Motorcross is ook motorsport

Ik ben benieuwd of Herlings in de toekomst weer met een nekbrace gaat rijden. Ik kan me niet anders voorstellen dan dat dit zijn ogen wel geopent heeft. Misschien iets minder bewegingsvrijheid en iets meer kans op een sleutelbeenbreuk (wordt gezegd), maar dit nekletsel was daarmee misschien wel voorkomen.

Ik merk trouwens zelf helemaal niks meer van de brace, maar misschien is dat ook wel omdat ik net iets minder goed ben dan hij.
 
Ik ben benieuwd of Herlings in de toekomst weer met een nekbrace gaat rijden. Ik kan me niet anders voorstellen dan dat dit zijn ogen wel geopent heeft. Misschien iets minder bewegingsvrijheid en iets meer kans op een sleutelbeenbreuk (wordt gezegd), maar dit nekletsel was daarmee misschien wel voorkomen.

Ik merk trouwens zelf helemaal niks meer van de brace, maar misschien is dat ook wel omdat ik net iets minder goed ben dan hij.

Ik kan er ook niet meer mee rijden, door die Leatt me sleutelbeen op 4 plekken gebroken.
Nu zit dat ding gewoon voor geen meter meer.
 
Wat vinden jullie hier van de rijder Mattia Guadagnini ,emx 250 ik heb hem wat gevolgd en daar zijn een hele hoop acties van hem die niet op een crossbaan of waar dan ook thuishoren. Als je hem gisteren in de 1e reeks bezig zag in Lommel , ....... vervolgens die valpartij in de 2de reeks met een andere rijder......
Dan spreek ik nog niet over eerdere incidenten, Van mij mogen ze hem even op non-actief zetten.
 

Vandaag zou 't de laatste race van het seizoen zijn, maar ik kan er nog niets over vinden. -O-
 
Nancy heeft 't net niet gehaald. Wel de punten, maar de andere had al meer overwinningen geboekt. Nietemin mooi resultaat!

 

Vandaag zou 't de laatste race van het seizoen zijn, maar ik kan er nog niets over vinden. -O-
Voor de wmx was het gisteren de laatste wedstrijd, Duncan is de kampioen
 
Brain Bogers op de GasGas.

520713 woensdag 25-november-2020 SRMV Berghem sportplaatje.nl copy.jpg
520623 woensdag 25-november-2020 SRMV Berghem sportplaatje.nl copy.jpg
520568 woensdag 25-november-2020 SRMV Berghem sportplaatje.nl copy.jpg
520551 woensdag 25-november-2020 srmv berghem sportplaatje copy.nl copy.jpg
 
Afgelopen zondag in berghem.
Herlings zou ook komen, maar belde helaas af..
Dus die verwacht ik binnenkort toch weer eens voor de lens te krijgen.
 
Ik ben laatst 2 keer in Berghem geweest maar het is niet helemaal mijn baan. De eerste dag hard gevallen en een halve week mank gelopen en 2 weken daarna nog maar een keer proberen of het toch wilde lukken maar de hele dag ging niet zoals ik wilde dus voorlopig kom ik er niet meer. 😂
 
Hard vallen ligt niet aan de baan hé!
Maar met het weer wat we nu hebben is het geen makkelijke baan, je moet de techniek dan wel goed beheersen.
Mij ontgaat ook de lol als er echt van die diepe sporen in liggen.
Voor echt de meesten is het niet meer als hindernissen nemen.
Er zijn er maar heel weinig die dan nog echt tempo erin hebben.

Shana v/d Vlist.
Klein meisje, maar gaat ook op een zware baan goed rond.
527059 zondag 10-januari-2021 SRMV Berghem sportplaatje.nl copy.jpg
 
Dat was toen ook het probleem dat het zo zwaar lag. Ik rijdt vaak in Boekel en heb er daar geen problemen mee maar het was zo nat en terwijl ik de laatste bult naar boven reedt klapte mijn stuur dubbel. Die dag kwam Lotte van Drunen mij ook hard voorbij rijden.
 
Iemand meegekregen dat Joel Robert is overleden . voor wie m kent als 6 voudig wereldkampioen motocross.
 
Dat was toen ook het probleem dat het zo zwaar lag. Ik rijdt vaak in Boekel en heb er daar geen problemen mee maar het was zo nat en terwijl ik de laatste bult naar boven reedt klapte mijn stuur dubbel. Die dag kwam Lotte van Drunen mij ook hard voorbij rijden.
Aah Lotte.
Elke dag zit die op de bike, zijn de banen hier dicht dan rijden ze als het moet naar frankrijk of spanje.
Echt alle de verstappens vroeger.
Vader haalt ze op van school en gaan direct naar een baan, haar huiswerk voor het VWO doet ze onderweg.

Ps,
Hier had ze toen een 85cc geleend om te proberen of het al wat was ...

poster lotte 03-08-2019 SRMV Berghem sportplaatje.nl copy by walter kleeven, on Flickr
 
Na te lang zoeken heb ik het toch gevonden.
Een motorcross topic.
Wij (zoon van 7 en ik 43) zijn onlangs gestopt met trial. De zoon had heel weinig aanspraak op de club door haast geen jeugd. Ikzelf heb een zwaar ongeval gehad waardoor ik niet lekker meer op de trialmotor sta. Inmiddels heeft de zoon 2x electrisch mogen crossen in Arkel, en het ventje is helemaal in zijn element. Ze hadden nog nooit een nieuweling direct staand de baan rond zien gaan, dus trial is een goede basis 👍. We gaan dus investeren in een leuke crosser voor onze zoon. Mocht iemand iets fatsoenlijks hebben staan horen we dat graag. Bedoeling is lid te worden van MC de bougie in Arkel.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210529-213719_WhatsApp.jpg
    Screenshot_20210529-213719_WhatsApp.jpg
    260,8 KB · Weergaven: 13
50cc, 65 of 85 met kleine wielen.?
De kleintjes zijn altijd leuk, vooral als er bij zitten die weten waar het gas zit.
En niet bang zijn, ook al gaat het pijn doen.

Wie het jochie is weet ik niet, maar nu al een mooie rijstijl,

582954 200 zondag 30-mei-2021 SRMV berghem sportplaatje.nl copy.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan