Motordiefstal..

Terminator

Die hard MF'er
1 jun 2001
524
0
Nieuwegein
Hey all,

Ik ben weer eens wat wezen rondbrowsen en begon me toch wat zorgen te maken. Er worden nogal wat motoren gejat.

De mijne staat in nieuwegein in een afgesloten berging. Hij staat op stuurslot en heeft een disclock.

Denken jullie dat dit genoeg is of zal ik 'em met een grond anker oid vastzetten :?
 
Ik heb ongeveer dezelfde beveiliging als jij.... Ik mag toch hopen dat dat genoeg is... Zo niet, tja uhm misschien idd zo'n grondanker, alhoewel je je slot NIET op de grond moet hebben liggen ( dan kunnen de dieven gemakkelijk het slot doorknippen met een betonschaar.)
 
Je moet even je verzekeringspapieren doorlezen onder welke voorwaarden je fiets moet worden gestald. Volgens mij voldoe je aan de gemiddelde eisen. Wellicht dat het verankeren aan de grond door je verzekering ook wordt verplicht en/of alarm op je fiets en/of je fiets moet uit het zicht staan. Gewoon even lezen en verder geen zorgen maken, daar heb je toch een verzekering voor?
 
Al ben ik verzekerd, wordt er toch niet echt vrolijk van als die gestolen wordt, zeker niet vlak voor de vakantie.

Probeer hem in ieder geval ergens aan vast te zetten, in de meeste gevallen wordt zo´n motor opgetild en in een busje gezet, ergens anders halen ze op der gemak de sloten af.


 
Ik heb ongeveer dezelfde beveiliging als jij.... Ik mag toch hopen dat dat genoeg is... Zo niet, tja uhm misschien idd zo'n grondanker, alhoewel je je slot NIET op de grond moet hebben liggen ( dan kunnen de dieven gemakkelijk het slot doorknippen met een betonschaar.)
in een afgesloten ruimte hebben ze tijd zat om het flink aan te pakken, slijptol etc... maar als je er beter van slaapt....

_________________
GuZ
Fight the Fat!

[ Dit Bericht is bewerkt door: GuZ op 2001-07-02 14:12 ]
 
Op 2001-07-02 10:59, schreef HELLdesker:
Ik heb ongeveer dezelfde beveiliging als jij.... Ik mag toch hopen dat dat genoeg is... Zo niet, tja uhm misschien idd zo'n grondanker, alhoewel je je slot NIET op de grond moet hebben liggen ( dan kunnen de dieven gemakkelijk het slot doorknippen met een betonschaar.)
in een afgesloten ruimte hebben ze tijd zat om het flink aan te pakken, slijptol etc... maar als je er beter van slaapt....

_________________
GuZ
Fight the Fat!

[ Dit Bericht is bewerkt door: GuZ op 2001-07-02 14:12 ]

Wordt toch een heel stuk vervelender als de garage ( zoals in mijn geval.) aan het huis vast zit en je de slijptol echt wel door de muur heen hoort. :P Ennuh zo'n krijsend alarm valt ook best op. :P

Yep, ik slaap er dus beter door.

_________________
Ik
worshippy.gif
mijn YZF-R1 waarmee ik lekker kan
crossy.gif
.
fuckyou.gif
snelheidscontroleurs.

[ Dit Bericht is bewerkt door: HELLdesker op 2001-07-02 14:18 ]
 
Ik moet zelfs bekennen dat mijn nieuwe huis een garage of schuur AAN het huis moet hebben anders koop ik um nie... Ook als is ie zo goed verzekerd, je zit toch weer met al die administratieve rompslomp EN bovendien ben je je motor kwijt!!!
 
Ik moet zelfs bekennen dat mijn nieuwe huis een garage of schuur AAN het huis moet hebben anders koop ik um nie... Ook als is ie zo goed verzekerd, je zit toch weer met al die administratieve rompslomp EN bovendien ben je je motor kwijt!!!

Precies! Om die reden heb ik dus ook mijn huis gekocht...
 
Die motor is wel erg belangrijk voor ons he?

Zo te horen hebbeb we allemaal een ander huis gekocht,speciaal voor de motor. Ik weet er alles van.
 
Je kunt er mee lachen, maar de enige "eis" die ik aan een nieuw huis stelde was, dat er een garage bij zat. Voor de rest mocht mijn vriendin alles bepalen. Het huis wat we nu gekocht hebben, heb ik dan wel ( stiekum.) helemaal zelf uitgezocht, maar okay. Mijn vriendin vind het iig grandioos. Ennuh de kans op een weggehaalde motor is er meteen een stuk kleiner van geworden.

Maar om nou te zeggen dat ik dit huis heb gekocht vanwege de "veilige" stalling van mijn motor ...... uhm ....... nee. :P
 
De meeste verzekeraars willen zelfs dat je het tussen 23:00 en 8:00 binnen zet, buiten geankerd (heb ik ook zo, betonblok en massief 40 mm hydrauliekstaal).
Aan een U beugel slot en een discslot , evt zelfs stuursot, maar dat stelt niks voor.
Mja, als ze hem willen hebben nemen ze hem echt mee.....
 
Die motor is wel erg belangrijk voor ons he?

Zo te horen hebbeb we allemaal een ander huis gekocht,speciaal voor de motor. Ik weet er alles van.

We zaten destijds bij de makelaar door de klappers te spitten: geen garage :j , wel een garage :} , geen garage :j , geen garage :j , wel een garage :} , etc, etc :)
 

Ach.. woon in Rotterdam. En als de medemens hier iet wil ontvreemden kan je er vergif op innemen dat het als verloren beschouwd kan worden. '( Als ze iets willen hebben krijgen ze het toch wel. Maar het beteken niet dat je het ze niet moeilijk moet maken.

IK zit wel eens te dagdromen over een dikke 10.000 volt op de hoes van mijn fiest. Zie je in gedachte al een poedeltje aan komen lopen om zijn poot op te tillen! })
 
Zeker omdat het een CBR 600 is (de meest gejatte motor van de benelux) zou ik nog maar wat erbij verzinnen. Zoals de Heilige al typte kan je het ze slechts zo moeilijk mogelijk maken. Heb wel eens gehoord dat de meeste motordieven opportunisten zijn. Rijden rond in busjes en loeren net zolang totdat ze een "makkelijk"doelwit vinden. Een goed kettingslot dat je ergens aan vast kan zetten kan misschien net voldoende zijn. Wellicht zijn Alphadots ook nog een optie.

Vorig jaar was er trouwens in Rotjeknor (kruiskade) een heuse motorjacking!! Type stond voor een stoplicht en kreeg ineens een pistool onder z`n neus gedrukt!! :( Gelukkig het enigste geval waarover ik het in Nederland heb gehoord, in Brussel schijnen deze jackings vaker voor te komen (shoot te bastards :(
 
Tja... dan zou ik denk ik toch eieren voor mijn geld kiezen.. Of de fiest laten omvallen... dan neemt zo'n knakker ook de moeite niet om um op te tillen. De laatse oplossing: gewoon op de RF blijven rijden die motorjacking voor te zijn.
 
Gewoon je befaamde burn-out gebruiken. :} Zal door de rook niet meer kunnen mikken. 8-) Was nog van plan bij die toertocht van je te kijken, maar na eerdere berichten begin ik toch te twijfelen... :?
 
Hehehehe }) })

Denk niet dat ik problemen ga krijgen als we met 40 motoren onder weg zijn hoor. En wel dan gaan wel met z'n alle zo :j staan.

Leuk gezicht moet dat zijn })
 
en als je nou net 40 van die motorjackers tegenkomt (dat ze net uit de bus stappen bij terugkomst van een educatief schoolreisje motorjacken)
dan wordt het al snel minder
 
Terug
Bovenaan Onderaan