Motoren mogelijk niet meer door Amerongen

bahco

MF veteraan
20 feb 2007
11.329
2.907
Utreg
 
Het plan komt van D66, OPEN, CU, BHV Lokaal en de Partij voor de Dieren. Met steun van het CDA en onder voorwaarde ook de SGP.

De VVD was fel tegen het plan. Raadslid Judith van Roy noemde de motie 'zurig'.Ze kent een aantal inwoners uit het oude dorp die daar veel genuanceerder over zijn. Ook vroeg ze of er geen andere opties zijn, zoals handhaving in combinatie met het plaatsen van borden.

Ik ben geen liefhebber van de VVD, maar die andere partijen vind ik laffe partijen. Durven hun nek niet uit te steken om werkelijk iets te veranderen.
Ga eens handhaven tegen geluidsoverlast! De boetes zijn zo hoog dat handhaven gewoon een verdienmodel kan zijn. Het kost de overheid dus niks.
 
Praktische vraag:
Ook niet over de N225 die er dwars doorheen loopt? _O-
1676114229175.png

Dat is mooi kut als je in Leersum woont en in Elst werkt.
 
"Op korte termijn gaat de wethouder met de betrokken motororganisaties in gesprek." Als daar de MAG dan ook maar bij zit. Die hebben inmiddels al aardig wat ervaring met het terugdringen van dit soort afsluitingen...
 
Tijd om die geluidsflitspalen eens goed door te ontwikkelen. Dan pak je alleen de overtreders en de rest kan rustig door tuffen.

Desnoods ga je werken met van die stoplichten net als op de snelweg opritten.. maar dan voor geluid. Als het gebied te druk is met "lawaai" dan gaat het licht even op rood / wordt het gebied afgesloten of moet je een omleiding nemen.
 
Wat een zonde. Ik had voor de zomertrip net van Amerongen het hoogtepunt gemaakt. Wat nu?

Zou me sterk lijken dat de gemeente een legaal vervoermiddel op z'n wegen kan verbieden.
Ja daar gaat je vakantie ;)

Maar de lokale politici roeptoeteren maar wat om popiejopie te doen bij een bepaald deel van de bevolking. Eerst hebben wat droeftoeters geprobeerd om de dijk van Amerongen naar Wijk bij Duurstede afgesloten te krijgen in de weekends voor motoren. Aangezien dat niet gelukt is proberen ze het zo. Ik zie het niet 1-2-3 gebeuren.
Maar dat het mogelijk is om wegafsluitingen (meestal weekends) voor enkel motoren te regelen dat is zeker helaas. Ook in Duitsland.
 
Wat een zonde. Ik had voor de zomertrip net van Amerongen het hoogtepunt gemaakt. Wat nu?

Zou me sterk lijken dat de gemeente een legaal vervoermiddel op z'n wegen kan verbieden.
Een kinderhand is gauw gevuld :+ :P
 
Ik ook, wat moet je toch op de dijkwegen in het weekend; in optocht rijden.......:+
Dit zie je verkeerd.
Het weekend is bij uitstek geschikt om met “de broeders” achter elkaar in een treintje over de dijk te rammelen.
Dit heet een “ride out”.
De nadruk ligt bij het samen iets ondernemen ipv motorrijden.

Ik neem de eerste de beste afslag als dit fenomeen mijn pad kruist :+

Maar er zullen er vast wel zijn die er gelukkig van worden, anders bestond het niet;)
 
Het is sowieso raar. Handhaven op geluid/snelheid/overlast kunnen of willen ze niet. Maar als ze dan zo'n wegafsluiting voor motoren erdoorheen krijgen, dan zullen ze daar ook op moeten handhaven. Dus er moet dan toch een agent op die dijk zijn. Of willen dat allemaal met camera's gaan bewaken?
 
Het is sowieso raar. Handhaven op geluid/snelheid/overlast kunnen of willen ze niet. Maar als ze dan zo'n wegafsluiting voor motoren erdoorheen krijgen, dan zullen ze daar ook op moeten handhaven. Dus er moet dan toch een agent op die dijk zijn. Of willen dat allemaal met camera's gaan bewaken?
Waar gaan ze dan een foto van nemen?
Van een stukje kentekenplaat inclusief vetlederen motorlaars?
:+
 
we zitten met een dubbel topic?
 
we zitten met een dubbel topic?
Ik vind motoren uit een complete woonplaats weren nogal wat anders dan ze van een in het weekend overbelaste dijkweg weren. Het laatste ben ik het al niet eens, maar een complete dorp ?

Er wonen honderdduizenden mensen langs drukke wegen, waaronder snelwegen, met veel meer overlast en die gaan ook niet dicht voor doelgroepen.

Wat mij betreft voeren we deze discussie apart. Dit gaat veel verder nog dan de dijkwegen.
 
Even voor de duidelijkheid, mijn motorfiets heeft een europese typegoedkeuring.
Betekent dit dat Amerongen de E.U. gaat verlaten omdat mijn Europees toegelaten motorfiets niet meer wordt toegelaten wordt in Amerongen?

Ik kwam recent nog wat guldens tegen in een oude sok en zou deze graag spenderen aan de Amerongse economie.
Met de Brexit als actueel thema kan ik me voorstellen dat men zich zorgen baart in Amerongen en men graag donaties ontvangt in de lokale valuta.
Ik wil ook nog wel een zak aardappelen doneren voor de acute voedselhulp, maar omdat ik alleen een motorfiets heb zou ik die dan op de veerboot "Eck en Wiel" achter moeten laten voor het de enclave Amerongen bereikt, is dat praktisch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan