Motorcross is ook motorsport

Niets over mogelijk herstel periode etc. behalve volgens mij dat hij de eerste gp wel zou missen...
In het artikel van NOS sport stond dat hij de eerste 3 gp's zou missen?
Weer giswerk dus, wie weet start hij wel bij de eerste GP, vergeet niet dat hij vorig jaar nog een reeks heeft gewonnen met een grote barst in het schouderblad.
Hij heeft al een aantal dingen laten zien op dat gebied waar de meeste rijders het al lang opgegeven hadden...
 
In het artikel van NOS sport stond dat hij de eerste 3 gp's zou missen?
Weer giswerk dus, wie weet start hij wel bij de eerste GP, vergeet niet dat hij vorig jaar nog een reeks heeft gewonnen met een grote barst in het schouderblad.
Hij heeft al een aantal dingen laten zien op dat gebied waar de meeste rijders het al lang opgegeven hadden...
JUIST !!!
 
Zodra herlings uit zijn eigen ritme rijd gaat het fout...
 
Nah te ver ik weet het niet, de laatste en vooral vorig jaar, was hij tijdens trainingen toch wat ingetogener.
Maar dat hangt dan ook wel weer een beetje af van wie er op dat moment ook traint.
Wat ik eigenlijk bedoel als die niet in zijn eigen ritme rijd, pakt toch net wat andere sporen.

Maar dan nog ligt het tempo extreem hoog.

ik zie net dat in september de laatste keer is geweest dat ik foto's van hem heb gemaakt.
Jeffrey Herlings #84 zaterdag 11-september-2021 SRMV Berghem sportplaatje.nl copy 2 by walter kleeven, on Flickr
 
Ik heb net de beelden gezien van de flinke crash van Herlings.
Tom Vialle (28) die gelijk de berg opsprong moest ook flink nakijken.
Eigenlijk begrijp ik dat niet van zo een rijder als Herlings om op training onnodig risico's te nemen er is daar tenslotte geen enkel WK punt te verdienen, zoals hij zelf al zegt : knullige val.
De motor veel te dwars in de lucht na sprong, waardoor het daarna fout ging.
Training dient toch enkel om conditie op motor te onderhouden, en het uittesten van nieuwe onderdelen.
Je kan toch beter op training iets langzamer berekender rijden en 5 ronden langer rijden?
Dat een top team als KTM daar niet in kan bijsturen, het is al de zoveelste keer....
Hopelijk gaat het niet eens een keer serieus mis voor Herlings, Pit Beirer van zijn eigen KTM team weet er alles van wat na een sprong kan gebeuren.
 
Was een persshoot van KTM zelf. Dus opzich een beetje show is dan wel nodig voor de dikke foto's.
 
Je kan toch beter op training iets langzamer berekender rijden en 5 ronden langer rijden?
Dat een top team als KTM daar niet in kan bijsturen, het is al de zoveelste keer....
Hij ging ook langzamer, wat ik al eerder zei, dan is hij uit zijn ritme.
Iets wat herlings ook zelf meermaals heeft gezegt, zodra hij behouder rijd, en het tempo laat zakken gaat het mis.

In berghem zei Joel smets eens, de enige concurent is hij zelf.
zodra de helm op is, de bril voor de ogen en hij de baan op draait, geld er maar 1 ding.
en natuurlijk begeleid ktm hem daarin, intensief zelfs.

Soms heb ik de indruk dat hij liever de race verlaat met een gebroken ledemaat dan dat die 2e word.
En daar kunnen we vanalles van vinden, maar het is dat wat hem zo spectaculair maakt.
 
Alweer even terug, en eenzaam moment dat deze toen nog teammaats, samen trainden.
Oké, er zit normaal gesproken wel een halve ronde afstand onderling, om elkaar niet in de weg te rijden tijdens de training.
Maar herlings is herlings, en dan gaat gewoon de lat weer enkele stukken hoger. tot die erbij en voorbij is.

www.Sportplaatje.nl 17-08-2016-Jeffrey Herlings Antonio Cairoli_6587 copy.jpg
 
Soms heb ik de indruk dat hij liever de race verlaat met een gebroken ledemaat dan dat die 2e word.
En daar kunnen we vanalles van vinden, maar het is dat wat hem zo spectaculair maakt.
Daar kun je zeker van alles over vinden : het leven is niet motorcross alleen.
Daar komt hij nog wel van terug als hij 50,60 jaar is, als de knoken overal pijn beginnen te doen.
Denk je dat het goed is voor het lichaam zoveel breuken en inspuitingen om toch maar zo snel mogelijk te kunnen rijden?
Voor mij mag ie nog 10 jaar crossen, als zijn doel is de 10 wereldtitels van Stefan Everts te verbreken wens ik hem veel succes.
Het record aantal GP overwinningen van Stefan Everts (101) zal hij daarentegen dit jaar zeker verbreken.
Als ik in zijn plaats was zou ik toch beginnen na te denken om na een aantal jaar zeker te stoppen, waar moet die zich nog zorgen over maken?
Een tijdje geleden vertelde hij bij Andy in de auto dat hij bezig was met 60 nieuwbouw projecten voor de verhuur 😇.
Maar we zien hem uiteraard wel graag rijden.
 
Zoals hijzelf zegt, dat is wat hij kan, maar ook alles wat die kan.
En over stoppen heeft die wel zeker enkele keren na gedacht, en dat hardop voor de camera gezegd.
En daaruit blijkt wel dat hij dat beseft, daar hoeft niemand hem op te wijzen.
Als ik het zo lees zit het meer in jou Flandria, jij hebt er zo lijkt het, meer moeite mee dan Herlings.
Het is zijn leuze, of het verstandig is, is alleen aan hem. ;)
Trouwens, dat compleet afmatten.
denk bv eens aan wielrenners zoals theunissen en Van moorsel.

Als ik langs de baan sta om fotos te maken, dan is herlings vrijwel altijd bij iedereen het gespreks onderwerp, de maat waaraan alles word vergeleken.
 
Daar kun je zeker van alles over vinden : het leven is niet motorcross alleen.
Daar komt hij nog wel van terug als hij 50,60 jaar is, als de knoken overal pijn beginnen te doen.
Denk je dat het goed is voor het lichaam zoveel breuken en inspuitingen om toch maar zo snel mogelijk te kunnen rijden?
Voor mij mag ie nog 10 jaar crossen, als zijn doel is de 10 wereldtitels van Stefan Everts te verbreken wens ik hem veel succes.
Het record aantal GP overwinningen van Stefan Everts (101) zal hij daarentegen dit jaar zeker verbreken.
Als ik in zijn plaats was zou ik toch beginnen na te denken om na een aantal jaar zeker te stoppen, waar moet die zich nog zorgen over maken?
Een tijdje geleden vertelde hij bij Andy in de auto dat hij bezig was met 60 nieuwbouw projecten voor de verhuur 😇.
Maar we zien hem uiteraard wel graag rijden.
Topsporters denken niet zo.
 
Als ik het zo lees zit het meer in jou Flandria, jij hebt er zo lijkt het, meer moeite mee dan Herlings.
Zoals ik al zei mag Herlings zeker voor mij nog 10 jaar crossen zolang hij het graag wil of kan, heb daar geen moeite mee hoor.
Ik zie die ook graag rijden, maar tegenwoordig heb je veel toprijders waardoor het niveau zeer zeer hoog is.
Waardoor er veel meer risico genomen wordt om over de limiet te gaan, dat hebben we wel meermaals gezien op het einde van het seizoen vorig jaar en niet alleen bij Herlings.
Tegenwoordig hangen ze met de huidige GP circuits meer in de lucht dan ze op het zand rijden.
Wat moet Herlings nog bewijzen buiten het verbreken van eventueel de 10 titels van Stefan Everts?
Is mijn gedacht ,ik wist het wel wat ik zou doen als ik Herlings was topsporter of niet maar dat ter zijde ;) .
Dat hij niks anders kan is wat kort door de bocht van hem, hoeveel ex-crossers zitten wel niet ergens in een team die blijft wel verbonden met de cross denk ik zo.

Om maar een voorbeeld te geven : Erik Geboers, die stopte ook opeens met motorcross had toen ook niemand verwacht.
Die kon mogelijk ook nog enkele WK titels halen maar die was er klaar mee.
Ik kon zijn verklaring achteraf ergens wel begrijpen.
 
Zoals ik al zei mag Herlings zeker voor mij nog 10 jaar crossen zolang hij het graag wil of kan, heb daar geen moeite mee hoor.
Ik zie die ook graag rijden, maar tegenwoordig heb je veel toprijders waardoor het niveau zeer zeer hoog is.
Waardoor er veel meer risico genomen wordt om over de limiet te gaan, dat hebben we wel meermaals gezien op het einde van het seizoen vorig jaar en niet alleen bij Herlings.
Tegenwoordig hangen ze met de huidige GP circuits meer in de lucht dan ze op het zand rijden.
Wat moet Herlings nog bewijzen buiten het verbreken van eventueel de 10 titels van Stefan Everts?
Is mijn gedacht ,ik wist het wel wat ik zou doen als ik Herlings was topsporter of niet maar dat ter zijde ;) .
Dat hij niks anders kan is wat kort door de bocht van hem, hoeveel ex-crossers zitten wel niet ergens in een team die blijft wel verbonden met de cross denk ik zo.

Om maar een voorbeeld te geven : Erik Geboers, die stopte ook opeens met motorcross had toen ook niemand verwacht.
Die kon mogelijk ook nog enkele WK titels halen maar die was er klaar mee.
Ik kon zijn verklaring achteraf ergens wel begrijpen.
Die mannen stellen hun bepaalde doelen waaruit ze hun motivatie halen. In het geval van Geboers, wat had die nog te bewijzen. Was mister 875 ( wat niemand ooit gepresteerd had), stopte op het hoogte punt van zijn loopbaan.
Bij Everts was de eerste doelstelling beter te zijn dan zijn vader en daarna stelde hij zich als doel om 10 wk te winnen. Vergeet ook niet dat hij de enigste is die ooit de 3 klassen won op 1 dag.
Blessures horen er nu eenmaal bij, in het geval van Everts heeft hem dit minstens 1 wk gekost namelijk eerste seizoen in de 250 klasse toen zijn mild geraakt was bij een val.
Het zal voor Herlings moeilijk zijn om het record te breken van Everts.
 
10 titels was ook het doel van carioli.
En dat was hem ook gelukt als herlings een jaar later in de MX1 was gestapt.
In interview zij Tony eens dat door herlings de lat toch wel een stuk hoger lag, en dat hij eigenlijk een stap teveel moest gaan zetten.
Inmiddels vader is het goed te snappen dat hij is gestopt.

Prado is onderweg.
Maar 10 titels, ik denk niet dat het nog ooit iemand gaat halen.
 
Vergeet ook niet dat hij de enigste is die ooit de 3 klassen won op 1 dag.
Klopt, Ernéé september 2003, de klassen waren toen wel 1 reeks.
In 1998 heeft hij met een wildcard de GP van Namen ook gewonnen in de 500cc met een gemodificeerde Honda (500cc motor in een 250cc alu-frame in Amerika gebouwd).
Als hij in 2003 vanaf het begin aan de 125cc had deelgenomen had hij 11 titels.
Het leek wel of de concurrentie in de 125cc toen zonder remmen reed, was toen ongezien om 9 GP's op rij te winnen met groot overmacht.
Kwam slechts 15P te kort op Steve Ramon op het einde door de eerste 3 GP's niet te rijden.
Dat kwam omdat de resultaten in de eerste 3 GP's MXGP van Everts tegenvielen (3,9 en 4de) dat Michele Rinaldi voorstelde om te combineren met de 125cc als opwarming voor de MXGP.
Was blijkbaar een goed voorstel achteraf gezien ;) .
 
Van mij mogen ze dit jaar wel wat meer zware zandbanen krijgen, afgelopen paar jaar was het te veel harde banen,
dan komen Herlings en Prado ook beter uit de verf, maar blijven ze veel op harde banen, dan blijven ze weer
lang dicht bij elkaar rijden.
Ik gok dat Maxime Renaux en Jed Beaton voor leuke verrassingen kunnen zorgen, en hopen dat Davy Pootjes
een goed jaar mag hebben
 
Momenteel word bekeken of berghem oss kan vervangen.
Dan is er een mooie zware zandbaan bij...

Niet dat ik dat zo 1. 2 3 zie gebeuren trouwens..
 
Terug
Bovenaan Onderaan