Hellracer
Pas op! Schwenkt uit!
Kijk, das de andere kant van het verhaal.
Duidelijke en to the point. Daar hou ik wel van.
Duidelijke en to the point. Daar hou ik wel van.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Even ter verduidelijking:
Afgesproken is dat de slechte achterveer/demper vervangen zou worden voor een goede, deze afspraak is gemaakt voor de aankoop.
Na aankoop, onderweg naar huis, had ik al het gevoel dat de veer wat ver doorzakte, maar dacht dat het ook kon zijn dat ik even moest wennen aan de motor.
Na thuiskomst bleek dat mijn vriendin niet eens achterop kon zitten zonder dat de uitlaat rakelings langs de grond liep (achterband band bijna tegen spatbord aan).
Omdat ik het vermoeden had dat de veer slecht afgesteld stond, of niet goed was ben ik bij mijn eigen dealer langs geweest.
Deze constateerde (zonder hier iets aan af te stellen) dat de veer veel te ver doorzakte. Tevens vond hij dat de demper (in de veer, niet in de uitlaat) slecht functioneerde, dit heeft hij nog even gecontroleerd door de demping aan te draaien op de pot aan de zijkant van de motor. Zijn conclusie was dan ook (welke nu bij de rechtsbijstand ligt):
”ten eerste is de veer zelf veel te slap en daardoor zakt de motor gevaarlijk diep door.
en omdat de demper niet reageerde op diverse afstellingen is geen andere mogelijkheid dat hij intern lek is en niet meer dempt.
vermoedelijk zit er een demper op die niet op deze motor hoort maar op een lichtere motor.”
Ik heb toen meteen Nijzing gebeld (binnen 24 uur na aanschaf) om dit verhaal uit te leggen om te kijken hoe we dit kunnen oplossen. Hij vond dat hij al genoeg geld in de motor had gestoken en dat ik het maar uit moest zoeken. Veer en afstelling van de motor zijn nog steeds ongewijzigd en dus niet zoals meneer suggereert extern aangepast en afgesteld.
Dat de motor niet onder de Bovag valt klopt, en daarmee neem ik ook bewust een bepaald risico. Maar over een onderdeel waarover afgesproken is dat deze vervangen zou worden voor een goede vind ik dat ik wel mag verwachten dat deze ook goed is. Het lijkt me dat dit je eer ook te na is als motorzaak. Zijn opmerking dat ik een goede prijs voor de motor wil omdat ik in Rotterdam woon lijkt me irrelevant voor de kwaliteit die ik mag verwachten
Zoals gemeld heb ik meerdere malen geprobeerd om er samen uit te komen, meneer wil echter niets doen. Komt zelf ook niet met een voorstel (heb ik om gevraagd).
Logischerwijs probeert meneer e.e.a. wat af te zwakken, en dat is zijn goed recht. Ik zit verder ook niet te wachten op een welles-nietes spelletje met Nijzing. Ik vind dat een ervaring als deze wel gedeeld moet worden, zodat volgende kopers dit mee kunnen nemen in hun besluit daar wel of niet wat aan te schaffen.
De vriendin, is die al langs de dietist geweest?
Verder blaat jezelf natuurlijk zelf ook. Je zou je rechtsbijstand erop zetten.. doe dat dan ook!
Even ter verduidelijking:
Afgesproken is dat de slechte achterveer/demper vervangen zou worden voor een goede, deze afspraak is gemaakt voor de aankoop.
Na aankoop, onderweg naar huis, had ik al het gevoel dat de veer wat ver doorzakte, maar dacht dat het ook kon zijn dat ik even moest wennen aan de motor.
Na thuiskomst bleek dat mijn vriendin niet eens achterop kon zitten zonder dat de uitlaat rakelings langs de grond liep (achterband band bijna tegen spatbord aan).
Omdat ik het vermoeden had dat de veer slecht afgesteld stond, of niet goed was ben ik bij mijn eigen dealer langs geweest.
Deze constateerde (zonder hier iets aan af te stellen) dat de veer veel te ver doorzakte. Tevens vond hij dat de demper (in de veer, niet in de uitlaat) slecht functioneerde, dit heeft hij nog even gecontroleerd door de demping aan te draaien op de pot aan de zijkant van de motor. Zijn conclusie was dan ook (welke nu bij de rechtsbijstand ligt):
”ten eerste is de veer zelf veel te slap en daardoor zakt de motor gevaarlijk diep door.
en omdat de demper niet reageerde op diverse afstellingen is geen andere mogelijkheid dat hij intern lek is en niet meer dempt.
vermoedelijk zit er een demper op die niet op deze motor hoort maar op een lichtere motor.”
Ik heb toen meteen Nijzing gebeld (binnen 24 uur na aanschaf) om dit verhaal uit te leggen om te kijken hoe we dit kunnen oplossen. Hij vond dat hij al genoeg geld in de motor had gestoken en dat ik het maar uit moest zoeken. Veer en afstelling van de motor zijn nog steeds ongewijzigd en dus niet zoals meneer suggereert extern aangepast en afgesteld.
Dat de motor niet onder de Bovag valt klopt, en daarmee neem ik ook bewust een bepaald risico. Maar over een onderdeel waarover afgesproken is dat deze vervangen zou worden voor een goede vind ik dat ik wel mag verwachten dat deze ook goed is. Het lijkt me dat dit je eer ook te na is als motorzaak. Zijn opmerking dat ik een goede prijs voor de motor wil omdat ik in Rotterdam woon lijkt me irrelevant voor de kwaliteit die ik mag verwachten
Zoals gemeld heb ik meerdere malen geprobeerd om er samen uit te komen, meneer wil echter niets doen. Komt zelf ook niet met een voorstel (heb ik om gevraagd).
Logischerwijs probeert meneer e.e.a. wat af te zwakken, en dat is zijn goed recht. Ik zit verder ook niet te wachten op een welles-nietes spelletje met Nijzing. Ik vind dat een ervaring als deze wel gedeeld moet worden, zodat volgende kopers dit mee kunnen nemen in hun besluit daar wel of niet wat aan te schaffen.
Als je poep wil roepen.... Lees dan ook !
Er staat in zijn verhaal: "(welke nu bij de rechtsbijstand ligt)"
Als het verhaal van de koper waar is dan heeft hij recht op een goed werkende schokdemper/veer. Ik neem aan dat hij dit dan ook in de koopovereenkomst heeft laten opnemen. Zo niet dan kan hij beter zijn energie steken in het zoeken van een gebruikt onderdeel en deze op een vrije zaterdagmiddag er onder schroeven.
Inderdaad, je hoort altijd maar een kant van het verhaal
Particulieren zijn lekkerbekken..
Zelf ik kan zelf een uitlaat monteren, ga ff lopen janken over een uitlaat veertje