Motoren in België op stal blijven

Status
Niet open voor verdere reacties.
En hoe zal dat verlopen als jullie na een week of drie volledige lockdown weer naar buiten kunnen. Dan hou je die piek toch?

iedereen weet dat dit langer dan 3 weken gaat duren. al wie denkt dat dit maar 3 weken gaat duren is ... heeft een IQ gelijk aan dat aantal weken.
de olymsche spelen gaan niet door, zelfs geen tour de france. zo lang gaat het zeker duren (mijn voorspelling !)
bij ons zullen evenveel mensen ziek worden als op een ander (of mensen nu weten dat ze ziek zijn of niet maakt niet uit). Bij ons proberen ze gewoon om ervoor te zorgen dat de gezondheidszorg het kan bolwerken.

1 vraagje aan iedereen die denkt dat het allemaal wel zal los lopen met die groepsimmuniteit : waarom zou zo'n land niet het volgende Italie worden ? Waarom zal bij jullie niet gebeuren wat in Italie is gebeurt (of Spanje , in Madrid ieder kwartier een dode) ?
 
Dat doet België ook.
Tis precies wat je zegt. Er voor zorgen dat de piek niet boven max capaciteit ziekenhuis komt. That's it.

In nl kun je nog naar bouwmarkt. In be nog naar de kapper... En met 10 personen wielrennen ..


Ik ben Belg... dus had het al over België.

Die kapper is idd een dingetje, wat ze daarmee willen bereiken weet ik niet, maar veel kappers hebben zelf hun deuren gesloten hoor.

Waar je het haalt dat je met 10 zou mogen wielrennen is me een raadsel, dat mag neit. (maar ook hier luisteren de mensen niet allemaal even goed)
 
iedereen weet dat dit langer dan 3 weken gaat duren. al wie denkt dat dit maar 3 weken gaat duren is ... heeft een IQ gelijk aan dat aantal weken.
het iq is niet altijd het probleem. Veel mensen moeten de kop in het zand steken omdat ze anders gek/ depressief etc worden. We hebben weekdieren gekweekt.
 
Als ik alleenmaar thuis zit is straks van mijn gezondheid of conditie ook niks meer over. Dus ik ga twee keer in de week een rondje fietsen. Maar dan wel alleen. Maar een totale lockdown...dan gaat het virus na de lockdown toch gewoon weer verder?
 
Als ik alleenmaar thuis zit is straks van mijn gezondheid of conditie ook niks meer over. Dus ik ga twee keer in de week een rondje fietsen. Maar dan wel alleen. Maar een totale lockdown...dan gaat het virus na de lockdown toch gewoon weer verder?
daar zorgen wij nederlanders wel voor dat we jullie weer kunnen aansteken :+
 
Als ik alleenmaar thuis zit is straks van mijn gezondheid of conditie ook niks meer over. Dus ik ga twee keer in de week een rondje fietsen. Maar dan wel alleen. Maar een totale lockdown...dan gaat het virus na de lockdown toch gewoon weer verder?

De lockdown-light zoals in België is er niet om dat virus volledig af te schermen he... maar om de ziekenhuiscapaciteit te vrijwaren.
De laatste berichten hieromtrent zijn (voorzichtig) positief. We zouden, als iedereen zich aan de maatregelen wil houden tenminste, niet afstevenen op Italiaanse toestanden.

De dagen dat ik niet moet gaan werken ga ik ook een toerke lopen hoor, mijn conditie probeer ik zeker te onderhouden nu.
 
Mss niet eens zo erg om de corona maar gewoon te krijgen.
Kan je daarna weer overal rondlopen. Ziek worden kan dan niet meer.

Niet iedereen belandt op de intensive-care!
Gister was er een huisarts op TV, die vorige week positief is getest op corona.
Bij haar was de ziekte niet meer geweest dan enkele dagen wat snotteren.

Alleen de oudjes moeten afgeschermd worden. Bij hen is het meestal een ernstiger kwestie.
 
Mss niet eens zo erg om de corona maar gewoon te krijgen.
Kan je daarna weer overal rondlopen. Ziek worden kan dan niet meer.

Ook al gedacht... maar goed, niet iedereen geraakt in het ziekenhuis, en nog minder op IC... maar wil jij dat risico nemen?

Hier in BE is een dertiger overleden... Zou blijkbaar zelf nog gegrapt hebben met het virus toen 'm symptomen vertoonde...
 
Ik denk dat men over een jaar of vijf met verbijstering terugkijkt op deze periode, waarin we hele economieen naar de klote hebben geholpen vanwege massahysterie en nauwelijks meer doden dan een normale, jaarlijks terugkerende, griepepidemie
Ik hoop het, alleen de cijfers tonen toch iets anders.....
 
Ook al gedacht... maar goed, niet iedereen geraakt in het ziekenhuis, en nog minder op IC... maar wil jij dat risico nemen?

Hier in BE is een dertiger overleden... Zou blijkbaar zelf nog gegrapt hebben met het virus toen 'm symptomen vertoonde...
Ja, zeker weten doe je 't nooit.
Als jouw datum in de sterren staat geschreven, dan is er geen ontkomen meer aan!
Is jouw tijd gekomen, dan is 't 'einde-oefening'!

Dood gaan doe je toch wel een keer.
Zeker weten dat we over 100jr allemaal dood zijn.
Ik ben er iig niet EXTRA bang voor. Meest bang ben ik nog voor een jarenlange lijdensweg voordat 't zover is.
 
We moeten ons niet blind staren op die enkele jongere die aan corona dood gaat. Hoe vreselijk dat individueel ook is. Het is echt niet zo dat het virus alleen de ouderen treft met de dood tot gevolg. Het is wel zo dat het overgrote merendeel ouder is en al een slechte gezondheid had. Maar een jongere kan net zo goed een defect in het immuunsysteem hebben waardoor dit virus dodelijk is. We horen overigens nooit bij de "gewone" influenza over jongere mensen die dodo gaan maar die zijn er ook. Het wordt nu bij naam en toenaam genoemd uit angst en paniekerigheid.
Daarnaast ben ik er wel van overtuigd dat groepsimmuniteit onze enige overlevingskans is naast een vaccin. Wat veel mensen en dan vooral in het buitenland niet willen horen is dat Rutte heeft gezegd dat dat een gevolg is en geen doel. Dat tot 70% van de bevolking op één of andere manier besmet wordt is reëel en eerlijk. Dat je dat ergens anders niet hoort is omdat dat de grootste angst is van regeringen.

Een totale lockdown levert m.i. alleen maar meer risico op omdat het dan in pieken komt. Voorlopig (en dan zeker een paar maanden) de levensstijl aanpassen en ondertussen de economie door laten draaien waar enigszins mogelijk levert het minste schade op. En wat ze nu helemaal even moeten doen is alle beurzen stilleggen. Al dat gezeur over koersdalingen en rode cijfers maakt iedereen nog nerveuzer.
O ja, ik laat de motor zeker even staan. Als ik moet werken op locatie pak ik de auto. Al was het maar om geen gezeik te hebben erover.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan