motorcross-aktie behoud onze sport!!

woutercr500

MF veteraan
30 dec 2010
5.100
0
Motorcross in nederland loopt al enige jaren achter de feiten aan.
Er is een groot gebrek aan ruimte in nederland om onze hobby te kunnen uitvoeren.De berichten in de krant laten weten dat er ook dit jaar weer een aantal motorcrossbanen zal worden gesloten.

In brabant en limburg liggen de crossbanen onder vuur ook in friesland en groningen is het moeilijk om de vergunningen rond te kunnen krijgen.
Met klap op de vuurpijl in geheel Noordholland is al sinds 2001 geen vaste lokatie om te kunnen crossen.

het wordt tijd om Den Haag te laten weten dat motorsport in Nederland bestaat en ook leeft en als het zo door gaat we noodgedwongen moeten stoppen met crossen of moeten gaan wildcrossen.En dat willen we niet.


Wie ziet het zitten om naar den haag te gaan om op het binnenhof een protest-mars te houden?

:] :] :] :] :] :]
 

Je hebt minimaal 1000 man nodig om indruk te maken idd.

Dit red je niet met motor-forum maar misschien kun je wel ergens beginnen...

Mee eens.... ik zou er ook wel een dagje vrij voor over hebben, mooi dagje van maken en als het een mega-groep is wordt 't een bijzondere dag...

Edit:

RBNOstart.jpg


660 man...

Op motocrossforum zit 90% meer crossers dan hier btw....
 
Laatst bewerkt:
Of met iets kleinere groepen wat drukke knooppunten blokkeren met motor :P


denk je echt dat dat zin heeft? daar worden mensen alleen maar pissig van, en zijn we helemaal klootzakken en mogen we er allemaal in stikken

denk ik he.. iig dat zou ik denken als ik daar dus stil stond.
 
denk je echt dat dat zin heeft? daar worden mensen alleen maar pissig van, en zijn we helemaal klootzakken en mogen we er allemaal in stikken

denk ik he.. iig dat zou ik denken als ik daar dus stil stond.

Daarom stond er ook een " :P " achter... *D
 
Laatst bewerkt:
Motorcross in nederland loopt al enige jaren achter de feiten aan.
Er is een groot gebrek aan ruimte in nederland om onze hobby te kunnen uitvoeren.De berichten in de krant laten weten dat er ook dit jaar weer een aantal motorcrossbanen zal worden gesloten.

In brabant en limburg liggen de crossbanen onder vuur ook in friesland en groningen is het moeilijk om de vergunningen rond te kunnen krijgen.
Met klap op de vuurpijl in geheel Noordholland is al sinds 2001 geen vaste lokatie om te kunnen crossen.

het wordt tijd om Den Haag te laten weten dat motorsport in Nederland bestaat en ook leeft en als het zo door gaat we noodgedwongen moeten stoppen met crossen of moeten gaan wildcrossen.En dat willen we niet.


Wie ziet het zitten om naar den haag te gaan om op het binnenhof een protest-mars te houden?

:] :] :] :] :] :]
Goed initiatief, ben alleen bang dat 1 kapotte Dassenburcht meer kapot maakt dan 1000 crossers ooit goed kunnen maken..

Helaas.. ;(
 
Laatst bewerkt:
Als we dan ook even een rondje door de duinen meepakken, dan ben ik in! :]

Dát moet je dan juist weer niet doen op zo'n dagje....

Massaal aanwezig zijn is genoeg voor aandacht vanuit de media. Het is niet zo handig om dan voor heel veel overlast te zorgen.... dat versterkt het vooroordeel over de motorcrossers alleen maar....
 
Is er in het verleden al niet als eens zoiets geprobeerd te organiseren op bijv. het motorcross forum? kan me zoiets voorstellen namelijk.

Als de KNMV en MON achter je staan en mee werken zal dat ook schelen!
 
Los van de actie, die ik op zich goed vind, zou je een plan van aanpak moeten presenteren.

Hiermee bedoel ik dat je je standpunt moet kunnen versterken zonder alleen actie te voeren.

Je zou dus kunnen beginnen om een vergelijking te maken met het aantal banen 25 jaar geleden en het aantal rijders in Nederland 25 jaar geleden in vergelijking met het huidige aantal banen t.o.v. het huidige aantal actieve rijders.

Daarnaast wat je eigenlijk verwacht. E.e.a. volgens S.M.A.R.T.

Specifiek:
Hoeveel banen verwacht je b.v. in Noord-Holland

Meetbaar:
Hoeveel actieve rijders kunnen en gaan daar (geografisch gezien) daadwerkelijk gebruik van maken.

Acceptabel:
Kerk moet midden in het dorp staan.
Dus een baan moet niet toevallig bij jou om de hoek staan, maar beetje gecentreerd en hoeft geen visitekaartje voor crossend Nederland te worden.

Realistisch:
Geen amerikaanse baan die 7 dagen per week open is, met een overdekte tribune, maar een trainingsbaan die zowel logistiek als financieel haalbaar is met b.v. 10 openingsuren per week op momenten dat dat geografisch uitkomt. Hou hiermee rekening met religie, andere activiteiten e.d..

Tijdbestek:
Morgen klaar is niet te doen, maar eind 2012 één locatie en eind 2013 nog één in Noord-Holland zou mooi zijn.
 
Ik persoonlijk zie meer in een landelijke actie om de banen die er nu nog zijn en onder druk staan te beschermen en pleiten voor extra banen in bepaalde provincies
 
Ik denk ook dat als je dit wil laten slagen je zoals mario al zei een goed plan moet hebben. En probeer het inderdaad onder de vlaggen van de KNMV en MON zodat je hun steun hebt. En om mensen te krijgen zul je ook een bericht op motocrossplanet.nl moeten laten plaatsen.
 
Laatst bewerkt:
nee, je moet motorcrossplanet zelf benaderen zodat hun ook meedoen en oproepen.

Groter denken als je veel publiek wilt. media aandacht etc.
 
Laatst bewerkt:
Ik doe mee!
http://www.motocrossplanet.nl/nieuws/id9347-KNMV_tegen_wildcrossen.html

KNMV denk ik ook.
De knmv heeft trouwens adressen van licentiehouders he ;) Brief en of email sturen.....
 
Ik zie het dus ook als een goed iets als je een landelijke actie houdt, maar als je het binnenhof op wilt, zul je iets meer moeten presenteren dan alleen een zwarte vlag. Daarom mijn idee voor een plan van aanpak. Zoiets zou je dus groots moeten aanpakken om een minimale bezetting te realiseren.

Hierbij kun je denken aan diverse sites, motorbladen, maar ook kranten.

Wildcrossen aanpakken? Wij willen wel, maar dan moeten we wel hulp van de overheid krijgen..
 
Ik zie het dus ook als een goed iets als je een landelijke actie houdt, maar als je het binnenhof op wilt, zul je iets meer moeten presenteren dan alleen een zwarte vlag. Daarom mijn idee voor een plan van aanpak. Zoiets zou je dus groots moeten aanpakken om een minimale bezetting te realiseren.

Hierbij kun je denken aan diverse sites, motorbladen, maar ook kranten.

Wildcrossen aanpakken? Wij willen wel, maar dan moeten we wel hulp van de overheid krijgen..

Idd, je moet de politiek duidelijk maken wat het probleem is en vooral hun voordeel/nadeel. Banen sluiten geeft wildcross, hou banen open en als dat echt niet gaat verplicht gemeentes/provincies het circuit te verplaatsen.
 
Volgens dit overzicht zijn er nog 60 permanente banen:

http://www.motocrossshop.nl/circuits-2.html

(natuurlijk even op alle provincies klikken)

In mijn regio klopt alles hierin nog (wat logisch is, want de eigenaar van dit overzicht zit ook in deze regio). Verder zijn er zeker nog een handjevol die danwel minder vast zijn, danwel gedoogzone.

Wie kan mij zeggen welke in dit overzicht niet meer goed zijn of problemen hebben?

En welke zijn er weg die hier al niet meer instaan? (graag per provincie)

Ik denk dat die informatie wel in deze thread thuishoort, dus als ieder dit voor zijn eigen regio aanvult, weten we waar we het over hebben.
 
Noord-Holland klopt, Texel is de enige baan en vrijwel onbereikbaar voor iedereen door de hoge kosten die je hebt om er te komen (veerboot).
 
Terug
Bovenaan Onderaan