Motoren testen

@Willem1979
@maarten
@Raymond W

Uiteraard heb ik een 09 sp bij André besteld.. zoals de meesten ook wel dachten, gezien jullie smilies...
De demo motor was van Yamaha zelf, die werd gebruikt voor de demo dagen. Heb dus nooit op een hagelnieuwe sp proef gereden. Deze demo kon ik daardoor ook rustig "goed" testen, een nieuwe moet je gewoon eerst inrijden..

In de eerste 400 meter al een onbedoeld power hopje... De zit en houding bleef de gehele rit goed., André heel droog toen ik dat zeer onbedoeldec power hopje noemde: "ik wist wel dat deze je zou bevallen !" Ik heb je deze niet voor niéts aangeraden..

Commentaar van vrouwlief.... toen ik terug kwam, nog voordat ik ook maar iets had gezegd...:
"Je hebt natuurlijk nu geen geld meer over, om van de carport een garage te maken. En dat wou je al zo lang... Arme jongen, het zit je ook nie mee he? Zet je mt09 sp, maar tegen de lange muur,in de woonkamer, want buiten is toch zonde.".
1587507123717508590340.jpg
 
Laatst bewerkt:
*D*D*D*D Ben pas 62, maar helaas gaan mijn rijkwaliteiten er ook niet op vooruit :+


Zit beide video's te bekijken, maar ik dacht altijd dat wijsheid en verstand met de jaren kwam... O-) :N
Die in het eerste filmpje, die tegemoetkomende rijder op 1m30 schijt inderdaad zijn broek vol vrees ik.
En dat meisje waar je bijna tegenaan geplakt zit met dat rode hesje (1m38), die zit al te dicht op haar voorganger en dan kom jij zo achterlijk dicht achter d'r rijden...
Aan dit soort gedrag heb ik een gegronde hekel, en laat ons weer in het negatieve zin van het woord spreken.

Ik zou ongeacht de drukte met auto's en motoren, juist meer afstand nemen. Temeer omdat ik uit eigen ervaring weet dat mensen die een pas oprijden toch vaak bij het eerste of tweede uitzichtpunt gaan stoppen en dan gaan groeperen. En dan kun je er rustig voorbij.

Maar goed... just my thoughts.
 
Sorry, je hebt een pm

Doet er eigenlijk weinig toe als ik dat beeldmateriaal zie, waarbij je dan nog een tweede filmpje post en eigenlijk hetzelfde gedrag te zien is.
Zij is er nu niet meer, ook door een medeweggebruiker die dacht: "die kan nog wel effe opzij voor mij." Ik zal je de details en de foto's van de auto waarin ze nog enkele uren heeft overleefd, besparen.

We zullen het verder ontopic houden, het leven gaat verder. Mijn haar komt gewoon recht als ik zulke dingen zie. 62 jaar... :N
 
2 winkels gecontacteerd, 2 keer als antwoord 30euro per motortest... Zal wel iets Belgisch zijn dan zeker.... Bij het testen van mountainikes nog nooit moeten betalen.
 
2 winkels gecontacteerd, 2 keer als antwoord 30euro per motortest... Zal wel iets Belgisch zijn dan zeker.... Bij het testen van mountainikes nog nooit moeten betalen.
Vreemd, ik heb al bij meerdere dealers (ducati eke, yamaha Gent, yahama eeklo, kawasaki Lochristi) testgereden zonder ook maar 1 euro te betalen.
Wel heb ik elke keer vol getankt, ook al was dat niet letterlijk verplicht.
 
Vreemd, ik heb al bij meerdere dealers (ducati eke, yamaha Gent, yahama eeklo, kawasaki Lochristi) testgereden zonder ook maar 1 euro te betalen.
Wel heb ik elke keer vol getankt, ook al was dat niet letterlijk verplicht.
Ah, iemand uit de omgeving precies :)
 
Naar aanleiding van de vele lovende reviews over het boxerblok en paralever vering, dan toch eens gevraagd aan een collega om eens een testrit te maken met zijn bmw R1200R.
Dat was toch effe een koude douche, ik vond het een kutblok (boven de 5k toeren) en die vering die niet duikt is ook nogal vreemd en weinig gevoel in alles.
Voelde aan als een cabrio traktor.
Heel even was een Ducati Supersport S mijn droommotor, op papier leek hij alles te hebben wat ik zocht. (sportief maar nog enigzins comforabel en mogelijk om een passagier mee te nemen)
Dus heb ik hem 2 dagen gehuurd en tot de vaststelling gekomen dat het nergens in uitblonk en dat het blok veel te veel hitte afgeeft naar de rijder toe. (dit viel niet op in de testrit van 20 min)
BMW S1000XR leek me ook wel leuk een meer touring versie van een S1000RR.
Bijna alles was goed behalve de trillingen in het stuur en voetsteunen waarbij mijn voeten en handen lam waren na 1u rijden.

Zonder testrit had ik dus 3X een dure fout kunnen maken.
Net zoals een kennis die graag een cbr1000RR wou hebben als eerste motor, zonder testrit gekocht en nu heeft hij er in 2 jaar nog geen 1500 kilometer bijgezet.
Na alles langer dan 40min krijgt hij rugklachten, de motor is ook te krachtig waardoor hij niet op zijn gemak op de motor zit.
Als jij al die motorfietsen afkeurt na een proefrit, dan ligt het misschien niet aan die motorfietsen. _O-
Ik heb al dertig motorfietsen gekocht zonder proefrit, en er is er nog nooit eentje tegengevallen.
Learn to adapt. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan