motoren met 17” achterwiel voor 130 mm band?

hschokker

Rookie
3 aug 2023
2
0
Voor een bakbrommer project zoek ik een 17” velg (achterwiel) waar een tubeless 130 mm band op past met tandwiel en schijfrem. Bij voorkeur een type motor die niet te oud is en veel is te vinden. Ik kwam zelf al uit op de suzuki ge500 maar die velgen vind ik vrij lelijk, als er niks beters is zou dat wel kunnen nog.

Iemand tips?
 
In de richting van 125 tot 400cc motoren zat ik ook te denken. Zeker na het nieuwe stelsel van het motorrijbewijs zijn er daar een hoop motoren van bijgekomen. Op sommige bandensites wordt nog wel eens weergegeven voor welke motoren bepaalde banden compatibel zijn. Of de andere kant op.... Bij twijfel de motor invoeren en kijken welke bandenmaten ervoor beschikbaar zijn.
 
Heb met de tips hier nog even verder gezocht en ik neig naar een ktm 125 of ktm 390 velg van 4” waar dan als dunste band volgens mij nog een 140/80 in moet passen. Het liefst had ik een achterwiel van de ktm 390 adventure waar 130/80 in past maar die zijn nog niet (gebruikt) te vinden.

Zou de velg van de 125 even sterk zijn als die van de 390?

Qua band denk ik trouwens aan de tkc70. Het liefst zou ik zelfs een tractionator adventure of zo doen maar het moet niet al te zwaar worden en nog wat praktisch zijn aangezien het toch niet offroad gebruikt gaat worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan