Motorcross is ook motorsport

Sneu verhaal zo langzamerhand.. hopen dat het nu allemaal in 1 seizoen zit qua pech.

En tijdens de MON moet hij natuurlijk gewoon zorgen dat NL nu wel kampieon word
 
Maar de vraag is, breek je je enkel door zi'n schamp of door die valpartij die er net voor gebeurde.. Dat 1e is natuurlijk wat beter te verantwoorden dan het 2e ;-)
 
Sneu verhaal zo langzamerhand.. hopen dat het nu allemaal in 1 seizoen zit qua pech.

En tijdens de MON moet hij natuurlijk gewoon zorgen dat NL nu wel kampieon word
Nou als je het lijstje ziet zit het helaas niet in 1 seizoen.
2014, 2015, 2017 en dit seizoen zodanig geblesseerd dat hij de titel mist. En in veel andere seizoenen eigenlijk ook telkens een zware blessure maar toch nog wereldkampioen.
Op deze manier zie ik hem niet meer op de leeftijd van Cairoli nog steeds top zijn. Er komt een moment dat je na de zoveelste blessure niet meer zo goed terug komt natuurlijk.
 
Hij reed over zijn enkel heen toen net wou opstappen,dus lijkt me duidelijk.

Nou ik heb het filmpje net zo goed gezien als jij (zie vorige pagina), maar z'n crash staat er niet op.. de camera's draaiden immers nog amper/niet tijdens de opwarmronde.

Maar die motor lag de verkeerde kant op, het was een beste sprong waar hij achter lag, en jasikonis raakte hem echt amper tot niet.. Zeg het maar.
 
Nou als je het lijstje ziet zit het helaas niet in 1 seizoen.
2014, 2015, 2017 en dit seizoen zodanig geblesseerd dat hij de titel mist. En in veel andere seizoenen eigenlijk ook telkens een zware blessure maar toch nog wereldkampioen.
Op deze manier zie ik hem niet meer op de leeftijd van Cairoli nog steeds top zijn. Er komt een moment dat je na de zoveelste blessure niet meer zo goed terug komt natuurlijk.

Ik doelde er op dat alles NU in dit seizoen gebeurd en hij er dan verder ook vanaf is ;) Oftewel dat dit zn laatste kwakkelseizoen is en hij de komende 10 jaar gewoon op rij kampioen word
 
wees maar gerust, dat het eens ophoud, niet de vele blessures misschien, maar wel mentaal en lichamelijk stop het, kijk maar naar de usa, die rijden 2 seizoen op een jaar, lees supercross en nationals. En op een enkeling na, zijn die allemaal op 27jaar klaar met de sport; De meeste zijn mentaal op maar ook lichamelijk gesloopt.
Caroli heeft al heel veel geluk gehad in zijn carrière om vrijwel geen blessures te hebben gehad, Een van de grote redenen dat hij nog meedoet,
Maar je zag het vorige al met momenten en dit jaar zie je het nog meer bij Caroli, hij kan niet meer constant op zijn top meer rijden, jammerlijk gevolg zijn nu dan ook valpartijen die serieus zijn
 
Klopt, maar het kan toch ook de andere kant op ? Ineens een paar jaar "blessurevrij"door t leven.
Als hij goed en fit is heeft hij zoveel marge dat hij daar wat mee moet kunnen doen lijkt me.
 
Herlings heeft meer dan genoeg marge, dat is het probleem niet.
Joel Smets zei het al, zijn grootste concurrent is jeffrey zelf.

Hij zal altijd gaan voor nr 1, of het nu training, kwalificatie of wedstrijd is, hij gaat altijd voor het snelste, ongeacht wat.

Deze foto maakte ik daags voordat die zijn been brak op een 85cc tijdens een demo voor stevan everts
jeffery-herlings_14739610653_o_small.jpg
 
Nu komen we op het eigenlijke probleem, Herlings is een toptalent en een hele harde werken, maar......
Zijn drang naar altijd meer, die moet onder controle komen, en dan, ik zeg dan, zou het mogelijk zijn om een aantal jaren nog op het hoogste niveau vol te houden en hopen dat zijn lichaam dan nog niet te veel gesloopt is om de harde training en leefarbeid mentaal op te kunnen brengen.
Het zou werkelijk zonde zijn moesten we Herlings al op vrij jonge leeftijd de mx zien verlaten, daar zou ik echt wel slecht van zijn, want niemand buiten Caroli heeft zoveel overgave voor zijn sport.
 
Herlings en Cairoli, beide fabrieksrijders geblesseerd en dus niet inzetbaar voor de fabriek. Is het dan een vreemde zet om zo'n fabrieksfiets aan Glenn Coldenhoff en/of Max Anstie uit te lenen?!
 
Coldenhoff zit volgens mij met de Standing Construct KTM op vergelijkbaar niveau als destijds met de fabrieksmachine.
Dus nee, zo vreemd is je voorstel eigenlijk niet.
 
Vandaag herlings weer ens voor de lens gehad.
Vandaag stond 1 ding in het teken, en dat was de veering.

419038 95 18-09-2019 SRMV Berghem sportplaatje.nl copy.jpg
419207 200 18-09-2019 SRMV Berghem sportplaatje.nl copy.jpg


Justin Cooper was er ook, hij ging rap rond maar tegenover herlings. :+

419048 165 18-09-2019 SRMV Berghem sportplaatje.nl copy.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan