaha, had jij plek om die mee te nemen?
 
Camping Valle Verde in Predazzo. Niet ver van o.a. de Passo Pordoi. SUPER camping, erg netjes en schoon. Lekker eten. Dorp op loopafstand.

Echt een aanrader, we zijn er nu 2x geweest. Zijn altijd wel een aantal motorrijders aan het kamperen.
 
hoe was de camping, even google geweest, lijkt me wel een leuke camping
is er veel te beleven op de camping ?.

Aan de website heb ik niet veel toe te voegen.
Het valt in ieder geval niet tegen, behalve dan dat het er wegens de hoogte in mei/juni nog best wel koud kan zijn.
Ik was blij dat ik in een huisje zat ipv in een tentje,want na een koude rit is het dan lekker opwarmen.

Verder een goed en goedkoop restaurant, zeer goed sanitair (had ik niet nodig in het huisje), zwembadje (niet geprobeerd), Duits en Engels sprekend personeel.

Het dorp ligt op loopafstand. In de omgeving kun je goed wandelen, fietsen en motorrijden uiteraard.

@MrUfip: wij waren echt de enigen zonder badjas en Crocs. :o
 
Afgelopen zomer heb ik op deze camping gestaan. CAmping Miravalle. Beviel prima en niet echt duur. Schoon sanitair en een dorpje op loopafstand. Lekker om ff boodschappen te doen en pizza's te eten. De mooie passen zijn goed bereikbaar. Aanrader dus!
 
Camping Valle Verde in Predazzo. Niet ver van o.a. de Passo Pordoi. SUPER camping, erg netjes en schoon. Lekker eten. Dorp op loopafstand.

Echt een aanrader, we zijn er nu 2x geweest. Zijn altijd wel een aantal motorrijders aan het kamperen.


lijkt wel een mooie camping volgens de website
 
Afgelopen zomer heb ik op deze camping gestaan. CAmping Miravalle. Beviel prima en niet echt duur. Schoon sanitair en een dorpje op loopafstand. Lekker om ff boodschappen te doen en pizza's te eten. De mooie passen zijn goed bereikbaar. Aanrader dus!

mooie camping
wat bedoelen ze met camping service 21 euro
als dat ook nog over een komt met de andere prijzen is het wel een hele dure camping.
 
Weet er iemand ook iets over het weer, met name de temperaturen. (icm een tentje)

Veel campings zijn nogal hoog gelegen en daarom is het er al erg vroeg in de avond erg frisjes.
Voor het warmere klimaat lijkt me de richting van Merano beter geschikt. maar misschien zijn er nog wat ervaringsdeskundigen hier :+
 
Laatst bewerkt:
Weet er iemand ook iets over het weer, met name de temperaturen. (icm een tentje)

Veel campings zijn nogal hoog gelegen en daarom is het er al erg vroeg in de avond erg frisjes.Voor het warmere klimaat lijkt me de richting van Merano beter geschikt. maar misschien zijn er nog wat ervaringsdeskundigen hier :+


:Y Dat klopt wel ja.....extra truitje is dan wel mooi meegenomen. Ook de nachten zijn frips, zelfs in augustus....maar wel een extra reden om de slaapzakken aan elkaar te ritsen en lekker tegen elkaar aan te kruipen. ;)
 
lijkt wel een mooie camping volgens de website


Absoluut, het is er nieuw (sanitair, restaurant, receptie, alles!) en zeer schoon! Je kunt 's avonds in het restaurant je broodjes bestellen voor de ochtend erna. Keuze uit tientallen soorten broodjes/bolletjes, echt bizar! Maar wel super verzorgd.

Camping wordt gerund door een Italiaanse familie, zeer gastvrij. :Y
 
Wij (mijn vrouw en ik) willen volgend jaar de motor meenemen in een busje en de vouwwagen meenemen. wij willen ongeveer 14 dagen verblijven op een mooie (motor)camping. en vandaar uit gaan touren.
wij hebben dit jaar 4500km gereden alleen maar op de motor hotel in en uit.
is ook goed bevallen maar we een beetje duur, vandaar dat we op een camping willen verblijven en natuurlijk om de gezelligheid.
we hebben ongeveer 20 jaar gecampeerd, alleen vorig jaar niet.
wie weet nog mooie campings en passen in de Dolomiten.
Hey Speedy, mag ik vragen wat voor een bus je gaat (wilt gaan) gebruiken, mijn vrouw (Biancie) en ik gaan al een aantal jaren met de tent richting Alpen, Dolomieten of zoals vorig jaar het hooggebergte van Zwitserland...mijn wens is om de motoren mee te nemen op dit soort vakantie's, twijfel alleen nog steeds hoe die mee te nemen :/
Weet er iemand ook iets over het weer, met name de temperaturen. (icm een tentje)

Veel campings zijn nogal hoog gelegen en daarom is het er al erg vroeg in de avond erg frisjes.
Voor het warmere klimaat lijkt me de richting van Merano beter geschikt. maar misschien zijn er nog wat ervaringsdeskundigen hier :+
Zoals deze in http://www.camping-arquin.it/nl/home.asp (Lana), dicht bij Merano. Zijn wij 2jr.geleden geweest, sanitair was er super, alleen van het winkeltje en het brood moet je je niet teveel voorstellen, maar het leuke dorpje is op loop afstand...zitten volgens mij 2 supermarkten en genoeg winkeltjes en restaurantjes :Y

Net niet in de Dolomieten, maar misschien wel het overwegen waard *O*
 
Laatst bewerkt:
Hey Speedy, mag ik vragen wat voor een bus je gaat (wilt gaan) gebruiken, mijn vrouw (Biancie) en ik gaan al een aantal jaren met de tent richting Alpen, Dolomieten of zoals vorig jaar het hooggebergte van Zwitserland...mijn wens is om de motoren mee te nemen op dit soort vakantie's, twijfel alleen nog steeds hoe die mee te nemen :/

Ik neem een Fiat Scudo 1.9 turbo diesel mee.Zoals deze in http://www.camping-arquin.it/nl/home.asp (Lana), dicht bij Merano. Zijn wij 2jr.geleden geweest, sanitair was er super, alleen van het winkeltje en het brood moet je je niet teveel voorstellen, maar het leuke dorpje is op loop afstand...zitten volgens mij 2 supermarkten en genoeg winkeltjes en restaurantjes :Y

Net niet in de Dolomieten, maar misschien wel het overwegen waard *O*
 
Laatst bewerkt:
Camping Rochetta en Camping Dolomiti zijn aanraders. Beide liggen tussen de passen in Cortina 'd ampezzo.

Winkels op loop afstand.

Stuur me maar een Pb'tje als je Garmin routes wil hebben.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen zomer heb ik op deze camping gestaan. CAmping Miravalle. Beviel prima en niet echt duur. Schoon sanitair en een dorpje op loopafstand. Lekker om ff boodschappen te doen en pizza's te eten. De mooie passen zijn goed bereikbaar. Aanrader dus!


lijkt ons ook een mooie camping
wij zullen deze camping zeker mee nemen
bedankt voor de tip
 
Hey Speedy, mag ik vragen wat voor een bus je gaat (wilt gaan) gebruiken, mijn vrouw (Biancie) en ik gaan al een aantal jaren met de tent richting Alpen, Dolomieten of zoals vorig jaar het hooggebergte van Zwitserland...mijn wens is om de motoren mee te nemen op dit soort vakantie's, twijfel alleen nog steeds hoe die mee te nemen :/Zoals deze in http://www.camping-arquin.it/nl/home.asp (Lana), dicht bij Merano. Zijn wij 2jr.geleden geweest, sanitair was er super, alleen van het winkeltje en het brood moet je je niet teveel voorstellen, maar het leuke dorpje is op loop afstand...zitten volgens mij 2 supermarkten en genoeg winkeltjes en restaurantjes :Y

Net niet in de Dolomieten, maar misschien wel het overwegen waard *O*

wel een mooie camping, maar we zochten eigenlijk meer de lokatie naar het oosten dichtbij de passen
 
wel een mooie camping, maar we zochten eigenlijk meer de lokatie naar het oosten dichtbij de passen

:? Gias vroeg naar een camping vlakbij Merano (zie zijn post van 19 november), vandaar R1enzo's antwoord....
 
Laatst bewerkt:
kun je vandaar goed met de motor naar de passen
een redelijk stuk grond je vakantieplek op de camping.

Yep, tussen de 30 en 100 km heb je heel wa passen daaro, Drei-Zinnen-Strasse, Passo Tre Croci, Giaupas, Fedaiapas, Pordoij Joch, Falzaregopas, Valparolapas, Grodner Joch, Sellajoch, Campolongopas, Kreuzbergpas etc. Daarnaast kan je ook Oostenrijk ingaan, Staller Sattel, Grosglockner, Plockenpas, Nassfeldpas etc
 
Yep, tussen de 30 en 100 km heb je heel wa passen daaro, Drei-Zinnen-Strasse, Passo Tre Croci, Giaupas, Fedaiapas, Pordoij Joch, Falzaregopas, Valparolapas, Grodner Joch, Sellajoch, Campolongopas, Kreuzbergpas etc. Daarnaast kan je ook Oostenrijk ingaan, Staller Sattel, Grosglockner, Plockenpas, Nassfeldpas etc
Die moet je allemaal een keer bereden hebben ;) :)
 
Yep, tussen de 30 en 100 km heb je heel wa passen daaro, Drei-Zinnen-Strasse, Passo Tre Croci, Giaupas, Fedaiapas, Pordoij Joch, Falzaregopas, Valparolapas, Grodner Joch, Sellajoch, Campolongopas, Kreuzbergpas etc. Daarnaast kan je ook Oostenrijk ingaan, Staller Sattel, Grosglockner, Plockenpas, Nassfeldpas etc

van alle bovenstaande passen heb ik er 2 van gereden nl, Pordij en de grosglockner.
lijkt ons wel aantrekkelijk deze camping.
 
Terug
Bovenaan Onderaan