Motoren mogen niet meer tussen de file door in Frankrijk

Onzin, het is hartstikke verboden hier. Door de gedoogcultuur in NL komen we ermee weg. Als elke motorrijder wist dat het verboden was en zich er ook aan zou houden zou het een stuk veiliger zijn allemaal.
Kom maar op met dat wetsartikel waar dit in staat vermeld of waaruit je dit zo kan interpreteren.

Ik ben benieuwd! :Y :Y
 
Had van mij niet gehoeven hoor. Gedoogd of niet. Ging mij om gegeven dat onze overheid al gauw iets overneemt van n ander land als het in hun straatje past. Neem nou de avondklok. Heel verhaal waarom ze het verlengen. Nou als je gewoon zegt dat Duitsland het ook verlengt weet ik voldoende.
NOuja, tis nu ook veel te koud om tussen de file door te rijden....
 
Had van mij niet gehoeven hoor. Gedoogd of niet. Ging mij om gegeven dat onze overheid al gauw iets overneemt van n ander land als het in hun straatje past. Neem nou de avondklok. Heel verhaal waarom ze het verlengen. Nou als je gewoon zegt dat Duitsland het ook verlengt weet ik voldoende.
Van mij wel, het gaat mij om het gegeven dat je zo maar tussen neus en lippen door iets neer pent dat niet waar is, een hardnekkig misverstand dat er bij nogal wat koekblik ridders er toe leid dat ze die "aso motorrijders" die weer eens iets doen "wat niet mag maar alleen word gedoogd" gaan proberen af te straffen of te treiteren.
Ik kom dat soort volk tegen op de snelweg, keurige papas in hun volvo met plakplaatjes vd kinderen op de achterruiten die in ene even vergeten dat ze in het weekend modelburger zijn als ze naast vrouw lief op de bijrijder stoel zitten en door de week zich als een mongool gedragen in hun vertegenwoordiger leasebak met optioneel luxe pakketje.
Daarom hoeft het van mij wel.
 
Zo interessant om te lezen dat er mensen bestaan die motorrijden en niet weten dat de wet DERTIG jaar geleden is veranderd. Onder welke steen zat je dan?
 
Om eerlijk te zijn heb ik in die bijna 50 jaar motorrijden er nog nooit wat van aangetrokken. Bij file hup ertussen en doorrijden.....ook in DL, en nog nog een bekeuring gehad...gewoon mazzel.

Bovendien, never en nooit achterin in de stilstaande file, ik GA er voorbij zodat ik achter me alle blik heb als buffer, niet ik. Krijg hiervoor een bekeuring dan heb ik pech....mijn eigen veiligheid gaat boven die van sukkels in blik die niet opletten/te weinig afstand ed...
 
Zo interessant om te lezen dat er mensen bestaan die motorrijden en niet weten dat de wet DERTIG jaar geleden is veranderd. Onder welke steen zat je dan?
De Facebook steen?

Het heeft ook heel lang verkeerd op de website van de ANWB gestaan. Als zulke bekende bronnen verkeerde informatie verschaffen, en dat jaren lang, dan krijg je dit.
Het staat er nog steeds erg krom als je het mij vraagt waardoor automobilisten nog steeds op het verkeerde been kunnen worden gezet.

"
Het is niet bij wet geregeld dat motoren tussen de files door mogen rijden, maar er is een gedragscode met bijbehorende gedragsregels
"
Dit klopt natuurlijk helemaal, maar ze hadden ook kunnen neerzetten dat bij wet niet verboden is of werkt dat zo niet?? Het is maar net van welke kant je het bekijkt en de ANWB bekijkt het niet vanuit de kant van de motorrijder.
 
@Mit46 Als dat er zo staat, dan is het nog steeds fout. Het kan niet bij de wet worden toegestaan. In Nederland geldt het legaliteitsbeginsel (in strafrecht nulla poena principe). M.a.w. alles wat niet verboden is, is toegestaa. Er kan dus niet in de wet worden aangegeven dat iets mag, alleen dat iets verboden is.
 
Om eerlijk te zijn heb ik in die bijna 50 jaar motorrijden er nog nooit wat van aangetrokken. Bij file hup ertussen en doorrijden.....ook in DL, en nog nog een bekeuring gehad...gewoon mazzel.

Bovendien, never en nooit achterin in de stilstaande file, ik GA er voorbij zodat ik achter me alle blik heb als buffer, niet ik. Krijg hiervoor een bekeuring dan heb ik pech....mijn eigen veiligheid gaat boven die van sukkels in blik die niet opletten/te weinig afstand ed...
Toevallig vorig jaar in Duitsland op de vingers getikt door de Duitse politie. Er was flinke file op de autobahn en wij uiteraard er tussendoor. We waren er van op de hoogte dat het - voor zover we wisten - het in Duitsland niet is toegestaan. Maar goed, met een auto is het wat makkelijker filerijden dan met de motor; vooral het elke keer op laten komen en intrekken van de koppeling. Dat hebben mijn polsen na 10 minuten wel gezien en dan begint de boel te irriteren :)

Wij door de file heen, en komt op de vluchtstrook de polizei naast ons rijden (dus ja, tussen polizei en ons zat nog één rijbaan gevuld met auto's). Raampje naar beneden en begint wat te schreeuwen (alsof ik dat versta met een bulderende twin onder me, oordoppen in en een helm op) maar aan z'n handgebaren konden we wel opmaken dat wat we deden niet de bedoeling was. Vervolgens ging gaf ie weer gas en weg was ie.

Daarna weer stug tussen de file door gereden. Ik trek dat fysiek niet hoor met een sportmotor :)
 
@Mit46 Als dat er zo staat, dan is het nog steeds fout. Het kan niet bij de wet worden toegestaan. In Nederland geldt het legaliteitsbeginsel (in strafrecht nulla poena principe). M.a.w. alles wat niet verboden is, is toegestaa. Er kan dus niet in de wet worden aangegeven dat iets mag, alleen dat iets verboden is.
Ik heb hen er al eens op gewezen. Er stond voorheen namelijk dat het verboden is en gedoogd wordt.

Be my guest :)

Overigens kreeg ik een keurige reactie terug destijds dat men er naar zou kijken het zou aanpassen.
 
Sws die over de peage gaan zijn wel beetje zielig! rijdt half NL daar al niet met z.n sleurhut/ stinkcampers? ( ja die ruften! kan daar Timmermans niet wat aan doen??)
Neem de D-weg! Frankrijk tussendoor is geweldig!!!!!!!
cropped-img_3261.jpg
 
Onzin, het is hartstikke verboden hier. Door de gedoogcultuur in NL komen we ermee weg. Als elke motorrijder wist dat het verboden was en zich er ook aan zou houden zou het een stuk veiliger zijn allemaal.
Alles in je statement raakt kant nog wal

 
Sws die over de peage gaan zijn wel beetje zielig! rijdt half NL daar al niet met z.n sleurhut/ stinkcampers? ( ja die ruften! kan daar Timmermans niet wat aan doen??)
Neem de D-weg! Frankrijk tussendoor is geweldig!!!!!!!Bekijk bijlage 1594413
dat ligt er aan hoe snel je op de plaats van bestemming wilt komen, en hoe ver je moet...
in een dag naar perpignan vanuit nijmegen is goed te doen, maar als je KMs wilt maken moet je alleen rijden, zodat je zelf je rust en reistijden kunt bepalen, zelf bepalen of je iets nuttigt, of wilt eten, maar merk wel met de motor dat je even snel bent als de auto's, je kunt gemiddeld maar 200 km rijden voor je weer moet stoppen op de peage's, tankstations liggen redelijk ver uit elkaar soms..
En auto's die je dan inhaalt, zie je vaak na een tankbeurt weer terug..
En de D-wegen is ook niet meer wat het is, gaan vaak door de kleinste dorpen, met allemaal hun verkeersdrempels, en elk dorp heeft tegenwoordig minimaal 2 snelheidscamera's, en als je ze niet kent weet je niet of ze van voren flitsen, daarbuiten is het heerlijk rijden , dat ben ik met je eens , maar duurt 2x zo lang
 
Zo interessant om te lezen dat er mensen bestaan die motorrijden en niet weten dat de wet DERTIG jaar geleden is veranderd. Onder welke steen zat je dan?
Interessant om te lezen dat er die motorrijden zich dagelijks verdiepen in het wetboek. Heb gelukkig betere bezigheden.
 
I.p.v. tussendoor dan langs de files toch, heb ik altijd gedaan en nooit fout gegaan....dus wat is het probleem.... :?
 
Zo interessant om te lezen dat er mensen bestaan die motorrijden en niet weten dat de wet DERTIG jaar geleden is veranderd. Onder welke steen zat je dan?
Ik heb na het halen van mijn rijbewijs ook niet meer gekeken wat men zoal verwacht hoor
Die 3 keer dat ik aangehouden ben in 20 jaar tijd begon ik nooit met 'WAZ MET JOUW' en dan zijn de meeste geneigd om te zeggen dat ik niet zo hard moet rijden ;)
en de laatste 5 jaar word elke scheet groot op social media gezet, reflecterende kleding, blaastesten die je zelf moet kopen, LGBT zebrapaden :P

Af en toe zie ik het wel gezegd worden dat je mag filerijden in NL en dan denk ik alleen maar 'maar niet hard genoeg' :P
 
Interessant om te lezen dat er die motorrijden zich dagelijks verdiepen in het wetboek. Heb gelukkig betere bezigheden.
Misschien is het wel zijn werk... Dan kan jij je bezigheden beter vinden maar dat is niets meer dan een mening waar de lezers hier niets mee kunnen.
 
dat ligt er aan hoe snel je op de plaats van bestemming wilt komen, en hoe ver je moet...
in een dag naar perpignan vanuit nijmegen is goed te doen, maar als je KMs wilt maken moet je alleen rijden, zodat je zelf je rust en reistijden kunt bepalen, zelf bepalen of je iets nuttigt, of wilt eten, maar merk wel met de motor dat je even snel bent als de auto's, je kunt gemiddeld maar 200 km rijden voor je weer moet stoppen op de peage's, tankstations liggen redelijk ver uit elkaar soms..
En auto's die je dan inhaalt, zie je vaak na een tankbeurt weer terug..
En de D-wegen is ook niet meer wat het is, gaan vaak door de kleinste dorpen, met allemaal hun verkeersdrempels, en elk dorp heeft tegenwoordig minimaal 2 snelheidscamera's, en als je ze niet kent weet je niet of ze van voren flitsen, daarbuiten is het heerlijk rijden , dat ben ik met je eens , maar duurt 2x zo lang
tenzij er file is ;)
ook al mag je filerijden :P
 
Misschien is het wel zijn werk... Dan kan jij je bezigheden beter vinden maar dat is niets meer dan een mening waar de lezers hier niets mee kunnen.
Mooi, ik stop geen energie in wetten maar geniet van motorrijden.....en daar is niks mis mee.

Enige wet die ik regelmatig tegenkom is art.461 dacht ik.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan