Motoren van Nijzing (Emmen, Drente)

Inderdaad, je hoort altijd maar een kant van het verhaal :Z
Particulieren zijn lekkerbekken.. :N

Zelf ik kan zelf een uitlaat monteren, ga ff lopen janken over een uitlaat veertje :+ _O-
 
Je hoort nu inderdaad twee kanten van het verhaal. Alleen vind ik de kant van Nijzing ook niet echt positief.

Als ik met een motorzaak afspreek dat gebreken verholpen worden voor aflevering en hij doet dat niet goed dan moet hij dat herstellen. Een verhaal over garantie is dan niet van toepassing. Dat is pas als hij hem wel goed aflevert en er gaat daarna iets kapot.

Hij heeft wel een punt als hij zegt niet verantwoordelijk te zijn voor reparaties van anderen.
TS had wel terug moeten gaan naar Nijzing en niet naar een ander bedrijf.
 
Nergens zegt dat de koper dat hij dat heeft gedaan of laten doen toch ? De veer bleek voor aankoop al niet goed, en bij aflevering te zijn vervangen. Dat is alleen gecheckt door een andere partij. Dat is dan dus niet door de koper gedaan, maar OF door jullie, OF namens jullie bij een 3e partij.... In het verhaal staat ook dat bepaalde dingen bij aankoop zijn afgesproken, dat staat dus los van wel of niet garantie hebben.
 
Laatst bewerkt:
Even ter verduidelijking:

Afgesproken is dat de slechte achterveer/demper vervangen zou worden voor een goede, deze afspraak is gemaakt voor de aankoop.
Na aankoop, onderweg naar huis, had ik al het gevoel dat de veer wat ver doorzakte, maar dacht dat het ook kon zijn dat ik even moest wennen aan de motor.
Na thuiskomst bleek dat mijn vriendin niet eens achterop kon zitten zonder dat de uitlaat rakelings langs de grond liep (achterband band bijna tegen spatbord aan).
Omdat ik het vermoeden had dat de veer slecht afgesteld stond, of niet goed was ben ik bij mijn eigen dealer langs geweest.

Deze constateerde (zonder hier iets aan af te stellen) dat de veer veel te ver doorzakte. Tevens vond hij dat de demper (in de veer, niet in de uitlaat) slecht functioneerde, dit heeft hij nog even gecontroleerd door de demping aan te draaien op de pot aan de zijkant van de motor. Zijn conclusie was dan ook (welke nu bij de rechtsbijstand ligt):

”ten eerste is de veer zelf veel te slap en daardoor zakt de motor gevaarlijk diep door.
en omdat de demper niet reageerde op diverse afstellingen is geen andere mogelijkheid dat hij intern lek is en niet meer dempt.
vermoedelijk zit er een demper op die niet op deze motor hoort maar op een lichtere motor.”

Ik heb toen meteen Nijzing gebeld (binnen 24 uur na aanschaf) om dit verhaal uit te leggen om te kijken hoe we dit kunnen oplossen. Hij vond dat hij al genoeg geld in de motor had gestoken en dat ik het maar uit moest zoeken. Veer en afstelling van de motor zijn nog steeds ongewijzigd en dus niet zoals meneer suggereert extern aangepast en afgesteld.

Dat de motor niet onder de Bovag valt klopt, en daarmee neem ik ook bewust een bepaald risico. Maar over een onderdeel waarover afgesproken is dat deze vervangen zou worden voor een goede vind ik dat ik wel mag verwachten dat deze ook goed is. Het lijkt me dat dit je eer ook te na is als motorzaak. Zijn opmerking dat ik een goede prijs voor de motor wil omdat ik in Rotterdam woon lijkt me irrelevant voor de kwaliteit die ik mag verwachten

Zoals gemeld heb ik meerdere malen geprobeerd om er samen uit te komen, meneer wil echter niets doen. Komt zelf ook niet met een voorstel (heb ik om gevraagd).

Logischerwijs probeert meneer e.e.a. wat af te zwakken, en dat is zijn goed recht. Ik zit verder ook niet te wachten op een welles-nietes spelletje met Nijzing. Ik vind dat een ervaring als deze wel gedeeld moet worden, zodat volgende kopers dit mee kunnen nemen in hun besluit daar wel of niet wat aan te schaffen.
 
Laatst bewerkt:
Even ter verduidelijking:

Afgesproken is dat de slechte achterveer/demper vervangen zou worden voor een goede, deze afspraak is gemaakt voor de aankoop.
Na aankoop, onderweg naar huis, had ik al het gevoel dat de veer wat ver doorzakte, maar dacht dat het ook kon zijn dat ik even moest wennen aan de motor.
Na thuiskomst bleek dat mijn vriendin niet eens achterop kon zitten zonder dat de uitlaat rakelings langs de grond liep (achterband band bijna tegen spatbord aan).
Omdat ik het vermoeden had dat de veer slecht afgesteld stond, of niet goed was ben ik bij mijn eigen dealer langs geweest.

Deze constateerde (zonder hier iets aan af te stellen) dat de veer veel te ver doorzakte. Tevens vond hij dat de demper (in de veer, niet in de uitlaat) slecht functioneerde, dit heeft hij nog even gecontroleerd door de demping aan te draaien op de pot aan de zijkant van de motor. Zijn conclusie was dan ook (welke nu bij de rechtsbijstand ligt):

”ten eerste is de veer zelf veel te slap en daardoor zakt de motor gevaarlijk diep door.
en omdat de demper niet reageerde op diverse afstellingen is geen andere mogelijkheid dat hij intern lek is en niet meer dempt.
vermoedelijk zit er een demper op die niet op deze motor hoort maar op een lichtere motor.”

Ik heb toen meteen Nijzing gebeld (binnen 24 uur na aanschaf) om dit verhaal uit te leggen om te kijken hoe we dit kunnen oplossen. Hij vond dat hij al genoeg geld in de motor had gestoken en dat ik het maar uit moest zoeken. Veer en afstelling van de motor zijn nog steeds ongewijzigd en dus niet zoals meneer suggereert extern aangepast en afgesteld.

Dat de motor niet onder de Bovag valt klopt, en daarmee neem ik ook bewust een bepaald risico. Maar over een onderdeel waarover afgesproken is dat deze vervangen zou worden voor een goede vind ik dat ik wel mag verwachten dat deze ook goed is. Het lijkt me dat dit je eer ook te na is als motorzaak. Zijn opmerking dat ik een goede prijs voor de motor wil omdat ik in Rotterdam woon lijkt me irrelevant voor de kwaliteit die ik mag verwachten

Zoals gemeld heb ik meerdere malen geprobeerd om er samen uit te komen, meneer wil echter niets doen. Komt zelf ook niet met een voorstel (heb ik om gevraagd).

Logischerwijs probeert meneer e.e.a. wat af te zwakken, en dat is zijn goed recht. Ik zit verder ook niet te wachten op een welles-nietes spelletje met Nijzing. Ik vind dat een ervaring als deze wel gedeeld moet worden, zodat volgende kopers dit mee kunnen nemen in hun besluit daar wel of niet wat aan te schaffen.

De vriendin, is die al langs de dietist geweest?

Verder blaat jezelf natuurlijk zelf ook. Je zou je rechtsbijstand erop zetten.. doe dat dan ook!
 
Laatst bewerkt:
De vriendin, is die al langs de dietist geweest?

Verder blaat jezelf natuurlijk zelf ook. Je zou je rechtsbijstand erop zetten.. doe dat dan ook!

Als je poep wil roepen.... Lees dan ook ! :+

Er staat in zijn verhaal: "(welke nu bij de rechtsbijstand ligt)"

Als het verhaal van de koper waar is dan heeft hij recht op een goed werkende schokdemper/veer. Ik neem aan dat hij dit dan ook in de koopovereenkomst heeft laten opnemen. Zo niet dan kan hij beter zijn energie steken in het zoeken van een gebruikt onderdeel en deze op een vrije zaterdagmiddag er onder schroeven.
 
Helaas gehandeld in goed vertrouwen.
Heeft niet goed uitgepakt, van geleerd, niet meer doen.
Ga er verder ook niet veel meer tijd aan vuil maken, op zoek naar andere onderdelen en lekker rijden :]
 
Even ter verduidelijking:

Afgesproken is dat de slechte achterveer/demper vervangen zou worden voor een goede, deze afspraak is gemaakt voor de aankoop.
Na aankoop, onderweg naar huis, had ik al het gevoel dat de veer wat ver doorzakte, maar dacht dat het ook kon zijn dat ik even moest wennen aan de motor.
Na thuiskomst bleek dat mijn vriendin niet eens achterop kon zitten zonder dat de uitlaat rakelings langs de grond liep (achterband band bijna tegen spatbord aan).
Omdat ik het vermoeden had dat de veer slecht afgesteld stond, of niet goed was ben ik bij mijn eigen dealer langs geweest.

Deze constateerde (zonder hier iets aan af te stellen) dat de veer veel te ver doorzakte. Tevens vond hij dat de demper (in de veer, niet in de uitlaat) slecht functioneerde, dit heeft hij nog even gecontroleerd door de demping aan te draaien op de pot aan de zijkant van de motor. Zijn conclusie was dan ook (welke nu bij de rechtsbijstand ligt):

”ten eerste is de veer zelf veel te slap en daardoor zakt de motor gevaarlijk diep door.
en omdat de demper niet reageerde op diverse afstellingen is geen andere mogelijkheid dat hij intern lek is en niet meer dempt.
vermoedelijk zit er een demper op die niet op deze motor hoort maar op een lichtere motor.”

Ik heb toen meteen Nijzing gebeld (binnen 24 uur na aanschaf) om dit verhaal uit te leggen om te kijken hoe we dit kunnen oplossen. Hij vond dat hij al genoeg geld in de motor had gestoken en dat ik het maar uit moest zoeken. Veer en afstelling van de motor zijn nog steeds ongewijzigd en dus niet zoals meneer suggereert extern aangepast en afgesteld.

Dat de motor niet onder de Bovag valt klopt, en daarmee neem ik ook bewust een bepaald risico. Maar over een onderdeel waarover afgesproken is dat deze vervangen zou worden voor een goede vind ik dat ik wel mag verwachten dat deze ook goed is. Het lijkt me dat dit je eer ook te na is als motorzaak. Zijn opmerking dat ik een goede prijs voor de motor wil omdat ik in Rotterdam woon lijkt me irrelevant voor de kwaliteit die ik mag verwachten

Zoals gemeld heb ik meerdere malen geprobeerd om er samen uit te komen, meneer wil echter niets doen. Komt zelf ook niet met een voorstel (heb ik om gevraagd).

Logischerwijs probeert meneer e.e.a. wat af te zwakken, en dat is zijn goed recht. Ik zit verder ook niet te wachten op een welles-nietes spelletje met Nijzing. Ik vind dat een ervaring als deze wel gedeeld moet worden, zodat volgende kopers dit mee kunnen nemen in hun besluit daar wel of niet wat aan te schaffen.

Het zou Nijzing Motoren sieren ook hier even op te reageren!
 
Als je poep wil roepen.... Lees dan ook ! :+

Er staat in zijn verhaal: "(welke nu bij de rechtsbijstand ligt)"

Als het verhaal van de koper waar is dan heeft hij recht op een goed werkende schokdemper/veer. Ik neem aan dat hij dit dan ook in de koopovereenkomst heeft laten opnemen. Zo niet dan kan hij beter zijn energie steken in het zoeken van een gebruikt onderdeel en deze op een vrije zaterdagmiddag er onder schroeven.

Juist.. hetgeen dus of gewoon gevalletje 'hier maak ik indruk mee' blijkt te zijn want meneer wil dr geen tijd meer instoppen. Zie ook de reactie hierboven. Rechtsbijstand inschakelen zal ie dus ook wel niet hebben gedaan.. al zouden die dr ook weinig aan doen. Met beetje geluk kan ie van hen een stukje vergoed krijgen, wn
Blaten dus..
 
Laatst bewerkt:
Hallo Oma,

Ik heb er vorig jaar mijn fz1 Fazer uit 2007 gekocht (rood-zwart). Duidelijke communicatie, snel een deal kunnen maken na een uitgebreide proefrit. Hij had geen belang bij inruil van mijn gsx 600 f met 100.000 km op de teller(kon hem geen ongelijk geven en was er al vanuit gegaan om deze zelf te verkopen).

Netjes afgeleverd met beurt, nieuwe accu en op mijn verzoek nieuwe oliekering. Ik hoorde in het begin een raar geluid(dacht ik). Naar onderzoek door hem en second opinion bij meerdere motorzaken bleek dat dit bij het type blok hoorde. Ik was ook alleen nog maar mijn oliegekoelde gsxf gewend......

Conclusie: Klantvriendelijk, en prima motorzaak!
 
Gisteren een vstrom gekocht, prima kerel. Ik wou de motor direct mee en heb mijn bandit er op ingeruild. Omdat ik de motot direct mee wou hebben we de afspraak gemaakt om in september even een datum te prikken voor de puntjes op de i. Dwz andere blokken beurtje etc. Tot op heden zeer tevreden. Voordat ik weg ging, wou hij de accu nog even wisselen want deze was niet fris, freek had ook niets kunnen zeggen en hopen dat de accu na 3mnd de geest gaf. Al met al en tot dusver tevreden :)
 
Laatst bewerkt:
Zag afgelopen zaterdag een motor op de brug staan (Z750)die voor een poosje terug was gekocht bij Nijzing door een jongeman. Hij had last van een lekkende voorvork kering. Nadat het wiel eruit was, remklauw en spatbord gedemonteerd, bleek er een lichte golf in het onderste gedeelte van de vork te zitten. Hierdoor word er met het inveren olie meegenomen en lag het dus niet aan de kering.
Na even verder kijken blijkt deze motor gewoon vette schade te hebben gehad en was ook nog eens slecht gerepareerd. Eigenlijk te schandalig voor woorden, want toen het cockpitje eraf ging bleek het balhoofd/frame voor meer dan de helft ingescheurd te zijn, dus hebben ze die waarschijnlijk recht proberen te trekken.
Ook de radiateur bleek gedeukt aan de achterzijde en hebben ze gewoon een beetje proberen te modeleren.
Ze hadden deze jonge toen gezegd dat de motor lichte schade had gehad maar dit is meer dan.
Dat hij erg flauw was, was nog zacht uitgedrukt want zijn garantie was daar al verlopen.
Toch zou ik dit niet pikken en alsnog mee terug gaan, dit is gewoonweg te schandalig voor woorden om zo een motor te verkopen waar iemand zijn laatste spaarcenten aan uitgeeft.
 
Om deze even weer naar boven te halen :
Vorige week in deze zaak geweest..spul staat er netjes bij.
Komt 1 van de monteurs er aan en vraagt of hij me kan helpen : ik zoek een tour-sport motor , 1000cc 2 of 4 cilinders..
Tot 2keer toe lopen we naar een 3pitter , ben de zaak maar uitgelopen want had er geen goed gevoel bij als je voorkeur al niet duidelijk is..
 
Terug
Bovenaan Onderaan