Motorcenter Blerick fysiek dicht…

Vampiremax

Plasticnotfantastic
24 mrt 2007
3.363
1.117

Daar stond ik van de week voor de dichte deur….🤔

——————————————

Motorcenter Venlo sluit fysieke deuren​

MCV_pand.jpg

15 november 2023
Gepost door: Erik Mooi
Geen reacties
November 2023
Beste klanten van Motorcenter Venlo,
Graag willen wij jullie mededelen dat Motorcenter Venlo per 13 november 2023 haar fysieke deuren sluit. Dit betekent dat wij stoppen met de werkplaats en verkoop van onderdelen en accessoires in ons pand aan de Gruisdonk 3 in Venlo-Blerick.
Deze beslissing hebben wij helaas moeten nemen in een steeds meer veranderende markt. Ook is het in deze tijd steeds moeilijker om diverse vacatures voor o.a. technisch personeel in te vullen. Een zoektocht naar een overnamekandidaat heeft niet geleid tot voortzetting van de fysieke winkel en werkplaats.
Wij staan al jarenlang bekend als leverancier van goede, jonge, gebruikte motoren van diverse merken. Dit blijven wij ook voortzetten op afspraak. U kunt ons bereiken via verkoop@motorcentervenlo.nl en/of WhatsApp 06-51305405.
Ook onze webshop www.motorcorner.nl blijft 24/7 bereikbaar. Een enthousiast en kundig team staat online en telefonisch klaar voor al uw motoronderdelen, -accessoires, -bagage en andere motorbenodigdheden.
Onze KTM klanten kunnen indien gewenst terecht voor onderhoud, garantie etc. bij o.a.:
Wij willen iedereen bedanken voor het bezoeken van onze fysieke winkel en werkplaats en het in ons gestelde vertrouwen de afgelopen jaren.
 
kwam er ook achter toen ik eerder deze maand een onderhouds afspraak wilde maken.
Vind het wel een slechte zaak dat ze verzuimd hebben om ook maar enige vorm van communicatie uit te sturen naar hun klanten, zo'n kleine moeite.. Iedereen moet er nu maar proefondervindelijk achter komen. Dat verstopte nieuwsbericht hierboven op de website ziet natuurlijk niemand.
Vind het jammer, kwam er graag, fijne winkel met dito personeel.
 
Krijg je wel een beetje als je technisch personeel jarenlang geen technisch salaris biedt.
Heel de techniek ging fors omhoog behalve motor en auto monteur, tsja als die handige jongens dan voor iets minder leuk werk 1,5x zoveel kunnen krijgen...
Het grote probleem in de motorbranche is dat je het in een paar maanden moet verdienen.
Het hogere salaris van de monteur moet uiteindelijk toch door de klanten betaald worden. Als het werkplaatstarief dan naar ruim meer dan € 120 gaat wordt het voor een hoop mensen helemaal onbetaalbaar.
 
Het grote probleem in de motorbranche is dat je het in een paar maanden moet verdienen.
Het hogere salaris van de monteur moet uiteindelijk toch door de klanten betaald worden. Als het werkplaatstarief dan naar ruim meer dan € 120 gaat wordt het voor een hoop mensen helemaal onbetaalbaar.

En welk deel maakt het salaris van de monteur uit van de nu €85 in het uur?
Als dat €95 wordt en beste man werkt 40 uur in de week is dat een salarisverhoging van €1600 bruto per maand.

Zelfde als dat die meiden achter de bar minimumloon moeten verdienen midden in de nacht omdat het bier anders te duur wordt... Tappen even 200 consumpties het uur weg. €0,05 per consumptie is een salarisverhoging van €10 in het uur. Toch even bijna wat ze normaal totaal in het uur hebben.

Buiten dat hebben de motorzaken die ik ken hier in de buurt het zomer en winter schreeuwend druk. Veel hanteren in de winter een tientje minder in het uur en dat schijnt toch gigantisch de onderhoudsbeurtjes te sturen.
 
Krijg je wel een beetje als je technisch personeel jarenlang geen technisch salaris biedt.
Heel de techniek ging fors omhoog behalve motor en auto monteur, tsja als die handige jongens dan voor iets minder leuk werk 1,5x zoveel kunnen krijgen...

Ik zit in de cao commissie van cnv en ga over de mvt.
Dus cao motorvoertuigen...
We hebben afgelopen ronde veel moeten vechten tegen mijonairs/werkgevers zoals van mossel en pon. Die gasten doen absoluut niet makkelijk..en spelen hele slimme spelletjes helaas.......


Toch gaan we als het goed is 10% omhoog in 15 maanden tijd. Dat is voor het eerst dat ik dar meemaak ...
 
Ik zit in de cao commissie van cnv en ga over de mvt.
Dus cao motorvoertuigen...
We hebben afgelopen ronde veel moeten vechten tegen mijonairs/werkgevers zoals van mossel en pon. Die gasten doen absoluut niet makkelijk..en spelen hele slimme spelletjes helaas.......


Toch gaan we als het goed is 10% omhoog in 15 maanden tijd. Dat is voor het eerst dat ik dar meemaak ...
Dat zijn serieuze verhogingen inderdaad!
Nouja ze kunnen makkelijk of moeilijk spelen, maar als het personeel wegloopt heb je ook niks.

Wat ik zou zag heeft een motorfiets monteur ongeveer €2800 bruto? Daar wil een TD'er €1000 bij, terwijl die vaak veel minder druk zijn en door de regel minder verschillende soorten systemen hoeven te kennen.
 
Ik ben van oorsprong tweewieler monteur maar ben inmiddels al bijna 15 jaar monteur af en al ruim 9 jaar de branche uit.
Ik zag pas een advertentie langskomen voor een monteur waar het woeste salaris van €2400,- bruto pm op basis van 40 uur aangeboden werd en met maar liefst 24 vakantiedagen, tja dan snap ik wel dat je geen topmonteurs krijgen kan 🙄🫣
 
Er zijn erbij die zeggen... zorg gaat 14% bla bla.
Ja klopt..maar dat zijn vaak 18 maanden of meer cao's.
Dus...niet te vergelijken.
Auto's en bedrijfswagens zijn serieus lastig aan het worden qua techniek.
Motor en ebikes en caravan
volgen erna.
Dat is de mvt cao. Maar zoals al.gezegd....motoren moeten het verdienen in het seizoen. Caravan en fietsen vaak ook....

En als de autos het loon gaan bepalen..krijgen de andere groepen het best lastig.

100 euro per uur is vrij norma bij autos aan het worden.

Ik weet wat er overblijft aan het einde van de rit bij onze zaak..en dat is echt nkrt een enorme vetpot. Genoeg om gezond te leven...maar thats it. Kan echt niet voor 75k ff wat laten doen....
 
Ik ben van oorsprong tweewieler monteur maar ben inmiddels al bijna 15 jaar monteur af en al ruim 9 jaar de branche uit.
Ik zag pas een advertentie langskomen voor een monteur waar het woeste salaris van €2400,- bruto pm op basis van 40 uur aangeboden werd en met maar liefst 24 vakantiedagen, tja dan snap ik wel dat je geen topmonteurs krijgen kan 🙄🫣

Schaamteloos idd....

Ik heb een 25 jarige nu 8 jaar in dienst en die zit tegen de 3000 bruto aan.
Reiskosten, tegen de 30 dagen etc etc.
Z'n collega die de racerij is ingegaan zat op 3100 bruto, en 33 dagen etc.
 
Ik ben van oorsprong tweewieler monteur maar ben inmiddels al bijna 15 jaar monteur af en al ruim 9 jaar de branche uit.
Ik zag pas een advertentie langskomen voor een monteur waar het woeste salaris van €2400,- bruto pm op basis van 40 uur aangeboden werd en met maar liefst 24 vakantiedagen, tja dan snap ik wel dat je geen topmonteurs krijgen kan 🙄🫣
Dat krijgt de lokale cassiere hier ook in de maand voor 36 uur per week 🫡
 
Van de week is wel 2,5 maand na dit bericht en er staat ' op afspraak ' .
Maar de website is inderdaad niet duidelijk verder.
Ik snapte al nooit zo goed waarom dit soort grote bedrijven kon bestaan, maar met dat werkplaats tarief 🤐 .

Toch best irritant die inflatie, zullen we gaan stemmen 😉, kijken of dat helpt 😜 :W
 
Inderdaad, wij proberen TD'er op MBO 4 aan te trekken met €3000-€5100 en Mechanische jongens MBO 2/3 voor €2500-€4500. En wat denk je, nog steeds lastig.

Al krijgen we inmiddels in de branche wel steeds meer aanloop van auto/motor monteurs die hun werk hartstikke leuk vonden, maar toch eens een huisje wilden kopen.
Die monteurs zijn vaak ontzettend goede TD'ers, goed met problemen oplossen, sleutelen goed en netjes. Al zijn het soms nog wel een beetje cowboys op veiligheidsgebied.
 
Ik zit in de cao commissie van cnv en ga over de mvt.
Dus cao motorvoertuigen...
We hebben afgelopen ronde veel moeten vechten tegen mijonairs/werkgevers zoals van mossel en pon. Die gasten doen absoluut niet makkelijk..en spelen hele slimme spelletjes helaas.......


Toch gaan we als het goed is 10% omhoog in 15 maanden tijd. Dat is voor het eerst dat ik dar meemaak ...
Is daarmee de inflatie van 2022 van 11,6% in 12 maanden en 4,1% in 12 maanden 2023 dichtgelopen?
 
Dat ligt er maar net aan wat ze daar voor doen en is dat inclusief onderdelen of komt dat er nog bij ??
 
heb ook weleens zoiets gehad met vergeten apk, berichtje in het weekblad garage in de buurt apk voor 20 gulden, kon gelijk komen.
Dus keuren voor apk, handrem afstellen 10 euro, koplampen afstellen 10 euro, carburateur afstellen 10 euro, nieuwe bosch ruitenwisserbladen erop 35 gulden.
was het toch nog veel geld
 
En de vraag is natuurlijk bij het aantrekken van jong personeel of er dan nog een beetje passie is.
Even los van de branche maar de jeugd wil vaak geen 40 uur meer werken, een groot salaris verdienen en het liefst ook nog een auto van de zaak.😉
 
de jeugd wil vaak geen 40 uur meer werken 😉
In een bepaald opzicht snap ik dat ook wel.
Neem bijvoorbeeld die cassiere en die miljonair in gedachten van bovenstaande berichten.

Gemiddeld verdiend een cassiere maar zeer matig, maar is wel samen met de vakkenvuller en schoonmaker de oorzaak dat de supermarkt van de miljonair/werkgever goed draait.
Tegelijkertijd komt steeds vaker voorbij in het nieuws dat supermarkten steeds hogere recordwinsten boeken, waarbij het allemaal naar de baas en aandeelhouders gaat...

M.a.w: waarom zou jij je uit de naad werken voor een loon waar je tegenwoordig lastig een woning van kan betalen zonder op voedsel etc te bezuinigen? (Als je al een woning vind waarvan de kale huur een paar euro lager is dan je netto loon)
Zeker als je ziet dat het vooral anderen zijn die profiteren van jouw moeite?
Als die jonkies elders voor minder moeite een aanzienlijk groter deel van de opbrengst uit hun werk daadwerkelijk zelf mogen houden i.p.v. dat dit richting de hoge heren gaat, zullen ze daarvoor kiezen (producten aanprijzen op youtube bijv. Voor zover dat winstgevend zou zijn...)

Verder ben ik het er wel mee eens dat velen vooral zoveel mogelijk willen vangen tegen zo weinig mogelijk inspanning...
 
En welk deel maakt het salaris van de monteur uit van de nu €85 in het uur?
Als dat €95 wordt en beste man werkt 40 uur in de week is dat een salarisverhoging van €1600 bruto per maand.

Zelfde als dat die meiden achter de bar minimumloon moeten verdienen midden in de nacht omdat het bier anders te duur wordt... Tappen even 200 consumpties het uur weg. €0,05 per consumptie is een salarisverhoging van €10 in het uur. Toch even bijna wat ze normaal totaal in het uur hebben.

Buiten dat hebben de motorzaken die ik ken hier in de buurt het zomer en winter schreeuwend druk. Veel hanteren in de winter een tientje minder in het uur en dat schijnt toch gigantisch de onderhoudsbeurtjes te sturen.
De eerste motorzaak waar voor een monteur iedere week 40 uur wordt doorbelast aan klanten/opdrachtgevers moet ik nog tegenkomen.
Zeker in het laagseizoen. En over die € 10,- per uur moet dan ook nog de btw afgedragen worden (of is het ex btw bij jouw voorbeeld?)

Dat een hoop zaken nu druk zijn met winterbeurten is ook een noodsprong, de beurtjes voor € 149,- stellen of niets voor of er wordt niet echt iets aan verdiend. Het is alleen een manier om de werkplaats bezig te houden en nog wat inkomsten te genereren.

Ik mag ook niet klagen en heb aardig werk, maar doe het dan ook alleen.
 
En de vraag is natuurlijk bij het aantrekken van jong personeel of er dan nog een beetje passie is.
Even los van de branche maar de jeugd wil vaak geen 40 uur meer werken, een groot salaris verdienen en het liefst ook nog een auto van de zaak.😉
Dit is ook een groot probleem, vroeger (ik wordt oud geloof ik...) hadden we op ons 12e al een brommertje. Voor dat je 16 was had dat ding al 6 x uit elkaar gelegen en was al 7 x weer opgebouwd. Dat was leuk en leerde je van.

Tegenwoordig willen ze alleen nog maar een e-bike of fatbike en absoluut geen vieze handen hebben. Het enige dat ze nog wel willen doen is kijken of ze de fiets via een app oid kunnen opvoeren.

En motorfietsen zijn enorm leuk, maar als je werkzaam bent in de branche is het vaak zo dat je er in het zomerseizoen zelf niet echt aan toe komt om te rijden wegens te druk op het werk..... het moet echt een passie zijn.
 
M.a.w: waarom zou jij je uit de naad werken voor een loon waar je tegenwoordig lastig een woning van kan betalen zonder op voedsel etc te bezuinigen? (Als je al een woning vind waarvan de kale huur een paar euro lager is dan je netto loon)
Zeker als je ziet dat het vooral anderen zijn die profiteren van jouw moeite?

Dit dus. Plain & Simple.
 
Terug
Bovenaan Onderaan