Motordief gewond.. (en terecht)

Johan

MF veteraan
17 jan 2002
2.852
1
Hoop dat hij in het vervolg met zijn handjes van andermans motor afblijft.
uzi.gif
getroffen.gif


Artikel uit Utrechts Nieuwsblad van 18-02-2002
Motordief komt ten val bij achtervolging

Utrecht - Een 17-jarige jongen is zaterdagavond aan de Van Heuven Goedhartlaan in Utrecht aangehouden toen hij bij een achtervolging door de politie op zijn gestolen motor ten val kwam.

Surveillerende agenten wisten dat een dergelijke motor gestolen was. Toen zij de berijder wilden aanhouden, ging hij er met hoge snelheid vandoor. Tijdens de achtervolging probeerde de motorrijder voor de politie-auto langs het trottoir op te rijden. Hierbij kwam hij ten val tegen een paal en liep rugletsel op. De jongen werd overgebracht naar het Oudenrijnziekenhuis. Tegen hem wordt proces-verbaal opgemaakt.
 
http://home.wanadoo.nl/saroh/beveilig/diefst2.htm

unive:

36.6. Diefstal, verduistering en joy-riding
In geval van diefstal van het motorrijtuig of onderdelen daarvan al dan niet door middel van geweld/braak/verbreking, dan wel strafbare poging daartoe, verduistering en joy-riding is de verzekeringsnemer of de bestuurder verplicht direct aangifte te doen bij de regiopolitie in zijn woonplaats en hierbij de naam van de maatschappij en het polisnummer te vermelden.
Bij diefstal van het motorrijtuig in het buitenland is de verzekeringsnemer of bestuurder verplicht aangifte te doen bij de regiopolitie in zijn woonplaats onder overlegging van het proces verbaal van aangifte, opgemaakt door de politie van het land waar het motorrijtuig is gestolen.
Indien het motorrijtuig wordt terugverkregen voordat dertig dagen na de datum van de schade-aanmelding bij de maatschappij zijn verstreken, dan moet het door de verzekeringsnemer tegen terugbetaling van de eventueel reeds ontvangen schadeloosstelling worden teruggenomen, waarbij eventuele kosten voor reparatie van gedurende die diefstal of verduistering ontstane beschadigingen door de maatschappij worden vergoed. De schadevergoeding wordt betaald zodra verzekeringsnemer de maatschappij heeft gemachtigd het motorrijtuig namens hem terug te vorderen, en/of de eigendom aan de maatschappij heeft overgedragen; beide ter keuze van de maatschappij volgens een door haar op te stellen door verzekeringsnemer ondertekende akte.
 
Laatst bewerkt:
Je was je fiets toch al kwijt dus al heb je hem beschadigd terug, het is toch iets he.

En ik zou het wel leuk vinden om te weten dat die dader in de kreukels ligt.
}) }) })

Doet mij btw denken aan een aflevering van blik op de weg. Waar die agent met de anonieme camera pan European een ettertje met een scooter achtervolgd door en woonerf en ten einde raad het pestjoch tussen de geparkeerde autos trapt.

toch wel :} :} voor het rijden met de Pan (al is het een agent)
 
Doet mij btw denken aan een aflevering van blik op de weg. Waar die agent met de anonieme camera pan European een ettertje met een scooter achtervolgd door en woonerf en ten einde raad het pestjoch tussen de geparkeerde autos trapt.

toch wel :} :} voor het rijden met de Pan (al is het een agent)

Kan ik me nog herineren ja die aflevering,was wel mooi dat ie zich gewoon overal door duwde met die grote motor.
 
Ik vind dat ze die gozer gewoon moeten laten liggen. En als hij dan weer hersteld is publiekelijk vernederen en alles zelf terug betalen. Laat maar werken, kettingen aan zijn poten en langs de weg laten vegen ofzo. En dan iedereen die langs komt in zijn bek laten spugen.
 
Ook behoorlijk slecht dat in de tekst staat:
\"op zijn gestolen motor\"
Kap nou |(
 
Vind het heel erg jammer dat ie zichzelf niet heeft doodgereden. Die gasten moeten gewoon met de fikken van een anders eigendom afblijven. Nekschot is een goed idee, maar met 100km/u achter een motor aansleuren is een nog beter idee.
 
Och gebeurd wel vaker in Utrecht... van de zomer nog spectaculaire achtervolging met een gestolen :? crossmotor. Mooi dat die jongen ontkwam ! En ik zag \'m dus ook langsrijden (hoorde op de scanner van de achtervolging) nou die gozer reed echt snoeihard op dat ding in z\'n t-shirtje... je zou maar vallen... maar geloof dat ie de week erna nog was gepakt ofzo..

Maargoed, alle motordieven moeten gewoon in hun blote kont over het asfalt rollen met 100km/u achter een auto ofzo aan })
 
hebje daar wel tijd voor naast het vliegtuigspotten? })

:? Daar is geen zak aan ;) Heb alleen de scanner aan als ik 10 sirenes hoor en toevallig was ik op dat moment bij het omaatje van m\'n vriendin en die heeft wel vaker dat schreeuwding aan. MAar in grote steden kan je nog wel eens leuke dingen horen toch? Zou jij moeten weten als amsterdammer
 
Heetgebakerde reacties hier.

Ok, het is beslist niet fijn als je motor gestolen wordt en ik heb ook wat leedvermaak met die kwast, maar om meteen van een nekschot te gaan spreken...
 
:? Daar is geen zak aan ;) Heb alleen de scanner aan als ik 10 sirenes hoor en toevallig was ik op dat moment bij het omaatje van m\'n vriendin en die heeft wel vaker dat schreeuwding aan. MAar in grote steden kan je nog wel eens leuke dingen horen toch? Zou jij moeten weten als amsterdammer


Wat kost zo\'n politiescanner?
en waar kan je die aanschaffen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan