Motordag voor vrouwen of zoiets...

Flourik

Die hard MF'er
6 mrt 2005
506
0
Amersfoort
Vraagje....

Mijn vriendin was altijd een beetje angstig voor het motorrijden, maar nu ze wat vaker mee gaat e.d. begint ze het eigenlijk steeds leuker te vinden. Nu wil ik haar eigenlijk een proeflesje geven voor d'r verjaardag zodat ze zelf kan kijken of ze het wel of niet iets vindt. Nu kon ik mij herinneren dat er een damesblad was/is dat ieder jaar zo'n kennismakingsdag op de motor organiseert voor vrouwen. Via google werd ik helaas niet wijzer dus weten er hier mensen welk blad dat is? en welke datum het evenement plaats vind?

Mochten er mensen zijn die ook rijscholen in Amersfoort weten, waar je een leuke introles kan volgen zijn die suggesties ook welkom!
 
Een dag met allemaal vrouwen op de motor? Waar!!!! Waaar!!!!! *O* :9

(Kom je iets te kort? :? )


Als ze het meerijden steeds leuker begint te vinden zit het wel goed denk ik :Y
Nooit van zo'n dag gehoord :?

Maar uh, waarom geen proefles en daarna een helm laten uitzoeken, wedden dat ze om is ... *O*
en dan lekker samen :]

Succes met overhalen :)
 
Dat vrouwenblad was volgens mij de Viva, hoe ik dat nou weer weet....
Ik moest n.l. zelf aan het lessen toen er vier dames de rijschool binnenstapte en daarmee in gesprek geraakt. Dat was overigens bij Rijschool Veronica in Utrecht.
 
Iets speciaals aan de rijstijl/gedrag van vrouwen of zo dat ze een speciale vrouwen-motor-dag moeten inrichten? Er wordt toch véél gel#ld!! over de emencipatie van de vrouw, maar ik zie dat ze zichzelf vooral tégenwerken in hun "ontwikkeling"...
 
in Amersfoort heb je o.a. ook nog Hufman en Moerkerk. Heb zelf gereden bij een instructeur van Hufman. Ze reden destijds op CB500's, dat kan nu anders zijn. Bij Moerker hebben ze ER-5's.

Je hebt bij het eiland van Maurik ook een ladies day, maar dat is volgens mij voor vrouwen die al wel een rijbewijs hebben ;)
 
Iets speciaals aan de rijstijl/gedrag van vrouwen of zo dat ze een speciale vrouwen-motor-dag moeten inrichten? Er wordt toch véél gel#ld!! over de emAncipatie van de vrouw, maar ik zie dat ze zichzelf vooral tégenwerken in hun "ontwikkeling"...
? niet elke vrouw die motorrijdt gaat naar de "Viva motordag" ..... :?

neem d'r gewoon mee naar de MegaMeeting :Y
 
? niet elke vrouw die motorrijdt gaat naar de "Viva motordag" ..... :?

neem d'r gewoon mee naar de MegaMeeting :Y
Dat weet ik ook wel, maar het gaat er mij over dat vrouwen gelijke behandeling eisen in al wat ze doen en laten, maar dan onmiddellijk géén enkele opportuniteit onbenut laten om toch maar iets "speciaals" voor vrouwen te organiseren.

graag een beetje consequent zijn.
 
Dat weet ik ook wel, maar het gaat er mij over dat vrouwen gelijke behandeling eisen in al wat ze doen en laten, maar dan onmiddellijk géén enkele opportuniteit onbenut laten om toch maar iets "speciaals" voor vrouwen te organiseren.

Wij vrouwen vinden onszelf natuurlijk ook heel speciaal *D

Maar daar gaat die motordag helemaal niet over. Zet een aantal mannelijke motorrijders bij mekaar aan de (pseudo-) technische termen vliegen je om de oren. Als je niet beter weet, zou je denken dat elke motorrijder zijn blok blind uit elkaar kan halen en weer in mekaar zetten. En nog sterker: je gaat denken dat motorrijden onmogelijk is als je dat _niet_ kunt.
Sommige vrouwen worden daardoor zo geintimideerd dat ze het niet eens meer aandurven. Het valt me ook op dat heel vaak vrouwen pas gaan rijden dankzij een vriendje dat een motor heeft. Het omgekeerd hoor ik stukken minder.

Door een aparte motordag voor vrouwen wordt geprobeerd die vrouwen over de streep te trekken. Ik vind daar niets mis mee.

graag een beetje consequent zijn.


Ik denk dat je meer naar Dr. Phil moet kijken. Vrouwen z i j n gewoon niet consequent :Y . Als je sig na wilt leven kun je daar maar beter aanwennen :W .
 
Ik heb maar 2 personen in mijn omgeving die motor rijden maar wilde het zelf gewoon vreselijk graag !! Mijn man heeft ook geen a rijbewijs die kan/MOET straks lekker achterop _O-

Ik les bij een gewone rijschool en de ene keer samen met een vrouwelijke en dan weer mannelijke leerling en ik merk TOTAAL geen verschil tussen hun rijstijl.
 
Vraagje....
Nu kon ik mij herinneren dat er een damesblad was/is dat ieder jaar zo'n kennismakingsdag op de motor organiseert voor vrouwen. Via google werd ik helaas niet wijzer dus weten er hier mensen welk blad dat is? en welke datum het evenement plaats vind?

Dat gaat niet werken, zodra dit bekend wordt bij ons stroomt het automatisch vol met mannen 8-) :+ O-)
 
Wij vrouwen vinden onszelf natuurlijk ook heel speciaal *D
*D

Maar daar gaat die motordag helemaal niet over. Zet een aantal mannelijke motorrijders bij mekaar aan de (pseudo-) technische termen vliegen je om de oren. Als je niet beter weet, zou je denken dat elke motorrijder zijn blok blind uit elkaar kan halen en weer in mekaar zetten. En nog sterker: je gaat denken dat motorrijden onmogelijk is als je dat _niet_ kunt.
Ik steek mijn moto ook binnen in de garage om mijn ketting te spannen (ketting insmeren lukt me nog net), maar ik heb toch al dik 170.000 km achter de kiezen.

Sommige vrouwen worden daardoor zo geintimideerd dat ze het niet eens meer aandurven. Het valt me ook op dat heel vaak vrouwen pas gaan rijden dankzij een vriendje dat een motor heeft. Het omgekeerd hoor ik stukken minder.
Welk vriendje heeft er nu een drang/dwang om te proberen te bewijzen dat hij net zo goed is als zijn vriendin? Het komt mij meer over alsof vrouwen nu per sé ALLES, waar een groepje mannen in betrokken is, zelf ook willen doen, en o wéé als je als man durft te zeggen "men-only". Alle mannelijke "bastions" moeten doorbroken worden, en dan ONMIDDELLIJK een vrouwelijk clubje-in-een-club oprichten, waar je als man dan NIET welkom bent.
(--> Kinepolis: vrouwen-avond 1x per maand)
(--> Zwitserland: vrouwen-hotels)

Door een aparte motordag voor vrouwen wordt geprobeerd die vrouwen over de streep te trekken. Ik vind daar niets mis mee.
wat ik dus zeg, club-in-club
Ik denk dat je meer naar Dr. Phil moet kijken. Vrouwen z i j n gewoon niet consequent :Y . Als je sig na wilt leven kun je daar maar beter aanwennen :W .
Dr. Wie?
 
Ik steek mijn moto ook binnen in de garage om mijn ketting te spannen (ketting insmeren lukt me nog net), maar ik heb toch al dik 170.000 km achter de kiezen.


Je hoeft mij niet te overtuigen, hoor ;)
Ik zeg alleen maar wat ik (vroeger) vaak hoorde van meisjes als ze hoorden dat ik motorreed "jeeee, maar dan moet je toch a l l e s van motoren weten?". Het is best handig om er íets vanaf te weten, maar je hoeft echt niet zelf je kleppen te kunnen stellen "watte???" *D


Welk vriendje heeft er nu een drang/dwang om te proberen te bewijzen dat hij net zo goed is als zijn vriendin? Het komt mij meer over alsof vrouwen nu per sé ALLES, waar een groepje mannen in betrokken is, zelf ook willen doen, en o wéé als je als man durft te zeggen "men-only". Alle mannelijke "bastions" moeten doorbroken worden, en dan ONMIDDELLIJK een vrouwelijk clubje-in-een-club oprichten, waar je als man dan NIET welkom bent.
(--> Kinepolis: vrouwen-avond 1x per maand)
(--> Zwitserland: vrouwen-hotels)

ROFl. Je hebt gelijk, hoor. Ik zou hooguit willen dat de 'women-only' hetzelfde soort vermaeck inhielden als de 'men-only'-varianten O-)
Meestal is 'women-only' juist bedoeld om het typische gedrag van de men in men-only te vermijden.......


Slik. Tip: RTL 5 (als je dat kunt ontvangen) of anders heel goed naar Oprah Winfrey kijken :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan