Motordief gepakt

Zoiets zou alleen werken als de dief na zijn gevangenisstraf in een soortement van internaat komt, met gecontroleerde dagindeling, werkzaamheden, (sociale) contacten, etc. Maar ja... Das nogal duur, hè.

Het hoeft allemaal niet zo moeilijk. Gewoon in een hal zetten met 4 bewakers op een toren met een machinegeweer en dan maar wasknijpers maken (of iets dergelijks).
Uiteraard moeten de kosten voor het algehele gebruik van de gevangenis ook van het salaris afgetrokken worden. Maar dan kan vrij goedkoop als we daar een beetje op besparen bijv: 20 man op 1 cel, goedkope restproducten als voedsel en gewoon weer een zwart/wit kloffie aan.

Het wordt in NL altijd te duur omdat we zonodig zo sociaal moeten zijn, deze mensen hebben zich buiten de samenleving gesteld en kunnen derhalve ook geen aanspraak maken op de rechten van deze samenleving. Een sociale opstelling naar deze mensen toe is dan ook niet gewenst
 
Ik kan me toch niet van de indruk ontdoen dat de slachtoffers méér gestraft worden dan de daders.

Criminelen zouden best mogen werken om hun eigen bewakers/strafinstelling te betalen.

Zolang je je slachtoffers niet volledig vergoed hebt, blijf je werken in de gevangenis. Dat kan misschien een stimulans zijn om wat harder te werken. Wil je niet werken, ook goed, dan blijf je in de gevangenis, dan wil ik daar best aan meebetalen, want dat verbetert ook MIJN toekomst en die van de kinderen van mijn buren.
Desnoods zitten er 1 miljoen gevangenen in de gevangenis, beter daar en werken voor hun straf dan dat ze op straat rondlopen en daar misdrijven/misdaden plegen waar IK dan weer hinder van heb.

tja..eeuuhhmm... :^
 
Ik kan me toch niet van de indruk ontdoen dat de slachtoffers méér gestraft worden dan de daders.

Criminelen zouden best mogen werken om hun eigen bewakers/strafinstelling te betalen. Begeleid werken tegen minimum loon in de gevangenis, aan een goedkoper tarief dan de Chinezen, zodat onze economie ook weer vooruit gaat.

Zolang je je slachtoffers niet volledig vergoed hebt, blijf je werken in de gevangenis. Dat kan misschien een stimulans zijn om wat harder te werken. Wil je niet werken, ook goed, dan blijf je in de gevangenis, dan wil ik daar best aan meebetalen, want dat verbetert ook MIJN toekomst en die van de kinderen van mijn buren.
Desnoods zitten er 1 miljoen gevangenen in de gevangenis, beter daar en werken voor hun straf dan dat ze op straat rondlopen en daar misdrijven/misdaden plegen waar IK dan weer hinder van heb.
Het doet pijn om het te zeggen ;) , maar ik ben het helemaal met je eens.

Ik wilde alleen maar aangeven dat je met simpelweg de overheid de boel terug laten betalen en beslag leggen op het inkomen van de dief weinig opschiet.
 
:( Het lullige is dat die luilbal van die 6 maanden er nog twee niet hoeft uit te zitten "wegens goed gedrag" :( ook al slaat hij in de bajes nog eens een bewaker in elkaar, of zo |(
 
Ik zeg: Extra geasfalteerde rijstroken aan laten leggen! met een ijzeren bal aan hun poten :Y
 
Criminelen zouden best mogen werken om hun eigen bewakers/strafinstelling te betalen. Begeleid werken tegen minimum loon in de gevangenis, aan een goedkoper tarief dan de Chinezen, zodat onze economie ook weer vooruit gaat.
Dus straf je de sociale werkplaatsen met invalide mensen? ;(

De pest van dit is dat de laatste jaren sociale werkplaatsen steeds meer moeten concureren met gevangenissen. Hierdoor zijn sociale werkplaatsen veel commercieler geworden ten nadele van het sociale doel wat ze oorspronkelijk hadden :( (Gevangenissen produceren goedkoper aangezien de uurloonkosten nihil zijn.) :r

Laat ze dan maar een nieuw kanaal gaan graven met de hand... :(
 
Dus straf je de sociale werkplaatsen met invalide mensen? ;(

Nee, deze mensen mogen op de toren gaan staan met een machinegeweer in hun hand.

Voor ieder probleem is een simpele oplossing

Zo, weer probleem opgelost, het gaat lekker vandaag, zijn er nog vragen?
 
Ik kan me toch niet van de indruk ontdoen dat de slachtoffers méér gestraft worden dan de daders.

Criminelen zouden best mogen werken om hun eigen bewakers/strafinstelling te betalen. Begeleid werken tegen minimum loon in de gevangenis, aan een goedkoper tarief dan de Chinezen, zodat onze economie ook weer vooruit gaat.

Zolang je je slachtoffers niet volledig vergoed hebt, blijf je werken in de gevangenis. Dat kan misschien een stimulans zijn om wat harder te werken. Wil je niet werken, ook goed, dan blijf je in de gevangenis, dan wil ik daar best aan meebetalen, want dat verbetert ook MIJN toekomst en die van de kinderen van mijn buren.
Desnoods zitten er 1 miljoen gevangenen in de gevangenis, beter daar en werken voor hun straf dan dat ze op straat rondlopen en daar misdrijven/misdaden plegen waar IK dan weer hinder van heb.
:^

Zrex1200 4 president! ;)
 
Nee, deze mensen mogen op de toren gaan staan met een machinegeweer in hun hand.

Voor ieder probleem is een simpele oplossing

Zo, weer probleem opgelost, het gaat lekker vandaag, zijn er nog vragen?
Handig als je in een rolstoel zit, blind bent of een arm mist |(
(En dan heb ik het nog niet over geestelijk gehandicapten.)
 
(Afbeelding)
Zo dat is goed nieuws.

Maar ik vindt dat ie er nog flauwtjes vanaf komt.

Hogere (taak)straffen voor die gasten die niet van andermans spullen kunnen afblijven. :(

grtz. susanne :W
Een jaar cel en 120 uur taakstraf...

...zo kan je als eerlijke boef toch niet meer je werk doen? Je wordt gecriminaliseerd in dit land! B|
 
We hebben gekozen in Nederland voor een rechtssysteem waarin mensen de kans krijgen om zich te rehabiliteren. Jullie oplossingen zijn natuurlijk geweldig, maar er zijn mensen die wel eens een " foutje " maken. :X
Laten we een systeem invoeren zoals in California......3 x over de schreef, levenslang vast.

Als we dit niet willen, moeten we mensen levenslang vastzetten voor ELK vergrijp, want als ze uit de gevangenis komen zonder opvang, geld etc, is het een kleine ( soms onontkoombare ) stap om toch maar weer te gaan stelen.

-O-
 
Als we dit niet willen, moeten we mensen levenslang vastzetten voor ELK vergrijp, want als ze uit de gevangenis komen zonder opvang, geld etc, is het een kleine ( soms onontkoombare ) stap om toch maar weer te gaan stelen.

-O-
...spuitje...
 
Handig als je in een rolstoel zit, blind bent of een arm mist |(
(En dan heb ik het nog niet over geestelijk gehandicapten.)

Bij de poort, met geweer op standaard, de trekker kan je overhalen met 1 vinger (of een teen of tong, voordat ik de vraag krijg wat dan met mensen zonder vingers)

Geestelijk gehandicapten, degenen die in een sociale werkplaats zitten zijn niet helemaal gestoord. Ik weet niet of je al eens bij zo'n bedrijf bent geweest. Deze zijn er hoofdzakelijk op gericht om mensen wat meer te begeleiden. Die kun je dus prima uitleggen dat ze degenenen met bezoekerspasje moeten doorlaten en de rest mogen afschieten. Deegenen die dat niet kunnen zitten nu ook niet op de sociale werkplaats en zullen daar in de toekomst ook niet in komen.

Maar goed, als je door alle bullshit in mijn antwoorden doorleest dan was eigenlijk de bedoeling dat je hetvolgende oppikte.
> We moeten in Nederland niet zo moeilijk doen met al die sociale aspecten van een straf, criminelen zijn crimineel en dienen op die manier behandeld te worden<
 
We hebben gekozen in Nederland voor een rechtssysteem waarin mensen de kans krijgen om zich te rehabiliteren. Jullie oplossingen zijn natuurlijk geweldig, maar er zijn mensen die wel eens een " foutje " maken. :X
Laten we een systeem invoeren zoals in California......3 x over de schreef, levenslang vast.

Als we dit niet willen, moeten we mensen levenslang vastzetten voor ELK vergrijp, want als ze uit de gevangenis komen zonder opvang, geld etc, is het een kleine ( soms onontkoombare ) stap om toch maar weer te gaan stelen.

-O-
Theoretisch hebben jullie allemaal gelijk hoor. Net als de doodstraf. Helaas, is bewezen, dat dit uiteindelijk toch niet werkt... Maar nu gaat de discussie de verkeerde kant op, denk ik.

Vang meer motor-dieven en sluit ze langer op!
 
Theoretisch hebben jullie allemaal gelijk hoor. Net als de doodstraf. Helaas, is bewezen, dat dit uiteindelijk toch niet werkt... Maar nu gaat de discussie de verkeerde kant op, denk ik.

Vang meer motor-dieven en sluit ze langer op!
Na de doodstraf doen ze het iig niet meer, dus.... :) ;)
 
> We moeten in Nederland niet zo moeilijk doen met al die sociale aspecten van een straf, criminelen zijn crimineel en dienen op die manier behandeld te worden<
Klopt, maar niet ten koste van de zwakkere in de samenleving ;)

ps, ik ben bekend met de sociale werkvoorziening :)
(En daar word je soms niet vrolijk van '( )
 
Na de doodstraf doen ze het iig niet meer, dus.... :) ;)
met als nadeel dat als ze dan toch eenmaal over de schreef gegaan zijn...
Begrijp me niet verkeerd, als de doodstraf zou werken, dan zou ik daar ook achter staan hoor. en ik ben verder a-politiek

>[me]Boos B ends off-topic comments<[/me]
 
En wat gaat die dief dan doen om toch aan geld te komen?

Juist... Niet werken en weer opnieuw stelen/dealen/whatever.

Des te slechter ie het heeft na zijn gevangenisstraf, des te groter de kans dat ie gewoon weer verder gaat waar ie gebleven was.

Zoiets zou alleen werken als de dief na zijn gevangenisstraf in een soortement van internaat komt, met gecontroleerde dagindeling, werkzaamheden, (sociale) contacten, etc. Maar ja... Das nogal duur, hè.

Enne, als de overheid dat soort zaken moet betalen, waar moeten ze dat dan van doen? Juist, van belastinggeld. Dus ipv dat je er dan via je verzekeringspremies aan meebetaalt, betaal je er via belastingen aan mee. Schiet ook niet op, dus.

Als het nou toch eens zo simpel was. :z

Als iets niet simpel is, is dat op zich geen reden om het dan maar niet te doen :z

Als duidelijke slachtoffers door de belastingbetaler of collectieve verzekeringen schadeloos worden gesteld vind ik trouwens dat we er wel wat mee opschieten, een maatschappelijk probleem wordt dan maatschappelijk gedragen.

Overigens heeft Zrex, die ouwe relbelg, een uitstekende oplossing aangedragen
:}
 
...spuitje...
Tot je zelf of een bekende van je een keer op de verkeerde plaats op de verkeerde tijd was en ten onrechte ergens van beschuldigd wordt... :X

En iemand die weet dat ie tóch de doodstraf krijgt, heeft iig niks meer te verliezen. Dus waarom dan potentiële getuigen achter laten als je wat misdoet?

Als iets niet simpel is, is dat op zich geen reden om het dan maar niet te doen :z
Maar als iets niet werkt toch wel, hoop ik.

Met simpel bedoel ik niet dat het een simpele oplossing is, maar dat het probleem niet zo simpel op te lossen is.
 
Juist, simpel denken. jij hebt het door

Heerlijk al die rechtse praat. We moeten eens afspreken in het cafe.. Biertje er bij,dan komen de ideeen wel.
;)
Tot je zelf of een bekende van je een keer op de verkeerde plaats op de verkeerde tijd was en ten onrechte ergens van beschuldigd wordt... :X

En iemand die weet dat ie tóch de doodstraf krijgt, heeft iig niks meer te verliezen. Dus waarom dan potentiële getuigen achter laten als je wat misdoet?
Ach zoveel komt het niet voor dat je 'onschuldig' bent. ;) })
Anders pech gehad, gaat er wel iemand met geld schuiven naar de nabestaande, zijn die ook weer blij.

Ja maar je kan het ook zo zien dat als iemand de doodstraf krijgt, die misschien tig x nadenkt met wat ie doet.
Okee, toegegeven: werkt ook niet altijd, en daarom is de 'perfecte' oplossing ook zo moeilijk.
Ik ben iig geen voorstander van dat 'we gaan er over praten-gedoe'.
 
Maar als iets niet werkt toch wel, hoop ik.

Met simpel bedoel ik niet dat het een simpele oplossing is, maar dat het probleem niet zo simpel op te lossen is.

Tuurlijk heb je hierin gelijk. Maar dit is een forum dus kom ik niet direct met een compleet uitgewerkt concept
;)

Over de financiele behandeling van criminelen: Daar kan nog héél veel verdiend worden, geef die televisies en biljarttafels maar aan ouderen en studenten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan