Motorcaravan Knaus Deseo Transport Plus 2013 Full Option

BB-kinkie

MF veteraan
6 mrt 2005
3.304
0
Zaltbommel
Te Koop : Knaus Deseo Transport Plus 2013

Laadvermogen tot 600kg, Twee motoren passen er in!

Zeer veel extra's er bij en er op.

Hydraulisch bed (nooit je bed op hoeven maken.)Je kan op doorreis boven de motor slapen.
Dikkere matrassen, originele in verpakking aanwezig

Rijplaten in het chassis.
extra kastdeurtjes
extra legplanken
dakluikje op toilet
kacheluitlaat op kopse zijde zijkant verwarming voortent
Vloer geisoleerd maar is in een handomdraai te verwijderen.

Zonnepaneel op dak met Multi Point Powertracking Laadregelaar.
Huishoudaccu genoeg stroom voor drie dagen, accumonitor aanwezig.

Grote Unico Verona voortent, zeer luxe.

Ideale kar voor Motorsport of motorvakanties.

Nieuwwaarde met al deze extra's een dikke 22,500 Euro
Vraagprijs 16500 Euro Caravan is zeer goed onderhouden.

Voor interesse kunt U contact opnemen met brambervaes@hotmail.com

Gelieve geen onzin biedingen te doen.
full
 
Heeft deze afgelopen weekend op de beurs in Leeuwarden gestaan?
 
Zeker niet! Denk ook niet dat er een tweede is met dit volledige optie pakket. ;)

Zonnepanelen, huishoudaccu extra legplanken enz. Deze is helemaal ingericht om zelfsupporting ergens te kunnen verblijven.

Neem ook aan dat ze op de caravanbeurs het nieuwste model 2016 hebben neer gezet met die verschrikkelijke kleuren!

full
 
Laatst bewerkt:
Hij stond er niet voor de verkoop, maar als schaftkeet/kantoor voor de bemanning.
 
Kvinnut wel een mooi ding, maar ik krijg mw Bolski niet zo gek. Die wil de bestaande sleurhut er niet voor omruilen.
 
Ik heb dezelfde gezien (model en kleur) op een camping beurs in Zwaag. Ben bang dat mijn auto hem niet trekken mag. Leuk ding! Succes.
 
De kale caravan weegt 950kg en je mag hem laden tot 1500kg.

Dus als je er één motor in zet moet je auto ongeveer 1250 kg kunnen trekken. ;)
 
Het is een hele fijne caravan als je motorvakanties doet of circuit rijden. Ik ben geswitcht naar een andere hobby waar hij niet geheel geschikt voor is!

Ik zit nu in de sledehondensport waardoor er geen tijd overblijft om op motorvakantie te gaan. Daarnaast is gebleken dat de kachel temperaturen van -22 graden niet echt lekker bij kan benen.

full
 
Dat is weer heel wat anders man, wel gaaf. Ga je daarvoor iedere keer naar het noorden om in de sneeuw los te gaan en hier dan met een slee op wielen ofzo?

Het is dat die hondehokken weggehaald zijn, anders kon je er woon-werk mee doen naar de post als je weer bijstand komt leveren... :P
 
Laatst bewerkt:
De kale caravan weegt 950kg en je mag hem laden tot 1500kg.

Dus als je er één motor in zet moet je auto ongeveer 1250 kg kunnen trekken. ;)

Kunnen en mogen zijn 2 dingen natuurlijk. Maar mensen die twijfelen ivm rijbewijs, als de auto 1500kg of meer weegt heb je géén E achter B nodig! Je auto moet het natuurlijk wel mogen trekken ;)


Prachtige caravans, helaas heb ik de auto en het geld er niet voor :P
 
Het is een hele fijne caravan als je motorvakanties doet of circuit rijden. Ik ben geswitcht naar een andere hobby waar hij niet geheel geschikt voor is!

Ik zit nu in de sledehondensport waardoor er geen tijd overblijft om op motorvakantie te gaan. Daarnaast is gebleken dat de kachel temperaturen van -22 graden niet echt lekker bij kan benen.

[afbeelding]
Dan wordt het tijd voor een Solifer caravan , bij -15 in t-shirt binnen zitten en heerlijk warm. :Y
 
Dan wordt het tijd voor een Solifer caravan , bij -15 in t-shirt binnen zitten en heerlijk warm. :Y

of een Kabe :Y vloerverw. lekker

Maar deze van de adv. is ook errug mooi heur :}
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kunnen en mogen zijn 2 dingen natuurlijk. Maar mensen die twijfelen ivm rijbewijs, als de auto 1500kg of meer weegt heb je géén E achter B nodig! Je auto moet het natuurlijk wel mogen trekken ;)


Prachtige caravans, helaas heb ik de auto en het geld er niet voor :P


Volgens mij mag je dit ook doen als je auto lichter is zolang je auto het maar mag trekken en je niet boven de 3500 totaal gaat uitkomen. Dat is 1 of 2 jaar geleden veranderd.


Mooie motor caravan. met motor en al op vakantie lijkt me geweldig, helaas mij spaarpot is leeg.
 
Laatst bewerkt:
Wat een ontzettend goed en doordacht concept.
Met name dat bed wat je hydraulisch kan bewegen.
Dat scheelt inderdaad telkens opbouwen en afbreken.
maar ook de keuken voorin enz.

En als ik het goed zie, kan je nog zelf bepalen waar je de motor zet in de caravan.
Ik zie geen fixed points, of zijn die er wel?
 
Volgens mij mag je dit ook doen als je auto lichter is zolang je auto het maar mag trekken en je niet boven de 3500 totaal gaat uitkomen. Dat is 1 of 2 jaar geleden veranderd.


Mooie motor caravan. met motor en al op vakantie lijkt me geweldig, helaas mij spaarpot is leeg.


Volgens mij niet hoor:


Wanneer heb ik een E achter B rijbewijs nodig?

In de praktijk blijkt nogal eens dat bestuurders van een combinatie van een personenauto met aanhangwagen niet over het juiste rijbewijs beschikken. Wie bijvoorbeeld met een zware caravan, een paardentrailer, boottrailer of andersoortige aanhanger wil rijden moet een geldig Nederlands rijbewijs BE hebben en hiervoor dus apart examen hebben gedaan.

Veel mensen vinden het lastig om te bepalen met welke combinatie met aanhangwagen, caravan of trailer ze nu wel of niet in het bezit moeten zijn van het E achter B rijbewijs. Beantwoordt onderstaande vragen en u weet of het B rijbewijs volstaat of dat u toch in het bezit dient te zijn van uw BE rijbewijs.

Weegt de aanhangwagen incl. het laadvermogen meer dan 750 kg?
Ja zie vraag 2
Nee Rijbewijs B volstaat
Weegt de aanhangwagen incl. het laadvermogen meer dan het trekkend voertuig?
Ja Voor deze combinatie heeft u uw BE rijbewijs nodig
Nee Zie vraag 3
Weegt de totale combinatie meer dan 3500 kg?
Ja Voor deze combinatie heeft u uw BE rijbewijs nodig
Nee Rijbewijs B volstaat
 
Nee dat klopt niet. Is idd 2 jaar g eleden gewijzigd. Als je auto 1500 kg mag trekken, dan mag je dat met rijbewijs B zolang de combinatie maar niet meer is als 3500kg
 
Duistere wetgeving indd. ik heb zelf BE, maar volgens mij mag je hiermee ook zonder BE rijden mits het trekkend voertuig + aanhanger + laadgewicht niet boven de 3500 kg uit komt.
 
Wat een ontzettend goed en doordacht concept.
Met name dat bed wat je hydraulisch kan bewegen.
Dat scheelt inderdaad telkens opbouwen en afbreken.
maar ook de keuken voorin enz.

En als ik het goed zie, kan je nog zelf bepalen waar je de motor zet in de caravan.
Ik zie geen fixed points, of zijn die er wel?

Ik zette de motor altijd met het voorwiel in een motorklem. In de vloer zitten vanuit de fabriek 8 luikogen waar je spanbanden op vast kan maken. Bij aanschaf kan je kiezen voor de motorrklem van Knaus maar die monteren ze in de vloer en staat dan op rails. Lekker ding om 's ochtends je tenen op kapot te stoten. Daarom gekozen voor een losse motorklem.
 
Volgens mij mag je dit ook doen als je auto lichter is zolang je auto het maar mag trekken en je niet boven de 3500 totaal gaat uitkomen. Dat is 1 of 2 jaar geleden veranderd.


Mooie motor caravan. met motor en al op vakantie lijkt me geweldig, helaas mij spaarpot is leeg.

Als je auto lichter is mag het wel, maar dan moet je wel E hebben.
 
Als je auto lichter is mag het wel, maar dan moet je wel E hebben.

Fout. Ipv de aanhanger-nazi uit te hangen; lees de regels. Sinds (ik meen) januari 2015 mag je trekken wat je auto op kenteken mag trekken . Ook als de auto lichter zou zijn dan het te trekken voertuig.
Be is alleen nodig als de combinatie over de 3500kg uitkomt
 
Fout. Ipv de aanhanger-nazi uit te hangen; lees de regels. Sinds (ik meen) januari 2015 mag je trekken wat je auto op kenteken mag trekken . Ook als de auto lichter zou zijn dan het te trekken voertuig.
Be is alleen nodig als de combinatie over de 3500kg uitkomt

Heb je een linkje voor me?
Dat is nieuw voor me.

Mag ook zonder me voor nazi uit te maken.





Edit:
Heb het al gevonden:
Welk rijbewijs heb ik nodig om met een aanhanger, oplegger of caravan achter mijn auto te rijden?
Rijbewijs B

Met rijbewijscategorie B mag u met een auto:
een aanhanger van maximaal 750 kilo (leeggewicht + laadvermogen) gebruiken;
een aanhanger zwaarder dan 750 kilo (leeggewicht + laadvermogen) gebruiken als de auto en aanhanger samen niet boven de 3.500 kilo (leeggewicht + laadvermogen) uitkomen.

De aanhanger mag zwaarder zijn dan de lege auto.

Dat is handig, want ik heb een AHW met een max gewicht van 1100kg en ik zat nu telkens te vragen of de auto zwaar genoeg was maar dat boeit niet mee.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan