Motordiefstal : Wat betekent "subsidiair"in een vonnis?

Oude Brikker

MF veteraan
7 jan 2003
8.086
18
Den Haag
Ik kreeg een brief van de rechtbank, waarin stond dat degene die in 2004 een 2-wieler bij mij gestolen heeft veroordeeld is tot *O* :

"Een werkstraf van 30 uur, subsidiair 15 dagen hechtenis".

En "Een gevangenisstraf van 14 dagen, met een proeftijd van 2 jaar".

Wat betekent de kreet "subsidiair" in dit vonnis? :?

O ja, aangifte doen na een diefstal is dus niet nutteloos, zo is gebleken!
Als ik dat destijds niet had gedaan, was de dief waarschijnlijk alleen veroordeeld voor joyriding, of zo.
 
Volgende keer even wat moeite doen :Y

Woordenboek


sub·si·di·air (bn.)
1 zo nodig in de plaats tredend van wat in de eerste plaats verlangd wordt => plaatsvervangend

Dus bij niet voldoen van taakstraf - zitten.

Ik vind die taakstraffen zo flauw - laat ze maar zitten - kunnen ze tenminste nadenken of ze het de volgende keer weer doen.
 
Laatst bewerkt:
sub·si·di·air (bn.)
1 zo nodig in de plaats tredend van wat in de eerste plaats verlangd wordt => plaatsvervangend
 
Ik kreeg een brief van de rechtbank, waarin stond dat degene die in 2004 een 2-wieler bij mij gestolen heeft veroordeeld is tot *O* :

"Een werkstraf van 30 uur, subsidiair 15 dagen hechtenis".

En "Een gevangenisstraf van 14 dagen, met een proeftijd van 2 jaar".

Wat betekent de kreet "subsidiair" in dit vonnis? :?

O ja, aangifte doen na een diefstal is dus niet nutteloos, zo is gebleken!
Als ik dat destijds niet had gedaan, was de dief waarschijnlijk alleen veroordeeld voor joyriding, of zo.


is wel nutteloos dus.. 14 dagen damn.. als hij uit de poort komt jat ie weer een auto of iets anders... 14 dagen is veel te weinig. als het nou 3 jaar was dan dacht ik ok.. maar 14 dagen....
 
Ik kreeg een brief van de rechtbank, waarin stond dat degene die in 2004 een 2-wieler bij mij gestolen heeft veroordeeld is tot *O* :

"Een werkstraf van 30 uur, subsidiair 15 dagen hechtenis".

En "Een gevangenisstraf van 14 dagen, met een proeftijd van 2 jaar".

Wat betekent de kreet "subsidiair" in dit vonnis? :?

O ja, aangifte doen na een diefstal is dus niet nutteloos, zo is gebleken!
Als ik dat destijds niet had gedaan, was de dief waarschijnlijk alleen veroordeeld voor joyriding, of zo.
Als hij die werkstraf niet nakomt mag hij 15 dagen gaan zitten.
 
O ja, aangifte doen na een diefstal is dus niet nutteloos, zo is gebleken!
Als ik dat destijds niet had gedaan, was de dief waarschijnlijk alleen veroordeeld voor joyriding, of zo.

Nutteloos dus, jij bent langer op zoek naar een andere motor, dan dat hij werkstraf heeft. |( |( |(
 
Dat vind ik verbazend...
Ik hoopte eigenlijk dat het EN betekende, dus 30 uur zichzelf nuttig maken en ook 15 dagen achter de deur.

30 uur werken (dat is dus nog geen 4 werkdagen van 8 uur!) is dus, voor de wetgever, blijkbaar net zo erg als 15 dagen in de bak zitten.

Ik vind dat de verhouding volledig zoek is!

Voor een ding dat 4000,= zuurverdiende euro's kost moet de dief bijvoorbeeld 30 uur brood smeren en beleggen in een zorginstelling, of ander (soortgelijk) werk doen.

Beetje jammer.
 
Dat vind ik verbazend...
Ik hoopte eigenlijk dat het EN betekende, dus 30 uur zichzelf nuttig maken en ook 15 dagen achter de deur.

30 uur werken (dat is dus nog geen 4 werkdagen van 8 uur!) is dus, voor de wetgever, blijkbaar net zo erg als 15 dagen in de bak zitten.

Ik vind dat de verhouding volledig zoek is!

Voor een ding dat 4000,= zuurverdiende euro's kost moet de dief bijvoorbeeld 30 uur brood smeren en beleggen in een zorginstelling, of ander (soortgelijk) werk doen.

Beetje jammer.
imwithstupid.gif
 
De politie kan hier niets aan doen,..die geeft de straf niet (is ten minste niet de bedoeling }) }) ) Hij moet dus 30 uur werken en 14 dagen zitten. Doet hij dit nog eens iets binnen twee jaar heeft hij een probleem.
 
Laatst bewerkt:
De politie kan hier niets aan doen,..die geeft de straf niet (is ten minste niet de bedoeling }) }) ) Hij moet dus 30 uur werken en 14 dagen zitten. Doet hij dit nog eens iets binnen twee jaar heeft hij een probleem.

Dat bedoelt Orriens2 ook denk ik... Jullie doen je best om die gasten te pakken, en als je ze eenmaal hebt staan ze zo weer buiten.
Lijkt me voor jullie ook niet echt motiverend |(
 
De politie kan hier niets aan doen,..die geeft de straf niet (is ten minste niet de bedoeling }) }) ) Hij moet dus 30 uur werken en 14 dagen zitten. Doet hij dit nog eens iets binnen twee jaar heeft hij een probleem.
niet 30 uur en 14 dagen maar 30 uur of 14 dagen -O-
 
niet 30 uur en 14 dagen maar 30 uur of 14 dagen -O-

lees nog maar een keer:

"Een werkstraf van 30 uur, subsidiair 15 dagen hechtenis".

En "Een gevangenisstraf van 14 dagen, met een proeftijd van 2 jaar".


Dus het is 30uur werkstraf of 15 dagen + 14 dagen zitten

Dus als is niet naar de werkstraf gaan mag ie 29 dage zitten
 
lees nog maar een keer:

"Een werkstraf van 30 uur, subsidiair 15 dagen hechtenis".

En "Een gevangenisstraf van 14 dagen, met een proeftijd van 2 jaar".


Dus het is 30uur werkstraf of 15 dagen + 14 dagen zitten

Dus als is niet naar de werkstraf gaan mag ie 29 dage zitten

Waarschijnlijk is hij het woordje "voorwaardelijk" vergeten. Bij een gevangenisstraf kun je alleen een proeftijd krijgen als hij voorwaardelijk is.
 
lees nog maar een keer:

"Een werkstraf van 30 uur, subsidiair 15 dagen hechtenis".

En "Een gevangenisstraf van 14 dagen, met een proeftijd van 2 jaar".


Dus het is 30uur werkstraf of 15 dagen + 14 dagen zitten

Dus als is niet naar de werkstraf gaan mag ie 29 dage zitten


Zuch, zo moeilijk is het toch niet hoor...



30 uur taakstraf, bij niet voldoen of slecht gedrag daarbij dan word het 15 dagen zitten.

Daarnaast een proeftijd van 2 jaar, bij volgende gelijke feit binnen die twee jaar heeft hij NAAST de straf die hij dan krijgt ook alvast 14 dagen extra erbij.
 
Zuch, zo moeilijk is het toch niet hoor...



30 uur taakstraf, bij niet voldoen of slecht gedrag daarbij dan word het 15 dagen zitten.

Daarnaast een proeftijd van 2 jaar, bij volgende gelijke feit binnen die twee jaar heeft hij NAAST de straf die hij dan krijgt ook alvast 14 dagen extra erbij.
oftewel stront weinig straf voor een dergelijk vergrijp :r

wordt hier zo giftig van...verhouding is totaal naar de klote in dit land... :(
 
Zuch, zo moeilijk is het toch niet hoor...



30 uur taakstraf, bij niet voldoen of slecht gedrag daarbij dan word het 15 dagen zitten.

Daarnaast een proeftijd van 2 jaar, bij volgende gelijke feit binnen die twee jaar heeft hij NAAST de straf die hij dan krijgt ook alvast 14 dagen extra erbij.

naja zo als het geschreven staat

Een werkstraf van 30 uur, subsidiair 15 dagen hechtenis".

En "Een gevangenisstraf van 14 dagen, met een proeftijd van 2 jaar".

Staat er dus 30 uur werken, en bij niet uitvoering 15 dagen zitten. EN een gevangenisstraf van 14 dagen, en als die binnen de 2 jaar daarna wat flikt mag die weer terug komen.
 
naja zo als het geschreven staatStaat er dus 30 uur werken, en bij niet uitvoering 15 dagen zitten. EN een gevangenisstraf van 14 dagen, en als die binnen de 2 jaar daarna wat flikt mag die weer terug komen.

Maak het nou niet moeilijker als het is.

30 uur werken / 15 dagen voor deze gepleegde diefstal.


_______________________________________________________________________




binnen 2 jaar opnieuw --> voorwaardelijke straf van 14 dagen komt bij de straf voor dat nieuwe feit.
 
Laatst bewerkt:
Ben alleen wel benieuwd of je ook de motor weer terug hebt.

Zo ja, hoeveel schade? Is dat ook betaalt door de feitpleger.

En buiten dat alle stress dat je motor gejat is, ik vind het een "verdomd" lage straf.
 
Laatst bewerkt:
Dat is nederland he, als je verkeerd geparkeerd staat(met 1 band 1cm op de stoep) krijg je om half 3 snachts een bekeuring. Maar zodra het om de wat(imo) zwaardere misdaden gaat komen ze er in Nederland héél erg goed vanaf. Steel maar eens wat in het buitenland (buiten europa) nou dan heb je wat langer de tijd op over je misdaad na te denken!
 
Terug
Bovenaan Onderaan