Motordief gepakt

susanne

Die hard MF'er
1 mei 2004
806
6
zwaag(gemeente Hoorn)
full

Zo dat is goed nieuws.

Maar ik vindt dat ie er nog flauwtjes vanaf komt.

Hogere (taak)straffen voor die gasten die niet van andermans spullen kunnen afblijven. :(

grtz. susanne :W
 
aiaiaia Zaandam... dat is my town.. '(

wel goed dat ze 'm opgepakt hebben.. en ook waarschijnlijk die medeverdachten..
 
tjonge jonge wat een matige straf. We moeten jaren werken voor onze fietsen
(aanschaf en onderhoud) en zo'n gast krijgt alleen maar dit??
 
tjonge jonge wat een matige straf. We moeten jaren werken voor onze fietsen
(aanschaf en onderhoud) en zo'n gast krijgt alleen maar dit??

Dus een moord kan men wel af doen met een paar weken :?
De meeste kids zijn tenslotte in een paar minuten gebouwd })


ok, ze zitten dan nog 9 maanden in een oven, maar dat is geen jaren :X
 
Anders ff ts van die gestolen busa informeren en vragen naar die motor
club die motordieven behandelen als paardendieven in het wilde westen?? :+ :Y
 
En nu een systeem waarbij de overheid de gestolen spullen terugbetaalt aan alle gedupeerden, en vervolgens beslaglegging op die dief zijn loon, uitkering, en bezittingen, net zo lang tot ie alles netjes heeft terugbetaald.

Verder vind ik de straf wel ok.
 
6 maanden voorwaardelijk en 120 uur taakstraf????? En hoe zit het met alle gedupeerden??? Die kunnen fluiten naar hun tweewieler, fijn land wonen we toch in he :r . Misdaad loont in Nederland :(
 
En nu een systeem waarbij de overheid de gestolen spullen terugbetaalt aan alle gedupeerden, en vervolgens beslaglegging op die dief zijn loon, uitkering, en bezittingen, net zo lang tot ie alles netjes heeft terugbetaald.

Verder vind ik de straf wel ok.
:^
 
En nu een systeem waarbij de overheid de gestolen spullen terugbetaalt aan alle gedupeerden, en vervolgens beslaglegging op die dief zijn loon, uitkering, en bezittingen, net zo lang tot ie alles netjes heeft terugbetaald.

Verder vind ik de straf wel ok.
En wat gaat die dief dan doen om toch aan geld te komen?

Juist... Niet werken en weer opnieuw stelen/dealen/whatever.

Des te slechter ie het heeft na zijn gevangenisstraf, des te groter de kans dat ie gewoon weer verder gaat waar ie gebleven was.

Zoiets zou alleen werken als de dief na zijn gevangenisstraf in een soortement van internaat komt, met gecontroleerde dagindeling, werkzaamheden, (sociale) contacten, etc. Maar ja... Das nogal duur, hè.

Enne, als de overheid dat soort zaken moet betalen, waar moeten ze dat dan van doen? Juist, van belastinggeld. Dus ipv dat je er dan via je verzekeringspremies aan meebetaalt, betaal je er via belastingen aan mee. Schiet ook niet op, dus.

Als het nou toch eens zo simpel was. :z
 
En wat gaat die dief dan doen om toch aan geld te komen?

Juist... Niet werken en weer opnieuw stelen/dealen/whatever.

Des te slechter ie het heeft na zijn gevangenisstraf, des te groter de kans dat ie gewoon weer verder gaat waar ie gebleven was.

Zoiets zou alleen werken als de dief na zijn gevangenisstraf in een soortement van internaat komt, met gecontroleerde dagindeling, werkzaamheden, (sociale) contacten, etc. Maar ja... Das nogal duur, hè.

Enne, als de overheid dat soort zaken moet betalen, waar moeten ze dat dan van doen? Juist, van belastinggeld. Dus ipv dat je er dan via je verzekeringspremies aan meebetaalt, betaal je er via belastingen aan mee. Schiet ook niet op, dus.

Als het nou toch eens zo simpel was. :z

Ik kan me toch niet van de indruk ontdoen dat de slachtoffers méér gestraft worden dan de daders.

Criminelen zouden best mogen werken om hun eigen bewakers/strafinstelling te betalen. Begeleid werken tegen minimum loon in de gevangenis, aan een goedkoper tarief dan de Chinezen, zodat onze economie ook weer vooruit gaat.

Zolang je je slachtoffers niet volledig vergoed hebt, blijf je werken in de gevangenis. Dat kan misschien een stimulans zijn om wat harder te werken. Wil je niet werken, ook goed, dan blijf je in de gevangenis, dan wil ik daar best aan meebetalen, want dat verbetert ook MIJN toekomst en die van de kinderen van mijn buren.
Desnoods zitten er 1 miljoen gevangenen in de gevangenis, beter daar en werken voor hun straf dan dat ze op straat rondlopen en daar misdrijven/misdaden plegen waar IK dan weer hinder van heb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan