Motorcross uitproberen

Princess Bride

MF veteraan
29 jun 2008
22.301
3
Hilversum
Vandaag ben ik bij een motorcrosswedstrijd wezen kijken in leusden, en mijn enthousiasme is gewekt, en zou dat erg graag zelf wel eens willen doen.

Nu is het probleem: ik heb geen enkele ervaring met offroad of motorcross, dus wil eerst een keer proberen of het wel wat voor mij is.
Ik wil dus een paar uurtjes les om dat te proberen. Maar dan zoek ik iets waarbij een motor, en kleding inbegrepen is.

Ik heb de cursus offroad-1 bij de knmv gezien, maar dat is een hele dag en kost toch redelijk wat geld. Een paar uurtjes is in principe genoeg.
Zijn er mensen die alternatieven weten op de knmv-cursus? Als die er niet zijn ga ik alsnog voor die knmv natuurlijk, maar oriënteren kan nooit kwaad toch? ;)
 
Kom een keer naar de Maasvlakte, kun je een rondje proberen of het je echt wat lijkt.
 
Kom een keer naar de Maasvlakte, kun je een rondje proberen of het je echt wat lijkt.
Ik zit zonder motor, en heb liever een training onder leiding van een instructeur, dan dat ik 'zomaar wat aan het aankloten ben'.
Ik heb echt nog nooit op een crossmotor gezeten he.. Ik hoop zelfs dat ik er één kan vinden waar ik op pas (ben maar 1.63), als blijkt dat het bevalt :')
 
Ik zit zonder motor, en heb liever een training onder leiding van een instructeur, dan dat ik 'zomaar wat aan het aankloten ben'.
Ik heb echt nog nooit op een crossmotor gezeten he.. Ik hoop zelfs dat ik er één kan vinden waar ik op pas (ben maar 1.63), als blijkt dat het bevalt :')

Als je er nog nooit een meter met gereden hebt, dan heb je ook niets op een crossbaan te zoeken. Leer eerst maar eens het vermogen hanteren op een stuk grasland.
Jij woont nogal uit de richting, anders zou ik zeggen, kom maar langs.
Maar er is vast wel iemand dichter in de buurt waar het ook mag. :)
 
Ik zit zonder motor, en heb liever een training onder leiding van een instructeur, dan dat ik 'zomaar wat aan het aankloten ben'.
Ik heb echt nog nooit op een crossmotor gezeten he.. Ik hoop zelfs dat ik er één kan vinden waar ik op pas (ben maar 1.63), als blijkt dat het bevalt :')

Tja, dan zul je John van der Berk eens moeten bellen.

Kinderen van 4 jaar zitten ook al op een crosser dus alles kan als je maar wilt ;) Maar met 1.63 gaat mijn KX een probleem vormen voor je ;)

Ik neem wel vaker mensen mee de baan op die nog nooit hebben gereden hoor. Maakt allemaal geen bal uit, zolang je maar niet in het drukke weekend gaat.
 
Laatst bewerkt:
er zijn in de buurt rondom leusden een heel aantal plekken om te crossen op hobby baantjes, zo gingen wij vaak rijden in barneveld of in amersfoort in de buurt van de ikea op vathorst.
als het een x mooi weer is en je gaat daar heen, geheid dat daar mannen aan het rijden zijn en vast niet te beroerd zijn om jou een paar rondjes te laten rijden ;)
 
Weten sommige mensen ook waar ik het kan uitproberen in hengelo overijssel? Bij een club ofzo? :')
Ik heb zelf ook geen motor en kleding, dus moeten die benodigdheden wel inbegrepen zijn.
:)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan