Motordieven gepakt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja,
ik denk dat gezien de leeftijd dit eerder onder de gelegenheids diefstal of geplande joyriding valt.
De echte motor dieven lopen niet met zo'n fiets door een super rustige wijk te zeulen.
 
Als je dit in Zuid-Amerika bv doet worden in beide handjes zonder pardon de bijl gezet.

Doe je het nooit meer.

Nederland is toch veul te soft........
Nadeel is alleen dat voordat je dan zoiemand pakt e.e.a. heel erg escaleert, met alle gevolgen vandien.
Ook is de criminaliteit in derg. landen niet significant lager dan bij ons, kijk bv. eens in USA, staten waar wel doodstraf gehanteerd wordt hebben vergelijkbare of nog slechtere cijfers dan staten waar geen doodstraf is...

Evengoed wel mooi dat die #$%^&*( gepakt zijn, straffen die hap!
 
Tja,
ik denk dat gezien de leeftijd dit eerder onder de gelegenheids diefstal of geplande joyriding valt.
De echte motor dieven lopen niet met zo'n fiets door een super rustige wijk te zeulen.
Gelegenheidsdief gaat niet met slotentrekker en kentekenplaat op pad, mar neemt spontaan een goed dat aan iemand anders toebehoort mee...
 
ik stem voor vrijlating:

bijvoorbeeld op de mfmm O-)

*uiteindelijk krijgen ze toch maar 3 maanden voorwaardelijk. Ze kunnen de schuld aan elkaar geven, en daardoor de politie uitspelen...
triest systeem
 
Laatst bewerkt:
Mooi zo, alert gereageerd.
En voor straks..... taakstraf i.p.v. vakantie vieren hoop ik, en jongens
kijken doen we nog steeds met de oogjes
 
Als je dit in Zuid-Amerika bv doet worden in beide handjes zonder pardon de bijl gezet.

Doe je het nooit meer.

Nederland is toch veul te soft........

Enkel de rechterhand. Rechterhand en linkervoet volgens Soenna en Koran indien deze diefstal een dood tot gevolg heeft. Kwestie van je onnozele opmerking eens recht te zetten.
 
Enkel de rechterhand. Rechterhand en linkervoet volgens Soenna en Koran indien deze diefstal een dood tot gevolg heeft. Kwestie van je onnozele opmerking eens recht te zetten.

mhh als je je rechtervoet mist sta je nog steeds scheef...

Anyway, denk frustratie. Het rechtssysteem hier is te soft, hoe je het ook went of keert.
 
Hulde voor de omwonende.

Kan hier zo boos om worden, tuig dat niet van andermans spullen kan afblijven. Maar als je ze flink aftuigd, heb jij het gelijk weer gedaan...
 
denk oblivious.

als in de randstand (of waar dan ook) je motor word gestolen dan zijn het vaak ratten uit noord-afrika.


blijf objectief , oordeel pas over mensen als je de feiten kent.

zo glijd je niet af naar subjectieviteit.
 
wie heeft de politie nou gebeld.... eerst zelf met de honkbal knuppel erop af en dan de brandweer bellen om ze uit de boom te halen
 
Nadeel is alleen dat voordat je dan zoiemand pakt e.e.a. heel erg escaleert, met alle gevolgen vandien.
Ook is de criminaliteit in derg. landen niet significant lager dan bij ons, kijk bv. eens in USA, staten waar wel doodstraf gehanteerd wordt hebben vergelijkbare of nog slechtere cijfers dan staten waar geen doodstraf is...

Evengoed wel mooi dat die #$%^&*( gepakt zijn, straffen die hap!

Ja, maar daar is ook 100% van de mensen buitenlander!


8-)
 
Niettemin is het ook wel bewezen dat de doodstraf niet is geschikt als repressieve straf. Het schrikt niet af maw.
Nope, maar is een vrij effektief middel tegen recidive. :P

Niet dat ik hiermee wil zeggen dat op motordiefstal meteen de doodstraf moet staan....... tenzij 't mijn motor is natuurlijk.
Dat een dief zich op een gestolen motor te pletter rijdt juich ik dan weer wel in alle gevallen van harte toe, ook als 't mijn motor is.
 
Laatst bewerkt:
Nope, maar is een vrij effektief middel tegen recidive. :P

Niet dat ik hiermee wil zeggen dat op motordiefstal meteen de doodstraf moet staan....... tenzij 't mijn motor is natuurlijk.
Dat een dief zich op een gestolen motor te pletter rijdt juich ik dan weer wel in alle gevallen van harte toe, ook als 't mijn motor is.

Volledig mee eens.
Alhoewel ik toch liever zou hebben dat ie mijn motor laat staan en dan van een brug springt ofzo in een laatste poging de arm der wet te ontsnappen O-)
 
Laatst bewerkt:
Dat mag niet hoor Nelis...
Je moet eerst met een stoel naar buiten met ze praten en vriendelijk vragen of ze alsjeblieft je motor terug willen zetten...
Als ze dan zeggen "Nee", al dan niet met een Noord Afrikaans accent, dan heb je pech en kan je op je gemakkie de politie gaan bellen...
Met een beetje mazzel zijn ze niet te druk met laseren, verstoppertje spelen met elkaar of rapporten te typen en pakken ze de daders.

Gelukkig hadden ze het in dit geval niet te druk met andere zaken en hebben ze daadwerkelijk echt crimineel gedrag gestraft.

En nu foei jongens niet meer doen! We hopen dat jullie er wat van hebben geleerd! "Ja meneertsje"
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan