motoren vanuit italie of engeland

M-T-C-82

Die hard MF'er
16 feb 2011
257
0
Hallo allemaal,

Ik lees al een geruime tijd mee op dit forum. Ik ben momenteel aan het kijken om mijn 1ste motor aan te schaffen. Ik twijffel nog tussen een GSXR-600 of CBR600RR. Nou merk ik dat er heel veel bedrijven zijn die deze motoren vanuit italie of engeland halen. De geen die ze uit engeland haalt geeft aan dat engeland betere motoren op de weg heeft dan italie en je voelt het al aan komen de geen uit italie geeft aan dat de motoren uit italie veel beter zijn.

Kunnen jullie als kenners mij hier wat meer over vertellen. Of is het gewoon verstandig een nederlandse motor aan te schaffen.

vast bedankt voor jullie reacties.
 
Wat ik heb begrepen gaan italiaanse motoren vaak stuk, en worden daarom Ducati Stukgaatie genoemd.

Edit: Bij engelse motoren moet je in de gaten houden of ze al zijn ingevoerd of niet, als dit niet zo is en je bent dit zelf van plan bestaat de kans dat je de koplamp moet vervangen.

Verder heb ik geen ervaring met buitenlandse motoren.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik eigenlijk bedoel is dat ze dus de GSXR600 en CBR600RR uit italie en engeland importeren omdat deze motoren en waarschijnlijk alle motoren tweedehands goedkoper zijn dan in NL en daardoor dus tegen gunstige tarieven op de NL markt kunnen aanbieden.
 
Zolang ze netjes onderhouden zijn zie ik geen probleem, ongeacht uit welk land de motor komt.
Zoals ik eer aangaf ga je de motor zelf invoeren, dus staat deze nog niet op nederlands kenteken moet je bij engelse motoren waarschijnlijk de koplamp vervangen.
 
Zo lang ze goed onderhouden zijn, zijn ze net zo goed als elke willekeurige goed onderhouden motor.
Ik heb 2 import motoren gehad 600RR en een 600K4, 1 uit Italy en andere afkomst onbekend.. mankeerde niks aan.
 
Ik weet het niet van motoren, maar ik heb lang lopen kijken om een auto te importeren vanuit Engeland. Het grote punt daarmee was altijd dat het in Engeland heel veel regent, en als de motor niet binnen heeft gestaan heb je dus meer kans op oxidatie.
Maar ik geloof dat dat vooral was omdat die auto's vaak uit Japan waren geimporteerd, waardoor de auto's vaak niet (goed) behandeld waren tegen roesten, omdat dat door het klimaat in Japan niet nodig was.
 
Een vriend rijd wekelijks naar Engeland om motoren op te halen en dat zijn bijna altijd gsxr 600 of cbr 600 meestal geen probleem, maar als je dat wil doen moet je wel zelf ernaar toe gaan want de realiteit wil nog wel eens verschillen met wat je op de foto's ziet en dit zowel bij particulieren als bij handelaars.
 
Daar ben ik ook al achter. Op internet/foto ziet de motor er super uit kom je bij de motorzaak schieten nog net niet de tranen in je ogen. een aantal zijn volgens mijn kenners van photoshop :-)
 
Het lijkt een grap, maar is het maar ten dele. Motoren in Engeland hebben namelijk wel een andere hoek van lichtbundel van hun koplamp. Weet niet wat er voor nodig is om dit om te bouwen.

Een andere koplamp a 150 euro of zelf sleutelen(staat een how-to in het grote how-to topic)

Maar als ze al ingevoerd zijn kun je er vanuit gaan dat het gewoon goed is
 
Laatst bewerkt:
Mijn gsx-r komt ook uit engeland en heb hem gekocht bij een handelaar. Alle onderhouds historie zat erbij zelfs het aankoop bewijs. Altijd leuk om te zien wat eraan gedaan is en hoeveel de opties hebben gekost.

Ik zou zelf wel een motor zoeken waar toch een stuk historie van bekend is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan