Motordieven scootertuig en slotenslijpschorem

Waarom?
Het is 100% motorgerelateerd, komt vaak voor, en de methodes en brutaliteit zijn hier in sommige gevallen bijna hetzelfde. Het schept een goed beeld hoe ze te werk gaan en hoe het publiek (niet) reageert.


Groot slot hier op . B|
 
Ik ben er trouwens ook niet zo gecharmeerd van dat je me tuig noemt :( ,en mijn kat loopt hier nu ook met een trauma rond -O-

full




















:+
 
Mijn slot houdt het in dat filmpje langer vol dan ik dacht, zo'n anderhalve minuut is hij er mee bezig op die paningale. Met het alarm dat erbij afgaat vind ik dat toch wel redelijk veilig, maar naar London ga ik niet op de motor :P
 
Motoren stelen dat ga ik niet doen. Dat vind ik erger dan erg.
Toch heb ik ongewild ervaring opgedaan hoe dat wel heel makkelijk kan.

Op de motorbeurs Utrecht was er een klojo die met zijn motorslot ook mijn (trap)fiets had vastgezet. Toen ik naar huis wilde stond mijn fiets vast aan die van hem en tevens aan een boom. Ongelooflijke Ass-hole!! Verdomme.....Ik wil naar huis.

Vlakbij was er een fietsenmaker waar ik een accu-slijptol heb gehaald.
Het dikke motorslot waarmee beide fietsen aan elkaar stonden was in een paar tellen door geslepen. Vlgs mij was het slot veel meer waard dan de oude fiets waar die bij hoorde. Wat opviel was dat voorbijgangers nauwelijks keken wat ik aan het doen was.

Hoe dan ook, die oen kan iig weer naar de dealer voor een prijzig motorslot. Succes!
Eind goed, al goed. Ik kon eindelijk weer verder..............
 
Motoren stelen dat ga ik niet doen. Dat vind ik erger dan erg.
Toch heb ik ongewild ervaring opgedaan hoe dat wel heel makkelijk kan.

Op de motorbeurs Utrecht was er een klojo die met zijn motorslot ook mijn (trap)fiets had vastgezet. Toen ik naar huis wilde stond mijn fiets vast aan die van hem en tevens aan een boom. Ongelooflijke Ass-hole!! Verdomme.....Ik wil naar huis.

Vlakbij was er een fietsenmaker waar ik een accu-slijptol heb gehaald.
Het dikke motorslot waarmee beide fietsen aan elkaar stonden was in een paar tellen door geslepen. Vlgs mij was het slot veel meer waard dan de oude fiets waar die bij hoorde. Wat opviel was dat voorbijgangers nauwelijks keken wat ik aan het doen was.

Hoe dan ook, die oen kan iig weer naar de dealer voor een prijzig motorslot. Succes!
Eind goed, al goed. Ik kon eindelijk weer verder..............

Dat heb ik eens gehad met een motorscooter.
Ik was vergeten het schijfrem slot eraf te halen :$ en bij wegrijden reed ik het pinnetje krom (goedkoop prul).
Was ca 2 kilometer van mijn huis dus ik te voet naar huis en terug met gereedschap(waaronder een slijptol en verlengsnoer).
Ik had voor de zekerheid al mijn papieren meegenomen zodat ik kon aantonen dat het mijn motor was.
Daar aangekomen op mijn gemak het slot door geslepen met stroom van een nabij gelegen winkel,niemand die iets vroeg of verbaast was :?
Ook gewoon weggereden.
ja dat kan gewoon in nederland :')
 
Ik had voor de zekerheid al mijn papieren meegenomen zodat ik kon aantonen dat het mijn motor was.
Daar aangekomen op mijn gemak het slot door geslepen met stroom van een nabij gelegen winkel,niemand die iets vroeg of verbaast was :?
Ook gewoon weggereden.
ja dat kan gewoon in nederland :')
Zo heb ik een keer bij de overvolle fietsenrekken van Station Sloterdijk in Amsterdam middenin de avondspits mijn fietsslot staan losknippen met de grootste betonschaar die ik kon vinden. (Het was de zoveelste keer dat iemand anders zijn fietsslot ook door mijn frame had gestoken, maar nu stond dat er al een dag.) Ik dacht eens kijken wie me aanspreekt (had ook de papieren meegenomen voor zover mogelijk bij de fiets), maar zelfs het passerende tweetal surveillanten van de politie keek alleen maar, zag me bezig, keek elkaar eens aan en liep sloffend verder. Dat had ik toch niet verwacht.
 
(Het was de zoveelste keer dat iemand anders zijn fietsslot ook door mijn frame had gestoken, maar nu stond dat er al een dag.)
en

Op de motorbeurs Utrecht was er een klojo die met zijn motorslot ook mijn (trap)fiets had vastgezet. Toen ik naar huis wilde stond mijn fiets vast aan die van hem en tevens aan een boom.


Dit gaat niet per ongeluk. Het idee hierachter is dat jij je fiets losmaakt en er dan achter komt dat er een vreemd slot op zit. Jij gaat dan weg (schaar of slijpschijf halen) en de dief haalt zijn slot van jouw fiets af en heeft er weer een fietsie bij.

Omdat bijna niemand er aan denkt zijn fiets weer terug op slot te zetten als hij een schaar gaat halen.
 
Dit gaat niet per ongeluk. Het idee hierachter is dat jij je fiets losmaakt en er dan achter komt dat er een vreemd slot op zit. Jij gaat dan weg (schaar of slijpschijf halen) en de dief haalt zijn slot van jouw fiets af en heeft er weer een fietsie bij.

Omdat bijna niemand er aan denkt zijn fiets weer terug op slot te zetten als hij een schaar gaat halen.
Welke dombo gaat nou niet eerst zijn eigen slot weer vastmaken voordat hij een betonschaar gaat halen? Want ook als de andere persoon volledig te goeder trouw en in blissful ignorance vijf minuten later zijn eigen fiets weer ophaalt, staat je fiets ook weer zonder slot. Ik kan me niet voorstellen dat er Amsterdammers zijn die hun fiets bij een station stallen die zo dom zijn?!

Verder is me dit een keer of 10 gebeurd. Na de eerste keer liet ik steeds een briefje met dit bericht achter: "Dank voor het vastzetten, nu moet ik naar huis lopen. Het zou je sieren als ik even een sorry hoorde. 06-..." Bijna elke keer een sms'je, soms zelfs een telefoontje, gehad met "sorry!", en maar één keer stond het er dus langer dan een dag, en toen duurde het me te lang en haalde ik een schaar.

Ik heb iets meer vertrouwen in de mensheid, denk ik :)

P.S. Ook zou dat een flinke stakeout-achtige operatie worden (alsmede een investering in extra sloten) voor een fietsendief, hopende op die een-op-de-honderd-keutel die met slot en al op zoek gaat naar een betonschaar...
 
Laatst bewerkt:
Heb wel eens een idee om een poederblusser in te bouwen met een mobieltje , motor gestolen even bellen.
zou gewoon ding zo bouwen dat hij als het ware vast loopt.
Iets met de rem of wiel as en dat als je dan belt kling O-)
van de poederblusser schrikt hij ook en kan dan ook vallen :+
 
Welke dombo gaat nou niet eerst zijn eigen slot weer vastmaken voordat hij een betonschaar gaat halen? Want ook als de andere persoon volledig te goeder trouw en in blissful ignorance vijf minuten later zijn eigen fiets weer ophaalt, staat je fiets ook weer zonder slot. Ik kan me niet voorstellen dat er Amsterdammers zijn die hun fiets bij een station stallen die zo dom zijn?!

Verder is me dit een keer of 10 gebeurd. Na de eerste keer liet ik steeds een briefje met dit bericht achter: "Dank voor het vastzetten, nu moet ik naar huis lopen. Het zou je sieren als ik even een sorry hoorde. 06-..." Bijna elke keer een sms'je, soms zelfs een telefoontje, gehad met "sorry!", en maar één keer stond het er dus langer dan een dag, en toen duurde het me te lang en haalde ik een schaar.

Ik heb iets meer vertrouwen in de mensheid, denk ik :)

P.S. Ook zou dat een flinke stakeout-achtige operatie worden (alsmede een investering in extra sloten) voor een fietsendief, hopende op die een-op-de-honderd-keutel die met slot en al op zoek gaat naar een betonschaar...

En toch klopt het wat Bolski erover zegt, het is een soort prijsschieten. Al lukt het foefje maar één op de tien keer, als je een aantal sloten ter beschikking hebt scoor je met gemak een paar rijwielen per dag.
 
Laatst bewerkt:
Dat bewijst maar weer dat wanneer ze hem echt wel mee weten te nemen als ze hem echt willen. Dit zijn wel hele brutale of domme dieven. (Wie gaat nou zijn eigen diefstal van een motor filmen?!).
Ik vraag me toch wel af waar die motoren in Engeland naar toe gaan als ze niet in onderdelen verkocht worden. Vanuit NL heb je een motor binnen een dag in Oost-Europa. Is vanaf de andere kant van de Noordzee wat uitdagender lijkt mij.
 
Er is vrij verkeer van goederen tussen de UK en de rest van Europa en de douane is vooral geïnteresseerd in drugs die de UK in gesmokkeld worden.
In Dover kan je elk 3 kwartier met een boot mee. Bovendien belanden veel blokken en onderdelen in de racerij. Er wordt ontzettend veel geracet op clubniveau daar. Er werden in het verleden wel controles gehouden op wedstrijden, dan werd er enerzijds veel in beslag genomen en omdat iedereen wist wat er aan de hand was vertrokken er ook veel mensen voortijdig van het rennerskwartier.
 
In 1 van die filmpjes zijn er statistieken opgenomen, en daar zag ik dat een aanzienlijk deel gewoon weer bij een motorhandel te koop wordt aangeboden.

Dat bewijst maar weer dat wanneer ze hem echt wel mee weten te nemen als ze hem echt willen. Dit zijn wel hele brutale of domme dieven. (Wie gaat nou zijn eigen diefstal van een motor filmen?!).
Ik vraag me toch wel af waar die motoren in Engeland naar toe gaan als ze niet in onderdelen verkocht worden. Vanuit NL heb je een motor binnen een dag in Oost-Europa. Is vanaf de andere kant van de Noordzee wat uitdagender lijkt mij.
 
Ik snap niet waarom men er niet op afstapt maar daar van in de plaats filmen.

Volgens art. 41 van het wetboek van strafrecht mag je zelfverdediging uitvoeren voor eigen of eens anders goed....

Art. 41 Sr - Artikel 41 Wetboek van Strafrecht :: Maxius.nl voorheen Lexius.nl

Omdat je niet weet wat die lui in hun zakken hebben. Als ze zo gestoord zijn om op klaarlichte dag in een drukke straat een motor te jatten, dat zullen ze ook vast wel het lef hebben om je neer te steken of neer te schieten. Daarom grijpt men niet in. Op zo een moment zou je als eenheid moeten ingrijpen, dus gewoon 10 man op 2 van die dieven en dan ook echt overmeesteren.
 
Tja, moet zeggen dat de scooterdieven in London over het algemeen toch wel vrij gemakkelijk te herkennen zijn. Heb er tijdens mijn bezoek aan London afgelopen zomer 2x gezien. De eerste keer waren 2 gasten met een helm met donker vizier op een scooter zonder kentekenplaat en de tweede keer trok er eentje de hoes van een motor omhoog om te kijken wat eronder stond... op klaarlichte dag
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan