motorcross gezonde/bewegelijke sport

nou zie je nou er is wel een oplossing koop die mt-5 en trappen maar, scheelt ook een hoop benzine kosten :P :P
 
Het is mogelijk hoor, maar niets is zeker...

ff bij touwtje kijken... O-)Jij zit toch nog op school, dat hoor jij te weten... :+

zo een ongelooflijk lange post omdat iemand een W weglaat? kom op kerel, je kunt je tijd beter besteden.


@ topicgeval: als je er logisch over nadenkt is dat ook wel het geval, na vier dagen op m'n brommer had ik ook op bepaalde plekken (voornamelijk vlak boven je kruis waarmee je tegen de tank aanleunt) spierpijn.

ik kan me ook prima voorstellen dat crossers, die in mijn ogen gewoon het onmogelijke doen, een prima conditie krijgen van een halfuurtje jezelf staande houden daar waar je zelfs te voet amper blijft staan :} .
 
Gevalletje Synthol gok ik ;)

Ik denk eerder een gevalletje PhotoShop. ;)

Net als deze 2 : _O-

kash.jpg

scarymofo.jpg
 
Laatst bewerkt:
zo een ongelooflijk lange post omdat iemand een W weglaat? kom op kerel, je kunt je tijd beter besteden.


@ topicgeval: als je er logisch over nadenkt is dat ook wel het geval, na vier dagen op m'n brommer had ik ook op bepaalde plekken (voornamelijk vlak boven je kruis waarmee je tegen de tank aanleunt) spierpijn.

ik kan me ook prima voorstellen dat crossers, die in mijn ogen gewoon het onmogelijke doen, een prima conditie krijgen van een halfuurtje jezelf staande houden daar waar je zelfs te voet amper blijft staan :} .

Laat mij nou ook eens een vervelende bui hebben! O-) :+


[edit]ow en zo lang was die post niet hoor, veel kopieer en plak werk... ;)[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Maarre, ik hou niet van pindakaas. En ook niet van Brinta.
En spierpijn in m'n kruis heb ik ook wel eens, maar niet van 't motorrijden... :)
Groeten,
Eduard.
 
Al weer een aantal jaren geleden werd er bij een TV-programma en fit/uithoudingstest gehouden tussen diverse topsporters, waaronder o.a. voetballers, motorcrossers, hardlopers en zo nog wat.
Tot bijna ieders verbazing wonnen de motorcrossers de test met gemak.
Dat geloof ik direct, wonnen ze ook de test wie de meeste blessures oploopt? :+
 
Nou Motorcross is conditioneel gezien erg goed.
Ik heb zelf 16 jaar wedstrijden gereden. Gezien de blessures moet ik zeggen dat je in andere sproten sneller iets hebt.

Maar ook ik en navolging van zovelen heb door de motorcross wel mijn rug verknalt. Tussen de onderste 2 wervels geen kraakbeen meet zitten zodat die wervels op elkaar liggen. Dit is mede gekomen door 16 jaar motorcross. Dus om nu te zeggen dat het gezond is????? Maar conditioneel wel. Maar je lichaam krijgt wel flink wat klappen te verduren.
 
Dat het zwaar is, is een ding wat zeker is.
Je kan het ook mooi zien als je naast de baan staat te kijken:
Zij die moe worden gaan steeds meer en langer op het zadel zitten, en steeds langzamer rond.
De fitsten blijven op de stepjes staan tot het eind.
 
Uit een test van top sporters kwam de motorcrosser er wel als '''beste'' uit.


Maar je begrijpt ook wel dat het vaak meer kapot maakt dan je lief is. Top sport is immers nooit gezond.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan