Motoren mogen niet meer tussen de file door in Frankrijk

Vynnie

MF’er
30 okt 2020
117
94
Eventjes wat “goed” nieuws na alle andere discussies over geluid, en euro normen :+

 
Dat wordt lachen volgende keer op de rondwegen bij Parijs. Al die malloten mogen nu dus gewoon met de file meerijden. De Parijzenaars een beetje kennende, gaat dat niet gebeuren.
Overigens een draak van een artikel, alleen op mijn loonstrookjes staan meer cijfertjes. Niet door te komen.
 
hmm, dat Frankrijk dat verbied op basis van enkele aso's, stel: 5 op 1000 man, dan vind ik dat toch wel zielig. Want bepaalde mensen zullen ook in geval van verbod nog steeds verkeerde dingen doen. Daar ontkom je niet aan. Gewoon tijdens het lessen de motorstudent erop attenderen wat juist file rijden is. Probleem opgelost. De extreme gevallen pakken en veroordelen. klaar.

Edit: ik rij rustig tussen auto's. Ik forceer niks, kan ik er niet langs, dan wacht ik even. tot ik ruimte krijg. Nooit problemen gehad.
 
Hoezo vind jij dit goed nieuws ?
Of is het ironisch bedoeld ?
Zou het dan ook bij stilstaand verkeer gelden ?
Was een geintje, een van de deugden van motor rijden mijn inziens.

Tussen files door rijden is levensgevaarlijk. Het wordt tijd dat het in Nederland ook verboden wordt.

Als de koekblikkers nou eens met auto rijden bezig zijn ipv hun telefoontje hoeft het helemaal niet gevaarlijk te zijn. Je hoeft alleen maar op te letten en wil je van rijstrook verwisselen doe dan even wat je geleerd is, spiegel checken, over je schouder kijken, knipperlicht aan en nog een check en dan gaan. Als er een ongeluk gebeurd tijdens het file tijden dan is het eigenlijk 9 vd 10 keer de fout vd automobilist. Maar uiteindelijk altijd de fout vd motorrijder want die is met een bijzondere verrichting bezig dus als het fout gaat is het altijd zijn of haar schuld.
 
@R.R: in het algemeen is in het verkeer ZIJN al een gevaar. Dus laten wij nieuwe wet inluiden: iedereen thuiswerken, en heel je leven in huis blijven en spullen worden allemaal gebracht. Niemand komt zijn/haar huis OOIt weer uit. Doktor komt ook in je huis, hetzij webcam of in persoon. Goede suggestie? ^^

Zere Neus: je kan rijden of je kan het niet. Of dat nu een fiets is, motor, auto, truck, etc. ......
 
@R.R: in het algemeen is in het verkeer ZIJN al een gevaar. Dus laten wij nieuwe wet inluiden: iedereen thuiswerken, en heel je leven in huis blijven en spullen worden allemaal gebracht. Niemand komt zijn/haar huis OOIt weer uit. Doktor komt ook in je huis, hetzij webcam of in persoon. Goede suggestie? ^^
Leven is een dodelijke ziekte, 100% fatality rate.
Een ziekte die met wortel en tak uitgeroeid dient te worden.
Gelukkig zijn we al op de goede weg :)
 
Ik las een soortgelijk artikel over hetzelfde onderzoek en daarin werd gesteld dat vijwel altijd de oorzaak van een ongeval de automobilist was die van strook wisselde zonder dat duidelijk aan te geven cq even goed in de spiegel te kijken.

En als de motorrijder dan naar omstamdigheden te snel rijdt heb je een probleem. Hier in NL mag je 10 km sneller dan de file, zeg maar een rustig looppasje sneller dan het blik.
 
Mhe, als je hier af en toe in de zomer ziet wat de zomerkoninkjes uithalen bij stoplichten ( die 3 die we er dan hebben in de provincie )
Of tussen de caravan file door op de A58

Dan heb ik wat moeite te geloven dat het ongeval bijna altijd de schuld is van de automobilist.

Als ik geld zou krijgen voor die jokers die proberen tussen 2 vrachtwagens door te komen zou ik nu een nieuwe KTM rijden
om het ook te doen :)
 
Waarom heb je dan een motor? Om bij zomerse temperaturen te staan bakken in de file? Hoe gek is dit? Als het lukt rij je toch steeds naar voor, zowel bij de lichten als file? Wat gaan ze nog uitvinden? Zolang je er niet aan 100km/uur voorbij rijdt doe je toch niets mis? Ik rij gemiddeld 20 a 30 sneller dan de file...
 
Wel weer n ding waarvan de overheid in Nederland zegt van in Frankrijk daalde het aantal ongevallen. Dus wordt het hier straks om die redenen ook niet meer gedoogd.
 
Weet je? File rijden zou eigenlijk ee nstuk minder hoeven. De reden is dit: hoeveel sukkels en bitches....ja je leest het goed, stoppen zowat op de snelweg om naar de andere kant te kijken als er een ongeluk is??????? Vaak zijn files zo ontstaan. Hoevaak kom ik aan het einde van een file als ik tussendoor rij en erachterkom WIE, de files veroorzaakt heeft. De auto's......... omdat zij sensatie willen zien..... ;(

...op internet is er veel meer leed te zien, als mensen daarop geilen..... Ga effe snel parkeren bij een "P" , 5G aan en zo een person kan zich lekker afgeilen op leed en pijn....veel plezier.... kan de normale weggebruiken tenminste doorrijden...
 
Laatst bewerkt:
Wel weer n ding waarvan de overheid in Nederland zegt van in Frankrijk daalde het aantal ongevallen. Dus wordt het hier straks om die redenen ook niet meer gedoogd.
Het word hier allang niet meer gedoogd, je kunt iets alleen gedogen als het ineerste instantie verboden is, filerijden is niet verboden en dus word het ook niet gedoogd.
Iets is alleen verboden als het expliciet in een wets artikel word vermeld, als er geen wets artikel is is er ook geen verbod.

het enige dat file rijden in het verleden verbood was het gegeven dat je niet met twee voertuigen in 1 strook mag rijden, dat artikel is geschrapt en sindsdien is filerijden dus niet meer verboden wn word het ookniet gedoogd, je staat volledig wettig in je recht als je file rijd.

opmerkelijk dat ik dit nog moet uitleggen op een motor site...
 
Weet je? File rijden zou eigenlijk ee nstuk minder hoeven. De reden is dit: hoeveel sukkels en bitches....ja je leest het goed, stoppen zowat op de snelweg om naar de andere kant te kijken als er een ongeluk is??????? Vaak zijn files zo ontstaan. Hoevaak kom ik aan het einde van een file als ik tussendoor rij en erachterkom WIE, de files veroorzaakt heeft. De auto's......... omdat zij sensatie willen zien..... ;(

...op internet is er veel meer leed te zien, als mensen daarop geilen..... Ga effe snel parkeren bij een "P" , 5G aan en zo een person kan zich lekker afgeilen op leed en pijn....veel plezier.... kan de normale weggebruiken tenminste doorrijden...
De meeste files ontstaan toch gewoon omdat het veel te druk is op de weg. In al die jaren dat ik op en neer naar eindhoven reed veel in de file gestaan, maar weinig ongelukken gezien.
 
Het word hier allang niet meer gedoogd, je kunt iets alleen gedogen als het ineerste instantie verboden is, filerijden is niet verboden en dus word het ook niet gedoogd.
Iets is alleen verboden als het expliciet in een wets artikel word vermeld, als er geen wets artikel is is er ook geen verbod.

het enige dat file rijden in het verleden verbood was het gegeven dat je niet met twee voertuigen in 1 strook mag rijden, dat artikel is geschrapt en sindsdien is filerijden dus niet meer verboden wn word het ookniet gedoogd, je staat volledig wettig in je recht als je file rijd.

opmerkelijk dat ik dit nog moet uitleggen op een motor site...
Leg het eens goed uit dan.

Want je stelt nu dat ik en een compagnon, mits we de eerste op de weg waren, de hele snelweg voor onszelf hadden: ik op de linker strook, hij op de rechter en verder mag er dus he-le-maal niemand meer dezelfde snelweg op rijden.



:+
 
Als ze het alleen geldt voor de ringweg om Parijs dan valt het mee toch, daar begon het ooit mee met mafklappers op motoren en filmpjes...

Voor de rest heb ik er geen last van, kom nooit die kant op en rij mijn eigen rondjes op hoofdzakelijk achteraf wegen. 2 jaar geleden voor het laatst in de file gestaan, op de A325, en daar werd netjes met mij rekening mee gehouden toen ik tussendoor reed...op eentje na dan. Verder geen probleem want ik kon via de andere kant er voorbij.
 
"Frankrijk kende eerst eenzelfde soort constructie als in Nederland, niet officieel toegestaan volgens de wet, maar onder bepaalde omstandigheden gedoogd. "

Toch jammer dat dit soort misinformatie verspreid wordt door een nieuwssite voor motordingen. -O-
AAAARGH!!! :(:( Gloeiende gloeiende @#$%^&*(

Edit: ik word daar echt pisnijdig van. Nieuwsmotor onwaardig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan