Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Daar rij ik ook regelmatig..., net name gedurende de zomermaanden + op de, helaas ook ongebruikte busbaan op de Aveling.
Als motoren op de busbaan zouden mogen, dan stimuleer je daarmee het motorrijden. De automobilisten zullen sneller geneigd zijn om de auto thuis te laten en de motor/scooter te nemen. Ergo, de verkeersdrukte neemt af en ook de files. DAT is de redenatie.Ik vind het idee weinig goeds hebben. Ik denk dat de negatieve gevolgen groter zijn dan de positieve.
Volgens mij hebben wij als motorrijders nagenoeg geen negatieve invloed op de verkeersdoorstroming.
Waarom zouden wij dan juist over een praktisch lege busbaan mogen?
De koekblikkers die gezellig in de rij vooruit kruipen balen er al van dat we tussen de file doorrijden en "voorkruipen" bij verkeerslichten. Als we dan ook nog eens over de busbaan iedereen voorbij jagen, creert dit al helemaaaal geen good-will.
slecht plan.
a: je hebt altijd rood, groen werkt alleen bij bussen.
B: ligt altijd veel olie op het wegdek, meestal na regen erg glad.
Nee geen goed idee volgens mij dan.
Gewoon rustig afwachten op de gewone rijbaan.
De wereld is ook gejaagd genoeg.
Maar als een ander dit wel wil, dan mijn zegen.
gr Evert
Met de motor op de busbaan (Driebergseweg vanaf Zeist verkeerslichten net voor het station) heeft mij eens 120 gulden gekost voor 10 meter gebruik van die baan. (wilde rechtsaf)
"Geen gebruik juiste rijbaan". Tapijt is goedkoper.
Knip..
het klopt dat alleen de bus de 9 lichtenbakkies (verkeerslichtjes) kan beinvloeden,sta je er met een ander motorvoertuig dan duurt het een week voordat je iets anders ziet dan rood.
dit zou simpel aangepast kunnen worden maar de kans van slagen ligt onder het vriespunt.....
het belangrijkste is idd de bende die de bus tijdens het rijden en bij stilstand regelmatig verliest.....olie en diesel.
in veel van dit soort gevallen is dit niet direct een technisch falen maar eerder een blunder van de schoonmaak/tankploeg die verzuimd heeft om de boel weer goed af te sluiten.
wat ook met regelmaat gebeurd is dat niet nader te benoemen zeikerig petjes volk het leuk vind om alles los te draaien van een bus waaronder ook de afdichtdoppen die dus nooit achter een slot zitten.
Knip...
alle mf'ers rijden met mij gratis mee
je bent in de zeik genomen..
gebruik busbaan is € 65,- (weet ik uit ervaring )
Ja, nou, inderdaad, hier noem je wel even twee absoluut onoverkomelijke problemen op zegslecht plan.
a: je hebt altijd rood, groen werkt alleen bij bussen.
B: ligt altijd veel olie op het wegdek, meestal na regen erg glad.
Als motoren op de busbaan zouden mogen, dan stimuleer je daarmee het motorrijden. De automobilisten zullen sneller geneigd zijn om de auto thuis te laten en de motor/scooter te nemen. Ergo, de verkeersdrukte neemt af en ook de files. DAT is de redenatie.
Als motoren op de busbaan zouden mogen, dan stimuleer je daarmee het motorrijden. De automobilisten zullen sneller geneigd zijn om de auto thuis te laten en de motor/scooter te nemen. Ergo, de verkeersdrukte neemt af en ook de files. DAT is de redenatie.
Het lijkt of veel motorrijders een negatief beeld hebben over collega motorrijders.
Ik vind het wel stimulerend dat veel mensen meedenken.
Breng het aub onder de aandacht van je politieke partij. !
Hoezo denk jij dat we uberhaubt een politieke hebben?Het lijkt of veel motorrijders een negatief beeld hebben over collega motorrijders.
Ik vind het wel stimulerend dat veel mensen meedenken.
Breng het aub onder de aandacht van je politieke partij. !
Klopt, daarom dat ik ook zei dat er in België over serieus over nagedacht wordt.Ik denk dat dat effect nog weleens tegen zal vallen. Immers, veel automobilisten hebben op hun papiertje/plasticje geen datum achter de A-categorie staan.
Daarnaast: op het moment dat er dusdanig veel motorrijders bijkomen die lekker gebruik gaan maken van de busbaan zullen de bussen en voorrangsvoertuigen hier ongetwijfeld hinder van gaan ondervinden. Vervolgens kan je erop wachten dat aan dergelijk busbaangebruik beperkingen opgelegd gaan worden of dat dit zelfs weer afgeschaft wordt.
Ik vind het wel stimulerend om te weten wat jouw rol is in dit geheel, aangezien je je speciaal hebt geregistreerd om dit topic te starten
Klopt, komt hierdoor.Ik ga dagelijks door eindhoven centrum in ochtend en avond spits.. Geen enkel probleem. Toegegeven de busbaan heeft vaker "groen" om door te rijden.
En hoe je bussen voorang moet geven terwijl je in de zelfde baan rijdt snap ik ook niet.
Ook busbanen kruisen elkaar wel eens. Bijv, op Schiphol Oost lijkt er wel een compleet wegennet alleen maar voor bussen te zijn aangelegd.