Motoren met auto blok?

akumabito

Rookie
3 mei 2004
14
0
Smilde
Ik ben op zoek naar wat info over bikes met auto motoren.. ik heb al wat op google gezocht, maar daar valt bar weinig te vinden. (gaat óf over drag bikes, óf andersom: autos met bike motoren)

Kent iemand misschien nog wat sites?

Munch mammoet

ma-1.gif

zat een 2liter motor van Opel onder oid...

Laatst bewerkt:
Damn wat een snelle reacties!

Ben op zoek naar alles street legal.. die drag bikes zijn leuk (sites zat gevonden), maar daar heb je op de weg niet bijster veel aan natuurlijk. :D

Ben het meest geïnteresseerd in zelfbouw projecten. Ik vraag me namelijk af hoe die lui dat doen met de versnellingsbak; of ze de auto-bak gebruiken, of een motor bak eraan weten te koppelen, etc..

Toch bedankt voor de snelle reacties!

1.jpg

Boss-Hoss.
Maken motoren met Chevy V8 motorblokken. Hebben iets van een 520 pk (dacht ik).

EDIT: Sjit, net je reactie gezien...ach ja...

Ik kom voor de rest eigenlijk niet veel verder dan race autootjes met busa blokken, maar ja, das dan weer net andersom

Allemaal een beetje gemiste kansen vind ik. Een motor hoort krijsend voorbij te komen, Als je twijfelt of er een slOpel of een motorfiets voorbij komt ben je als fabrikant fout bezig.
Maar ja, wie luisterd er nu naar een 2takt rijder, toch?

Ben op zoek naar alles street legal.. die drag bikes zijn leuk (sites zat gevonden), maar daar heb je op de weg niet bijster veel aan natuurlijk. :D
Het kenteken zit toch aan het frame. :? dus wat voor een blok er in hangt boeit verders niet dacht ik.

ik die zo uit mijn hoofd even een lijstje.
bfg: frans met citroen motor
er zijn bmw's gemaakt met subaru 1300 boxer diesels
enigma zijspan met alfa boxerblok
er bestond een duits zijspan met golf 1600I blok
urals met keverblokken, niet duur!
meestal zijn het zelfbouwprojecten waarbij de motorkoppeling met een adapterplaat op de autokruk gemonteerd zit en de motorversnellingsbak met een even dikke adapterplaat achterop op de automotor zit.
vaak met een bmw bak frame en aandrijflijn.
ik heb ook wel eens een reportage gelezen over een stel zweden die motorfietsen onder de honderd euro bouwden van keveronderdelen, maar zoiets krijg je hier nooit gekeurd |(

Terug
Bovenaan Onderaan