Motorcoureur overleden op Macau - Luis Carreira

Macau, altijd lastig..


..en niet vergevingsgezind.

In '88 won Kevin Schwantz daar nog, maar ook mannen als Ron Haslam, Robert Dunlop, Steve Hislop, Didier de Radiguès, Carl Fogarty en Michael Rutter (7 maal!) wonnen er. Helaas vonden er ook verscheidene coureurs de dood..
 

als je die dingen echt wil posten, zet daar ff n waarschuwing bij misschien, voor gevoelige mensen? niet dat ik er probleem van heb, maar ik kan me voorstellen dat er andere zijn. hoort trouwens ook niet echt vind ik, dit draagt niets bij, het is zo al triest genoeg.
 
Laatst bewerkt:
Onbegrijpelijk dat je als rijder hier wil racen....rijden lijkt me al gek genoeg.
Echts niets geen uitloop, bij een evt. val weet je al dat het goed fout zit.
Triesten beelden...
 
Onbegrijpelijk dat je als rijder hier wil racen....rijden lijkt me al gek genoeg.
Echts niets geen uitloop, bij een evt. val weet je al dat het goed fout zit.
Triesten beelden...

Het is als klimmen zonder touw zegt men....

Trieste beelden.

RIP
 
Schijnt nog gevaarlijker te zijn als op het eiland man , geen referentie punten bijna alleen een lange muur. B|
 
Vond de beelden vrij heftig. Normaal zie je dit soort dingen niet, dat ze zo van dichtbij filmen en ook uitzenden bij dergelijke ongelukken.
 
RIP Luis

Vind het voor zijn familie en vrienden erg en van zeer weinig respect getuigen dat dit soort beelden getoond worden.

Macau is een heel gevaarlijk circuit, echt totaal geen marge voor fouten met al die vangrails langs de baan. Als het goed gaat heel mooi om te zien, maar zo is het roadracen nu eenmaal.
De beste hoogtepunten en diepste dalen.
Living on the edge.
Begrijp niet dat de rijders het durven, je eerste fout is je laatste.
Apart slag volk, maar heel benaderbaar en gewoon mensen met een hobby die leven voor het racen en er geen fluit mee verdienen (uitgezonderd McPint)

RESPECT
 
Pff, fijne beelden. :/

Hij ligt ook wel op een erg rare plek zeg, vergeleken met waar zijn motor ligt en hoe de bocht loopt?!
 
Hong Kong racer Phillip Yau Wing-choi becomes second to die at Macau in two days
Choi crashed his Chevrolet Cruze into a barrier while competing in the CTM Macau Touring Car Cup

Gaat lekker daar dit weekend.
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop toch echt dat er verder geen gewonden meer vallen te betreuren dit weekend!
In mijn naiviteit dacht ik dat de toerwagens toch behoorlijk veilig waren, maar zo zie je maar weer, motorsport is en blijft altijd gevaarlijk.

Kut, ik hoor net op de live Macau radio dat er weer een rode vlag is, slecht licht waarschijnlijk. Laten we het hopen.
 
Laatst bewerkt:
374113_543116135704358_1588306554_n.jpg


Moge hij rusten in vrede.
 
R.I.P. voor beide coureurs.
De Macau Grand Prix is nog steeds een prestigieuze race in Azie.
Ik zelf ben er in 1979,80 en 81 geweest, toen reden er al vele GP coureurs uit Japan en Europa,
uit NL o.a. Boet, Jack, Jan Kostwinder. GB. o.a. Ron Haslam Joey Dunlop Mike Trimby ( toen ook reisorganisator en thans S.G. van de IRTA) en nog div. coureurs uit div. europeese landen.
Macau kan je vergelijken met Monaco, het is alleen muur en vangrails, en dat maakt het zo gevaarlijk.
 
Opnieuw dodelijk ongeval op circuit Macau

Op het circuit van Macau is vrijdag voor de tweede dag op rij een dode gevallen. De autocoureur Phillip Yau uit Hongkong overleed nadat hij tijdens de CTM Macau Touring Car Cup met zijn auto tegen een muur aan was gereden. Hij werd nog wel naar het ziekenhuis gebracht, maar hulp mocht niet meer baten.

Donderdag kwam de Portugese motorrijder Luis Filipe de Sousa Carreira om het leven nadat hij tijdens de kwalificatiesessie voor de Macau Grand Prix met zijn motor onderuit ging.
Alle races, die voor het weekeinde gepland staan, zullen 'gewoon' doorgaan, liet organisator Joao Manuel Costa Antunes weten.
 
Jongens, we gaan het toch niet moelijker maken dan het al is!! Begrijp me niet verkeerd vindt het heel erg maar we kiezen er toch bewust voor aan dit soort race,s deel te nemen.

Dus mijn mening is recpect voor de moed, durf en lef. Engelsen hebben er een mooi no " nuts no glorry "
 
Terug
Bovenaan Onderaan